Як цифрові застосунки допомагають українцям під час війни. Кейс Universe

Кілька тижнів тому українська IT-компанія Universe із екосистеми бізнесів Genesis відкрила безкоштовний доступ до своїх застосунків Translator Guru і Scan Guru для українців за кордоном. Додатки можуть стати у нагоді тим, хто вимушено залишив свої домівки через війну. 

Роман Шевченко, Head of Operations в Universe, в колонці для AIN.UA розповів про технічну сторону реалізації цієї ініціативи та поділився першими результатами і статистичними даними, які компанія збирала задля покращення роботи застосунків для українців за кордоном.

Проблема

Із початком повномасштабного вторгнення росії в Україну всій команді Universe, як і багатьом українцям, довелося залишити свої домівки. Частині команди ми запропонували релокацію до західних регіонів України, а група наших колег-дівчат вирушила до Варшави. 

У перші дні перебування у Польщі дівчата з Universe на власні очі побачили, з якими складнощами стикаються більшість українців за кордоном. Багато людей поїхали, зовсім не знаючи іноземних мов і не маючи знайомих на місцях, які б могли допомогти адаптуватися. Це ускладнило навіть звичайні буденні дії — від відвідування магазину та пересування містом до комунікації з хостами, орендодавцями й оформлення необхідних документів. Ми зрозуміли, що маємо дієвий інструмент, який може допомогти. 

Команда Universe протягом чотирьох років працює над створенням бізнес-утиліт для ринку США та всього світу на iOS. Ними користуються вже понад 40 млн користувачів. Серед них є два додатки, які точно стали б у нагоді для вирішення побутових складнощів із комунікацією для українців за кордоном.

Translator Guru — онлайн-перекладач з понад 100 мовами, що здійснює переклади за допомогою тексту, голосу та камери, а також Scan Guru — мобільний сканер, який дозволяє сканувати, підписувати та надсилати документи. Усі продукти Universe ми створюємо на ринки Tier 1 (США, Канада, Британія тощо). Вони працюють за моделлю преміум-підписки — частина функцій безкоштовна, а для використання окремих із них необхідно оформити платну підписку.

Зображення: Universe

Вирішення

Ми розглядали кілька варіантів, як технічно реалізувати безкоштовний доступ до  застосунків для українців. Головним завданням було знайти можливість відокремити українських користувачів від усіх інших і зробити додаток безкоштовним саме для них.

Перший варіант передбачав, що ми встановимо саме для України ціну в 1$ за річну підписку – це мінімальна можлива вартість підписки в App Store. Ми побачили, що так роблять деякі інші продукти на ринку, але хотіли зробити більш простий варіант, в якому користувач не буде витрачати гроші і бачити екран продажу взагалі.

Варіант надавати доступ за окремими зверненнями в наш саппорт-відділ ми не розглядали, адже це час та купа зайвих дій.

Згодом ми знайшли можливість відрізняти юзерів за країною акаунту App Store і це стало ідеальним вирішенням проблеми. Після цього наш розробник написав код, який при запуску додатку на телефоні користувача визначає його країну і якщо це Україна — пропускає далі за спрощеним шляхом, минаючи будь-яку згадку про оплату. Таким чином за кілька секунд після завантаження можна одразу користуватись всіма функціями застосунку. Зручність використання продукту для нас завжди є першим пріоритетом, тому цей варіант видався нам найвдалішим і ми почали роботу.

Для технічної реалізації ми залучили двох розробників та двох тестувальників, і вже за три дні оновлення з’явились в AppStore. Окрім цього, в ці релізи ми також додали українську локалізацію, щоб спростити користування продуктом нашим громадянам. 

Вже після випуску оновлень, ми зіштовхнулись з цікавим кейсом, який не врахували одразу, під час початкового обговорення. Деякі українці, які виїхали закордон, змінювали країну акаунту App Store для того, щоб встановити необхідні локальні додатки. Через це частина функцій наших продуктів для таких користувачів була заблокована і вони не отримували обіцяний безкоштовний доступ.

Для таких випадків ми згенерували промокоди на рік, які так само дозволяють користуватись повним функціоналом. Щоб отримати такий промо-код потрібно звернутися в службу підтримки всередині застосунку або написати в приватні повідомлення в будь-якій соцмережі Universe. На сьогодні ми видали кілька десятків таких промокодів.

У той час, коли технічна команда працювала над оновленнями у продукту, команда комунікацій працювала над тим, щоб якомога ефективніше розповісти про таку можливість українцям. Нагадаємо, що раніше ми не працювали з цими продуктами саме на українському ринку. Для того, щоб охопити якомога більше зацікавленої аудиторії, ми мали працювати з різними каналами комунікацій: 

  • Медіа. Сьогодні українські медіа – це ще один фронт для оперативного поширення корисної та важливої інформації. Українці, які до війни нехтували зануренням в інформаційний простір зараз за ним активно слідкують
  • Соціальні мережі. Ми створили файл у який зібрали популярні групи у Facebook та Telegram українців закордоном. Адміністратори з радістю та безкоштовно розмістили про це інформацію в таких групах 
  • Державні органи влади. Інформаційно нас підтримали сторінки у соціальних мережах Дія.Бізнес та Міністерство культури та інформаційної політики України. Вони зараз є основним рупором головних новин та важливої інформації, тому їхня підтримка була надважлива.

Як результат, протягом декількох тижнів застосунки встановили понад 6 200 унікальних та активних користувачів. За анонімною аналітикою, яку ми відслідковуємо, виявили, що в певних опціях українці — більш активні юзери ніж, наприклад, американці. Вони зробили в 3,5 рази більше текстових перекладів на людину та в 14 разів більше фото перекладів, що свідчить про те, що додаток допомагає адаптуватися в інших країнах, тому велика потреба у фотоперекладах. Загалом українці активніші за американців у користуванні в середньому на 12,5%.

Коли ми розпочинали акцію, то розуміли, що застосунок будуть здебільшого встановлювати у країнах, що межують з Україною, але отримали цікаві запити із більш віддалених країн. Наприклад, в Instagram нам написала дівчина з Норвегії, яка встановила перекладач мамі, що виїхала до неї. Також відгукувались користувачі з Іспанії та західноєвропейських країн.

Які результати ми отримали

Translator Guru:

  • застосунок встановили 2600 користувачів;
  • 52% користувачів завантажили додаток в Україні, по 10% у Польщі та Німеччині, далі — Іспанія, Італія та Чехія по 3%;
  • в середньому кожний користувач зробив 15 текстових перекладів, та близько трьох голосових та фото-перекладів.

Scan Guru:

  • застосунок встановили 3600 користувачів;
  • 58% користувачів завантажили додаток в Україні, 6% у Чехії, 5% у Польщі та Німеччині, Болгарія — 3%;
  • кількість успішно експортованих документів — близько 4000, з них 76% були експортовані як PDF, 18% — як JPG і 6% — як DOC;
  • близько 40% українців скористалися функціями розпізнавання тексту на фото та близько 12% підписали свої документи.

Scan Guru і Translator Guru — це флагманські продукти Universe, команда ретельно працює над кожним оновленням і дуже обережно ставиться до змін. Але в цьому випадку ми розуміли, що наші продукти мають почати допомагати українцям якнайшвидше, тож впроваджувати зміни було необхідно терміново.

У результаті ми отримали не лише позитивний фідбек від українців, які опинилися у різних куточках світу, а й додатковий досвід вирішення нетривіальної задачі у максимально короткий термін. Окрім цього, раніше ми не ставили цілі активно працювати із ринком України, але за допомогою цього кейсу також отримали невеликий зріз аудиторії: які канали для промо краще працюють, як поводить себе користувач, запит на які послуги є тощо. Кожна продуктова IT-компанія зараз має змогу подивитися на свої продукти під новим кутом, підтримати співгромадян у складний час та отримати новий досвід у роботі з українським користувачем. 

Довідка про компанію

Universe — продуктова IT-компанія, яка входить в екосистему бізнесів холдингу Genesis.

Заснована у 2018 Ярославом Морозовим та працює в трьох напрямах: створення утиліт для iOS, розробка казуальних ігор для смартфонів та розвиток R&D-центру.

Застосунки Universe мають близько 40 млн завантажень. Вони регулярно входять у топ-5 найпопулярніших у категорії Business. Найвідоміші продукти компанії: ScanGuru, Translator Guru, Cleaner Guru і гра Solitare. Від самого початку війни спрямували 1 млн грн у фонд «Повернись живим» та ще 1 млн грн у фонд KOLO та інші дружні волонтерські організації.

Автор: Роман Шевченко, Head of Operations в Universe

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук