Пошук донорів крові, бронювання ліків та запис на щеплення від COVID-19 — як працює сервіс Helsi в умовах війни

Helsi — це український сервіс запису на медичні послуги та зберігання медичних даних. З початком повномасштабного вторгнення росії в Україну, компанія відновила та запустила ряд критично важливих в умовах війни послуг: онлайн-консультацій лікарів, пошук донорів крові та бронювання і замовлення ліків. СЕО Helsi Євген Донень розповів AIN.UA, як працюють нові сервіси, що змінилося у роботі компанії за ці місяці, як вона монетизує свої послуги зараз та якою є ситуація із вакцинацією в Україні.

Євген Донець

Як Helsi готувалася до повномасштабної війни, як готувала команду?

Про ймовірність повномасштабної війни на всій території України ЗМІ говорили досить довгий час. Ми одразу визначились, що Helsi компанія, яка є частиною критичної інфраструктури, тому оцінили ризики як високі й почали готуватися як могли. Хтось індивідуально навіть почав дозволи на зброю робити, газові пальники купувати.

Діяли ми досить типово, як нам здається: розробили план на базі вже наявних в інтернеті, актуалізували перелік усіх наших спеціалістів, з контактами, поточним місцем перебування і провели кілька мітингів з командою про стан справ. Провели робоче злагодження для віддаленої роботи та постійно займалися дослідженням політінформації.

Проблеми з інфраструктурою не було, адже ми користуємось хмарними технологіями, натомість ті колеги, які працювали за стаціонарними комп’ютерами, перейшли на ноутбуки – вони мобільніші. Насправді карантин підготував нас непогано до віддаленої роботи. 

Ми слідкували за новинами та постійно оновлювали наш план. Але централізовану релокацію не готували. Просто озвучили, що якщо хтось хоче попрацювати зовсім віддалено (не з Києва), то — велкам. І хоча ми ще з 2014 року жили з ризиком можливої агресії з боку росії, до останнього думали що Київ надто захищений, щоб перейматися за головний офіс. Переймалися за інтернет, світло, ліки.

Як відреагували на початок вторгнення? Що сталося з командою? Що змінилося в роботі компанії?

Звичайно, що передбачити аж такий розвиток подій на 100% було не можливо. 24 лютого всі ми прокинулися спантеличені та знервовані. І до 7-ї години ранку ще вирішували чи потрібно комусь їхати в офіс. Комунікації було чимало. Намагалися прийняти рішення, що робити та скоординувати всіх. У результаті, перші 3 дні пройшли у безперервній комунікації. Щодня (і протягом наступних двох тижнів) перевіряли чи всі цілі, хто де знаходиться. 

Для нас найпринциповішим завданням було зберегти роботоздатність системи. Команда DevOps та СТО постійно працювали над додатковим резервуванням. Команда Helsi за час роботи абсолютно не змінилась. Усі в строю! Фінансування команди також відбувається стабільно, завдяки раніше напрацьованим планам з вирішення критичних ситуацій роботи.

Єдине, що змінилося — це формат роботи. Ми перейшли на повний віддалений формат, адже на початку агресії зробили опорний офіс у Чернівцях, хоч більшість робітників переїхали у різні міста, а деякі — виїхали закордон, офіс потрібно було зберегти як символ. Зараз вже частково відновив роботу й офіс в Києві, багато працівників повернулось до міста. Регіональні команди продовжують працювати. Навіть відряджень стало більше, ніж у міжвоєнний час.

Є працівники, яким потрібна психологічна консультація, вони також її отримують, для Helsi це важлива історія — підтримувати моральний та психологічний стан команди. Послуги, які ми надаємо, не змінились, а от інтенсивність роботи зросла. Перший час переважна більшість команди працювала без відпочинку, зараз же з’явилося хоч невелике відчуття вихідних.

Які нові сервіси з’явилися за час війни?

Helsi, як обʼєкт критичної інфраструктури, працює зараз більш інтенсивно, закриваючи різні напрямки: підтримка лікарів, підтримка МОЗ, розвиток телемедицини, доставка ліків у медзаклади, допомога донорам. За час війни ми в Helsi оновили сервіси онлайн-консультацій для лікарів, розпочали ініціативу з пошуку донорів крові, відновили сервіс бронювання ліків. 

Скріншот: AIN.UA

Helsi щодня проводить інформаційну підтримку пацієнтів та лікарів. Ми доєдналися до декількох благодійних фондів і займаємося цільовою допомогою медичним закладам.

