Канадська продуктова компанія GeoComply побудувала великий R&D в Харкові. Як він працює сьогодні

GeoComply – це один із найбільших світових розробників рішень для кібербезпеки та попередження цифрового шахрайства з українським офісом. Серед клієнтів компанії ВВС, Warner Bros., Viacom, Amazon Prime, Draft Kings та інші. ПЗ компанії встановлено на 400+ мільйонах пристроїв по всьому світу.

В 2012 році компанія започаткувала у Харкові офіс розробки, поступово українська команд виросла до 160 людей. Head of HR GeoComply в ЄС Інна Журавльова в інтервʼю редактору AIN.UA розповіла про те, як український R&D розвивався до повномасштабного вторгнення, що змінилося з початком війни, та як компанія продовжує винаймати українців в нові офіси у Львові та Варшаві.

Інна Журавльова, тут і далі фото надані спікером

Розкажіть про компанію GeoComply? У чому полягає суть продукту, який розвиваєте? 

Компанія GeoComply – це міжнародна продуктова компанія, яка розробляє продукти у сфері кібербезпеки і попередження цифрового шахрайства. 

У США досить сильно регульований процес діяльності будь-яких казино, онлайн-лотерей, ставок на спорт та інше. В одному штаті це дозволено, у сусідньому – вже може бути заборонено. Користувачі шукають можливість увійти в систему всіма можливими лазівками, щоб фізично не переміщатися в конкретний штат, де це дозволено. Така можливість є за умови заміни геолокації користувача, при цьому він може користуватися можливостями штату, де дозволений гемблінг. Щоб змінити свою IP адресу, використовують VPN. 

Наш продукт націлений на те, щоб таких користувачів виявити, визнати правопорушниками і доставляти інформацію нашим клієнтам про спробу заміни геолокації. Серед клієнтів такі гіганти світового ринку як: BBC, Warner Bros, Viacom і Amazon Prime, Draft Kings тощо. ПЗ компанії встановлено на понад 400 мільйонах пристроїв по всьому світу.

Розкажіть про український офіс: як запускали, як нарощували штат, які у нього компетенції, скільки людей в яких містах України?

Сама компанія була заснована в заснована у 2011 році в Північній Америці. А у 2012 відкрилося представництво в Україні, в Харкові. 

Харків – це всесвітньо відомий IT-хаб, в якому є багато профільних вузів та живуть тисячі висококваліфікованих розробників. Засновники компанії зв’язались з нашим директором Вадимом Ільясовим, який дуже зацікавився продуктом і самою ідеєю, та вирішив створити команду у Харкові.

Наша команда зараз має 8 офісів. Головний офіс у нас знаходиться у Ванкувері, центри розробки є у В’єтнамі, США, Канаді, Польщі, Україні. На даний момент штат компанії понад 490 осіб, майже 500. У європейських офісах понад 150 спеціалістів. Всі вони – українці. На ринок Польщі ми вишли нещодавно і активно залучаємо до співпраці фахівців: українців, що переїхали до Польщі,  і громадян Польщі.

Ми плануємо продовжувати наймати українців в Польщі. Плани стосовно найму ще корегуються, наразі план збільшити кількість фахівців на 50 осіб.

У Харкові зосереджена переважно вся наша технічна команда, що розробляє додатки для десктопу. У В’єтнамі – розробка мобільних додатків. В Канаді та Америці – business team, sales, customer support та інше. Вся core-команда, близько 80%, у нас зосереджена у Європі. 

Як конкуруєте за спеціалістів? Які плюшки пропонуєте?

Протягом довгих років ми були невеликою, сімейною компанією, а останні 3 роки вирішили масштабуватися наскільки це можливо. Перед нами стояли плани практично щороку зростати у більш ніж 2 рази.

За таланти боролися, напевно, як і всі. Безумовно, ми розширили наші бенефіт-пакети. У нас дуже добре розвинений напрямок professional development. Компанія цілеспрямовано виділяє значні фінанси для того, щоб співробітники компанії розвивалися. Однією з вишеньок на торті є те, що ми навчаємо наших спеціалістів, топ-менеджерів та менеджерів в Оксфорді.

Також у нас є бонуси як піврічні, так і річні бонуси на підставі результатів роботи тощо. Кожному фахівцю, що співпрацює з компанією більше року, нараховуються SAR (shared appreciation rights) – додатковий бонус від компанії. Програма пов’язана з планами виходу на IPO. Оскільки це процес довгостроковий, ми вже вводимо систему для співробітників, де вони можуть володіти частками акцій.

У нас дуже сильне дайверсіті в команді, яке вкорінилося у нашу структуру. Майже 50 на 50 чоловіків, жінок працюють у компанії.

Якщо бути точним 42% на 58%, але ми прагнемо зробити 50 на 50. У нас дуже багато жінок займають лідерські позиції, що робить свій внесок у побудову корпоративної культури з повагою до усіх на робочому місці.

Розкажіть про можливості релокації співробітників? Які умови та чи багато українських співробітників скористалися такою можливістю після початку повномасштабної війни?

До початку повномасштабного вторгнення в Україну ми розробляли «BCP плани», на основі яких продумували як ми можемо забезпечити безперервність усіх наших бізнес-процесів. Відповідно було обрано Львів як додаткову локацію для переміщення наших співробітників у безпечні місця. Ми відкрили офіс у Львові, через кілька місяців також відкрили офіс у Варшаві, щоб забезпечити безперервність бізнес-процесів у компанії.

Ми також релокуємо людей за кордон із початку повномасштабної війни. З локацій можна вибрати як Польщу (Варшаву) так і Канаду (Монреаль). Усім хто вирішив скористатися цією опцією, виплачується фінансова допомога на оренду житла у певній сумі, під кожну локацію. Також виплачується окремо допомога для діток, для освітніх моментів – на школу, садок тощо. 

Крім цього ми супроводжуємо людей з пошуком житла, юридичних моментів, відкриттям рахунків у банку та інше. Виявляємо гнучкість щодо вибору тієї чи іншої локації, безумовно після погодження з менеджментом. Плюс ми надаємо можливість вивчення мови безкоштовно. Якщо це Монреаль – це французька мова, якщо це Варшава – польська.

Коли компанія почала евакуацію після початку повномасштабного вторгнення? Скільки людей евакуювали з харківської команди? Куди переїхали співробітники? Скільки людей лишаються в регіоні?

Якщо говорити в цілому про процес релокації людей, то ми розробляли план BCP ще до вторгнення, до лютого частину української команди ми вже відправили по BCP в безпечні локації, закордон. Загалом, виїхало понад 30 людей до лютого місяця у безпечні локації, після 24 лютого ми вже перевозили всіх інших. 

Ми допомагали у дорозі, ми створили чат, координували людей. Спочатку ми планували вивозити людей, так би мовити, цілеспрямовано від компанії, але на жаль служби працюють не так, як хотілося б. Плюс створено нотифікаційний канал, де ми інформували всіх співробітників про необхідність евакуації, інформаційний канал у телеграмі, де ми координували в дорозі, побудували маршрут для евакуації та супроводжували людей з пошуку житла на піт-стопах, на нічних, у денних як там у кого виходило.

У Львові ми надавали безкоштовне житло в готелях протягом деякого періоду, майже весь період ми покрили безкоштовне проживання доти, доки наші співробітники не знайшли варіанти безкоштовного житла.

Наразі з території харківської області ми вивезли 95% працівників. Здебільшого у локації, що пропонувала компанія – Львів, Варшава та Канада (Монреаль та Торонто).

У харківському регіоні лишилося 9 наших людей. Це 5% української команди. Вони надалі співпрацюють із компанією та продовжують надавати свої послуги.

Який графік роботи у співробітників, які лишаються в Харкові? Чи є обов’язкові навантаження по проектам? Чи проводили скорочення/відпустки для таких співробітників?

Графік роботи у нас гнучкий, як і був до цього завжди. Співробітники працюють, як і працювали. Безумовно, є своє навантаження, є свої зобов’язання перед клієнтами на проектах. Тому все розписується у наших таск-трекерах, все трекається без будь-яких змін та інше. 

Так, було за період кінця лютого-березня ослаблення щодо навантаження. Всі розуміли, що протягом певного періоду потрібен був час на переїзд, на вирішення деяких питань. Це все скіпнули, але зараз ми у повному обсязі, у повному масштабі повернулися до нормальної роботи та продуктивності на проектах загалом.

Чи працює офіс? Як наразі використовуються приміщення? 

Харківський офіс наразі не працює. Варшавський офіс працює для відвідування, львівський офіс – у нас виконує дві функції. Там є співробітники, яким ми надали офіс як притулок, поки вони не мали можливості знайти житло. Також там працюють на повноцінній основі наші фахівці. 

Як повномасштабна війна вплинула на компанію, операційні процеси, бізнес?

Якщо говорити у глобальному сенсі, то з початком повномасштабного вторгнення бізнес GeoComply не зазнав відчутних трансформацій.

Всі проекти, над якими працювали українські команди, успішно продовжують функціонувати та вдосконалюватися. 

Фахівці, які мають можливість виїжджати за кордон, вже їздили у відрядження для обговорення майбутнього плану розвитку компанії, відвідували планові зустрічі з клієнтами.

Опишіть своє особисте відношення та позицію компанії щодо війни в Україні. Чи є у компанії співробітники, контрагенти, партнери, клієнти тощо в РФ та як змінилися відносини з ними після 24 лютого?

Звичайно, моє відношення до війни різко негативне. Те, що коїться у нашій країні у 21 сторіччі, не піддається осмисленню та розумінню.

На щастя, GeoComply ніколи не мали ніяких відносин з країною-агресором, не мали ні співробітників, ні контрагентів, ні клієнтів. Наша компанія займає позицію всебічної підтримки України та своїх фахівців, як моральної, так і матеріальної. Моя позиція цілком співпадає з позицією компанії та її керівництва. 

Ми не лише продовжуємо працювати та допомагати країні з боку бізнесу, але й допомагаємо там, де це є потрібним, донатами.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук