«Люди — понад усе»: мобілізація корпоративного волонтерства у Parimatch Tech

1

Цей матеріал вийшов за підсумками онлайн-конференції Volunteering Nation, на якій українські волонтери, що працювали за різними напрямками, розповідали, як правильно будувати процеси та виконувати волонтерську роботу більш ефективно. Своїм досвідом поділились Тетяна Давидова, Chief Talent Officer та Анна Мотрук, Deputy CEO, Parimatch Tech, які разом з командами у перші дні війни всередині компанії організували розгорнутий волонтерський штаб.

Parimatch Tech — people-first company. Ми як компанія дуже багато працювали над корпоративними цінностями, їх правильним розумінням та розвитком. Війна показала нам, що ця робота була недаремною, та дала вражаючий результат. Адже саме в кризових ситуаціях дуже добре видно, хто ти є насправді. І наші люди проявили себе дивовижно, але про це далі.

Невичерпний оптимізм ≠ готовність до війни. Перші дні війни

Звісно, в нас були плани на випадок різних варіантів розвитку подій, проте передбачити катастрофу такого масштабу ми не могли. Не секрет, що ми зазвичай дуже оптимістичні у робочих процесах — це наша сила, але, як виявилося, і наша слабкість. У випадку війни оптимізм не допоміг і ми мали будувати усі процеси з нуля.

Найпершим та найправильнішим рішенням була організація допомоги від наших людей, що знаходилися не на території бойових дій, тож була створена лінія підтримки на Кіпрі. Нашим колегам-кіпріотам було простіше допомагати та приймати зважені рішення.

Боротьба з хаосом

Війна — це хаос, тож у перші дні було важливо структурувати усі процеси. Разом ми розгорнули та сформували такі стріми допомоги: 

  • Евакуація та оренда. Ми допомагали нашим людям та їхнім родичам виїжджати з гарячих точок та знаходили для них житло в безпечному місці. 
  • Інформаційна підтримка. Ми збирали, перевіряли й класифікували інформацію, щоб надавати людям своєчасні новини та лише актуальні відповіді на питання. 
  • Допомога країні з перших днів війни. 

Головне у стрімах — процеси

У tech-компаніях, як ми знаємо, фахівці орієнтовані на процеси. Тож і у нас допомогти одразу долучилися спеціалісти різних напрямків — і розробники, і фінансисти, і юристи, і не тільки. Завдяки тому, що люди в нас дуже системні, ми змогли швидко налагодити такі процеси:

  • Впровадження гарячої лінії: ми організували дві лінії підтримки (одні люди приймали запити, а інші брали в роботу). Лінія підтримки, до речі, спочатку працювала цілодобово — до нас приєднались навіть колеги з Казахстану, які допомагали в дуже ранній час. 

А тепер трішки цифр. Всього було прийнято близько 1600 запитів, з яких нам вдалося закрити 70%. У найгарячіший день — 3 березня — було прийнято 257 запитів. У нас було близько 200 піших волонтерів по Києву, які готові були допомагати — сходити у магазин, аптеку, нагодувати тварину, підтримати психологічно — надати будь-яку можливу допомогу. По всій Україні у нас було 257 волонтерів і 20 волонтерів-водіїв. Найбільше запитів на гарячій лінії було зафіксовано з 1 по 15 березня (був залучений 81 волонтер, у режимі 24/7). 

  • Бот Locator, що був створений нашою командою, показував на мапі волонтерів, які готові допомагати. Їх швидко знаходив оператор служби підтримки та передавав їм запит. І тут наші люди оперативно відгукнулися та охоче реєструвалися у волонтери, займаючи чергу на кілька тижнів вперед.
  • Автоматизація прийому запитів через Telegram i Slack дозволила перенаправляти заявки одразу в потрібний стрім, що значно прискорило час обробки.

Комунікація — наше все

З першого дня війни ми були на зв’язку. Комунікації у нашій компанії були розподілені за трьома напрямками:

  • Два канали в Telegram і Slack — для допомоги спеціалістам та їхнім сім’ям.
  • Щоденні листи на пошту — для нагадування про допомогу, яку готова надати компанія, слова підтримки, вебінари з психологами, корисні посилання, а також регулярні Zoom-calls із СЕО, на яких можна поставити запитання керівникам.
  • Інформаційна робота з міжнародними медіа — наші фахівці разом із PR-никами країни регулярно контактували з журналістами, створювали відео, спілкувалися з блогерами, допомагали всіляко розповсюджувати реальність, яка зараз відбувається в Україні.

Власники корпоративних Tesla віддали свої авто на потреби волонтерів

Минулого року багато хто з наших людей отримав корпоративні автомобілі Tesla. Вийшло так, що на початку війни хтось евакуювався на них разом із родиною, а хтось залишив їх у місті, обравши інший вид транспорту. І багато хто із власників одразу ж передав ключі іншим колегам-волонтерам для допомоги іншим. Виявилося, що на війні Tesla — це дивовижний автомобіль, тому що він може їздити без бензину і цим він був дуже корисний.

Мерч, велкам-паки, квіти на 8 березня 

Наші склади з корпоративним мерчем ми одразу звільнили — усе, що було роздали на потреби ТРО та ЗСУ (навіть смачні пасочки, які ми традиційно готували для наших людей на Великдень, стали у пригоді). У велкам-паках виявилося багато пауер-бенків, які були так потрібні. А на 8 березня ми доставили квіти нашим дівчатам, які знаходилися у Києві, за що також вдячні нашим волонтерам. Це була дуже велика підтримка для тих, хто залишилися у місті.

Проект Give a Job for UA

Parimatch Tech у партнерстві з Глобальним договором ООН в Україні, Глобальним договором ООН в Польщі, Jooble та Happy Monday запустили проєкт Give a Job for UA («Дайте роботу українцям»). Мета ініціативи — надати допомогу українським біженцям із працевлаштуванням та закликати бізнеси з усього світу підтримати Україну, надаючи робочі місця її громадянам. Вакансії для українців безкоштовно розміщені на платформах пошуку роботи Jooble та Happy Monday.

Конференція Volunteering Nation

6 травня разом із IForum та KOLO ми організували та провели Volunteering Nation — практичну онлайн-конференцію, на якій досвідчені українські волонтери поділилися своїми секретами, як будувати процеси, як не потонути в операційних проблемах, і як робити нашу волонтерську роботу краще. Запис можна переглянути на сайті події.

Цінності компанії. Найголовніша з них — люди

Усі ці проєкти робилися з великою любов’ю до людей та їх родин. У нас не було часу рефлексувати, і було дуже приємно спостерігати, як кожен шукав можливість допомогти — це яскравий приклад прояву наших цінностей. Ми дуже любимо наших людей і багато говоримо про взаємодію на всіх рівнях, про підтримку, довіру, взаєморозуміння, адаптивність, про те, що ми — родина. І тут все це спрацювало.

Залишити коментар

Коментарі | 1

  • для паріматч «люди понад усе», це відкрити компанію в рашці під іншим брендом. А співробітників не згідних з позицією – звільнити. АІН дуже добре відбирає, кого піарити…

Пошук