Якою мовою гуглять українці після 24.02.2022 — дослідження Serpstat

Читати на RU

З початком війни мовні вподобання українців змінились: дехто почав свідомо бойкотувати російськомовний контент в інформаційному просторі, а також змінювати налаштування пошуку, щоб виключити російські сайти у видачі. В Serpstat проаналізували, як змінилась пошукова поведінка українців після повномасштабного вторгнення росії.

Динаміка запитів російською та українською мовами

Аналізували такі пошукові запити:

  1. купити ліки онлайн — купить лекарства онлайн; 
  2. відстежити посилку — отследить посылку; 
  3. дивитись футбол — смотреть футбол; 
  4. курси англійської мови — курсы английского языка; 
  5. новини — новости; 
  6. перекладач — переводчик;
  7. нова пошта — новая почта;
  8. рецепти — рецепты.

За деякими запитами українською є тенденція до збільшення частотності за одночасного зменшення частотності російськомовних запитів, за деякими — навпаки. Причини можуть бути різні (від розвитку ніші в цілому до непрямого впливу війни).

Як змінилися тренди пошуку з початком війни?

Для перевірки мовних вподобань на тлі війни Serpstat проаналізував пошукові запити, популярність яких стрімко зростає, в режимі реального часу – іншими словами, тренди. За цими даними можна відслідкувати зміни пошукової поведінки найшвидше. 

До порівняння, період з 24 листопада 2021 року до 24 лютого 2022 року та за аналогічний період після початку війни.

Якщо розглянути щоденне співвідношення запитів українською та російською мовами, то тренд виглядає так:

Таким чином, до початку повномасштабної війни три чверті запитів були російською мовою, після початку російської агресії в Україні, частка запитів українською зросла до 35% (+10% до попереднього показника).

Для SEO-спеціалістів і контент-маркетологів це хороша новина, оскільки попит на український контент зростатиме і є шанси зайняти ніші, в яких раніше переважали російськомовні сайти.

Якою мовою отримують результати у видачі українці?

За кожним з аналізованих запитів українською, аналітики перевірили доступність результатів в пошуку державною мовою.

Результати свідчать про те, що хоч сторінки українською мовою й значно переважають за кількістю російськомовний контент, російськомовні джерела все ж ранжуються за запитами українською у видачі. Проте, позиції цих сайтів зазвичай досить низькі, в топ-10 — здебільшого україномовні ресурси.

Повну версію дослідження можна подивитись тут.

А для того, щоб «перевчити» свій Google показувати вам українські результати замість російських, скористайтеся нашою інструкцією.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук