13 принципів листування в Amazon. Як в компанії виглядає культура письма

Читати на RU

Джефф Безос заборонив PowerPoint на зустрічах Amazon. Під час презентації працівники використовують короткі пам’ятки. Це дозволило Amazon створити культуру письма, не схожу на інші. Автор курсів з письма Роб Ленон розібрав 13 принципів, які в Amazon використовують для написання текстів. 

  1. Знайте свою тему і дотримуйтесь її. Намагайтесь писати так, щоб кожне слово відповідало змісту і не було двозначності. 
  2. Використовуйте якомога менше слів, але стільки, скільки необхідно. Непотрібні деталі витрачають час. Подавайте важливу інформацію чітко та коротко. Це дозволяє писати впевнено, різко і прямо.
  3. Використовуйте структуру, щоб зорієнтувати читача. Заголовки, підзаголовки, маркери допомагають читачеві слідкувати за послідовністю думки. Також це додає візуальний інтерес до вашого тексту.
  4. Залишайтеся послідовними. Використовуйте однакові форми для структурування абзаців, використовуйте ті ж маркери в одному тексті. Не відходьте від шаблону без потреби.
  5. Поріжте великі ідеї на маленькі шматки. Поділ на фрагменти допомагає читачам зберігати інформацію, розбиваючи її на легкі для розуміння частини. Це особливо важливо при роботі зі складними темами.
  6. Використовуйте візуальні елементи для даних, коли це можливо. Зображення, діаграми та графіки надають інформації в тексті нове значення, показуючи зв’язки та порівняння. Вони також більше захопити читача.
  7. Назвіть конкретні приклади. Приклади ілюструють вашу думку та показують, чому вона актуальна. Це допоможе закріпити інформацію та зменшить ризик неправильного тлумачення.
  8. Не послаблюйте аргументацію штампами. В них бракує конкретності і це слабкі аргументи. Уявіть собі таку фразу в листі: «Ми повинні прискорити графік розробки, тому що хто рано встає, тому Бог подає». Люди пишуть так постійно.
  9. Не використовуйте професійний жаргон, який не можуть зрозуміти інші люди. Пишіть так, щоб ваш текст був зрозумілий усім, тобто розмовною мовою.
  10. Текст має виконувати ті наміри, для яких він створений. Яке повідомлення ви хочете передати? Приклад: лист для керівництва, щоб прийняти рішення щодо стратегії найму на наступний квартал. Тепер подивіться на власний текст і переконайтеся, що ця думка є у повідомленні.
  11. Поважайте час і увагу інших людей. Ніколи не змушуйте їх читати довгі уривки і нудні тексти.
  12. Поважайте думки інших, навіть якщо ви не згодні. Це створює довіру та взаєморозуміння і основу для здорової дискусії.
  13. Чіткий діловий лист робить вас переконливим. Вміння писати вартує того, щоб витратити на нього час. Тому виберіть 2-3 речі з цього списку і візьміть їх за звичку. 
Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук