Serpstat опублікував результати опитування українських маркетологів про те, як вони працюють в умовах повномасштабної війни. AIN.UA вибрав найцікавіше.

Портрет учасника 

  • У опитуванні чоловіки і жінки розділилися майже порівну – 55% і 45% відповідно. 
  • Вікова медіана учасників становить 36 років.
  • 55% респондентів не мають дітей, у 45% – діти є.
  • Переважна кількість опитаних зі Київщини, Харківщини, Одещини, Дніпропетровщини і Львівщини – загалом 72%. 
Тут і далі інфографіка: Serpstat
  • Майже половина опитаних переїхала до більш безпечних територій України або за кордон – 46%.
  • 54% респондентів залишися у своєму місті.
  • Серед опитаних найбільша частка припадає на маркетологів – 31%. Оптимізатори, спеціалісти з налаштування реклами і контент маркетологи складають – 48%. 
  • Інші спеціальності – 21%. До них належать:
    • CTO діджитал агентства
    • SMM
    • СЕО
    • CMO
    • ЗМІ
    • Project manager
    • Program manager
    • Data science
    • Дизайнер
    • Веб-розробник
    • Бізнес аналітик
    • Co-founder
    • Власник інтернет-магазину
    • Digital marketing manager
    • Startups scouting
    • Cистемний адміністратор
    • Арбітраж трафіку
  • Більшість респондентів відносить себе до рівнів Middle (30%) і Senior (37%). На Intern, Junior і Master разом припадає 33%.

Що змінила війна

  • Більшість учасників – 45% – працює з українськими проектами.
  • 73% респондентів працюють повний чи неповний робочий день. 27%, на жаль, змушені шукати роботу.
  • 51% учасників опитування відзначають, що навантаження знизилося і роботи стало менше.
  • 70% респондентів відмічають значне зниження доходу.
  • 78% не планують змінювати спеціальність. 12% хочуть освоювати нові навички у рамках своєї професії, щоб підвищити свою цінність, як спеціаліста. 
  • 70% опитаних планують чи вже вивчають нові мови. 18% – вже мають достатній рівень. 12% не планують вивчати іноземні мови.
  • Майже половина (48%) учасників відповіли, що їх компанії планують опановувати нові ринки. 35% ще не дійшли висновків в цьому питанні. 17% вважають, що таких планів немає.

Які складнощі наявні в галузі

  • Відмова від ринку РФ, втрата 30-40% доходу.
  • Відокремлення від російських інвесторів.
  • Залучення нових інвестицій.
  • Відтік більшої частини клієнтів.
  • Неможливість виконувати свої послуги.
  • Погана комунікація, обмежений горизонт планування, скорочення кількості проектів і команди.
  • Відсутність навичок виходу на закордонні ринки.
  • Мова, менталітет інших країн, особливості ринку.
  • Небажання іноземних замовників співпрацювати з українськими компаніями через ризики.
  • Клієнти не оплачують послуги (навіть ті, що були фактично надані до війни).
  • Повна зупинка бізнесу.

При цьому 72% опитаних пророкують українському діджиталу стрімкий розвиток після війни.

Як маркетологи допомагають у боротьбі проти агресії РФ

  • 37% допомагають грошима ЗСУ,
  • 20% – волонтерять.
  • 15% – у рядах захисників ЗСУ і ТРО.