Оновлені онлайн-консультації з лікарями в Helsi досить швидко почали набирати обертів, адже вони стали на часі — це можливість звʼязатись з лікарем з будь-якої точки світу. Всі онлайн-консультації ми робили безкоштовними, навіть якщо це консультації приватних лікарів. Також для онлайн-прийому не потрібні ні направлення, ні декларації. До сервісу щодня доєднуються лікарі зі всієї України, навіть ті, які зараз перебувають за кордоном. В усіх лікарів індивідуальні графіки онлайн-прийому переглянути розклад можна на сторінці кожного лікаря.

За перший місяць було заплановано понад 17 тисяч онлайн-прийомів, а 3 218 українських лікарів мали доступ до телемедичних консультацій. За березень найбільше онлайн-прийомів провели лікарі Харкова, Києва, Львова та областей.

  • Донорство крові

У середині березня ми запустили надзвичайно важливу ініціативу з донорства крові. Вона направлена на швидку допомогу в пошуку донорів центрам крові. 

Пацієнт заповнює спеціальну анкету на helsi.me. Як тільки в його області зʼявляється потреба у донорах, він отримує пуш-сповіщення з контактами центрів крові, з якими можна буде координувати візит.

Дані про групу та резус-фактор пацієнта надійно зберігаються в системі, обробляються алгоритмом та не доступні медпрацівникам. Це безпечно для центрів крові, адже подати заявку можуть виключно перевірені користувачі Helsi, що підключені до eHealth. Перші пуш-повідомлення про потреби в крові отримали потенційні донори міст Львова та Запоріжжя.

В перші дні війни в аптеках було дуже важко онлайн знайти конкретні ліки, адже не всі сервіси працювали справно. Але з плином часу як аптеки, так і сервіси замовлення ліків виправили ситуацію. 

Ми в Helsi швидко відновили бронювання ліків через на сервіс «Ліки онлайн»: у додатку можна було знайти ліки на карті, забронювати, потім з пацієнтом зв’язувалась аптека та підтверджувала замовлення або переадресовувала в інші точки. Ми завжди просили зважати на комендантську годину, адже іноді, наприклад, у Києві вона була по кілька днів.

Як Helsi зараз монетизується? Підозрюю, що попередні моделі — комісія за записи до приватних клінік та ліцензування, нерелевантні?

Дійсно, у період березня-квітня багато приватних закладів не працювало і тільки у квітні цей ринок почався потроху відроджуватись. Проблема в тому, що пацієнти зараз собі не можуть дозволити платні консультації, ця частина перейшла або в телемедичні прийоми (онлайн та безкоштовно) або в державні клініки за місцем перебування пацієнта.

Ліцензування релевантне, заклади отримують фінансування в рамках договорів. Не можна сказати, що вони «просіли» у цьому напрямку, тому що приблизно отримають фіксовані 1/12 щомісяця від запланованої вартості договору. Тому вони й сплачують гроші за користування системою, адже звітування відбувається у штатному режимі.

Якщо ми говоримо виключно про приватні: зі 100% клінік, десь 50% не відновили поки що роботу; 5-10% – зруйновані. 35-40% намагаються відновити роботу в штатному режимі. На плаву зараз, переважно, великі медичні центри, які змогли взаємозамінити або перелаштувати процес відповідно до нових реалій.

Що зараз відбувається із вакцинацією? Як працює послуга запису — нею ще користуються зараз? Як змінилася динаміка записів з початком війни?

Щеплення від COVID-19 можна було отримати протягом усього цього часу, натомість лише у медзакладах. Та ми, зі своєї сторони, завжди просили пацієнтів перед тим, як йти на щеплення обовʼязково упевнитись, що відвідувати кабінет щеплення безпечно.

Вже у квітні почали відновлювати роботу центри масової вакцинації у столиці. Наразі онлайн-запис відкрито до трьох центрів у Києві: ТРЦ GULLIVER, де щеплять вакцинами CoronaVac, Pfizer. Трошки пізніше відкрився пункт щеплення у ТРЦ Respublika Park, де вакцинують CoronaVac, Pfizer. І ось нещодавно відновили центр масового щеплення у ТРЦ River Mall.

Процес вакцинації не відрізняється від довоєнного: як завжди дані про вакцинацію вносяться до Електронної системи охорони здоровʼя через Helsi, а інформація про щеплення відображається в особистому кабінеті пацієнта в Helsi. 

Звичайно динаміка записів знизилась: якщо у січні було заплановано понад 170 000 записів на бустерні дози, то у березні — майже 8000 записів. Однак, зараз приходить час повторної вакцинації й динаміка потроху починає зростати, більше того — пункти вакцинації відновлюють роботу, а люди повертаються у свої міста. 


Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук