«Крутий український продукт має виходити на глобальні ринки»: як birb запустився у Лондоні

З початком повномасштабної війни ринок оренди в Києві різко впав, і команда столичного iOS-додатка з пошуку житла bird лише впевнилася у правильності обраного європейського вектора. Символічно до дня Києва вона запустила свій продукт під назвою birb у Лондоні.

Арсеній Фещенко, засновник і продуктовий дизайнер bird, розповів AIN.UA, що відбувається зараз зі столичним ринком оренди, як почувається bird та як запускали його лондонський аналог.

«Ми не знали, що буде з ринком оренди, і коли повернеться звична оренда житла»

Коли почалася війна, я думаю, як і всіх людей в Україні, у нас був стан невизначеності. На той час нашим найважливішим пріоритетом було, звісно, піклування про близьких, про своє здоров’я, про свою безпеку, допомогу Україні. Тому весь березень ми були зосереджені на цьому не тільки в bird, а і в компанії ЛУН. Неможливо створювати чудовий продукт, коли бомблять сусідній будинок. 

Наприкінці березня ми зрозуміли, що хотіли б повернутися до того, що вміємо робити найкраще. Ми в bird уміємо найкраще займатися орендою і знаємо, як нам летіти у складні часи — проходили це у пандемію. 

22 лютого, за два дні до початку війни, ми зібралися в офісі й презентували наш новий план дій — орієнтуємося на європейський ринок, не забуваючи про київський. Почалася війна, але план не змінився, лише зросла впевненість у його правильності. Ми зрозуміли, що наш крутий український продукт має виходити на глобальні ринки, щонайменше з точки зору мінімізації ризиків.

Тому визначили, що наша ціль номер 1 — це Лондон та birb.

«Найперше, що ми зробили у київському bird — вимкнули усі сповіщення»

У той час, коли люди думають як далі жити, як заправити машину і де сьогодні ночувати, їм точно не потрібно знайти, що на якійсь там вулиці з’явилась нова квартира в bird. Це вже не актуально, це відволікає.

Також ми додали на карту bird напрям, в якому має піти російський корабель. Це така, мабуть, емоційна фіча, але вона ілюструє нашу позицію. Якщо відзумити у додатку дуже сильно, там видно і напис, і територію України. Мені здається, важливо показати свою позицію і багатьом людям важливо знати, що продукти, якими вони користуються — українські й за Україну.

Зображення у тексті: bird

Додали дві важливі функції, в які ми дуже віримо. Це допомога ЗСУ, тобто можливість задонатити нашій армії прямо через додаток. Мені здається, що чим більше буде таких можливостей у громадян, тим краще, тому що кожна гривня наближає нас до перемоги. Кнопкою донату з початком війни скористалися 5000 людей. Така видозмінена кнопка досі є у додатку.

З’явилася кнопка з пошуком прихистків. Тобто люди, які переїздили з інших міст до Києва, могли за допомогою цієї кнопки перейти на портал з інформацією про тимчасове житло. Цією опцією скористались аж 29 000 користувачів. Наразі, коли питання тимчасового притулку вже не таке актуальне, кнопку приховали і зосередились на довготривалій оренді.

Зупинили та сховали усі квартири в bird select. Це наш розділ, де ми публікували особливі квартири з відеорумтурами в сегменті середній+, тобто, це були досить дорогі квартири. З початком війни цей розділ втратив свою актуальність, тому що попит на оренду нерухомості сильно впав. І ми його вимкнули. Але зараз, коли ринок відновляється, плануємо перезапустити цей розділ.

«У травні ринок оренди в столиці відновився наполовину»

З початком війни дуже сильно впав попит, люди не орендували квартири. Водночас впала і сама кількість оголошень. З 50 000 до 10 000, тобто в 5 разів. Як це було видно у нас у додатку? В bird підсвічені будинки, в яких є квартири, і на початку війни карта була майже порожня.

Але ми помітили, що через декілька місяців, коли вже туман невизначеності розвіявся, люди почали вертатися в Київ, хоча Кличко просив цього не робити. Ми це почали помічати за кількістю людей, які шукають квартири. І це був дуже хороший сигнал для нас, ринок поступово відновлюється. 

10 травня відзначили важливу цифру — ринок відновився наполовину. Тобто, 50% людей, які до війни шукали житло, шукають і зараз. При цьому медіана ціни впала майже на 40%. Кількість оголошень також почала суттєво зростати й відновилась до 70 000. Прямо зараз попит на оренду відновився на 85%, тому ми плануємо відновити розділ bird select.

«До дня Києва київський додаток запустили в Лондоні»

За цей час лондонський додаток завантажили понад 1000 користувачів, ним користуються приблизно 100 людей на день. Це важливі для нас цифри, тому що у нас «вилупився» новий продукт, а молодому продукту важливо, щоб ним користувалися. Саме на основі фідбеку від перших користувачів ми зробимо висновки, як покращити додаток. 

Звичайно, у bird в Києві у нас більші результати — 10 000 щодня. Тому наша ціль — зробити так, що за червень лондонський додаток звантажили вже 10 000 людей.

Водночас на birb вже 50 000 квартир і 70 000 оголошень. Зараз підтягуємо оголошення з 9 великих порталів нерухомості, але поки що не підтягуємо з агенцій. У майбутньому будемо розширювати цей список ресурсів оголошень. 

Лондонський birb

«Будемо монетизувати birb дуже зрозумілим для нас шляхом»

Перший крок — спочатку робимо просто класний продукт, який люблять люди, люблять ним користуватися, люблять саме за допомогою нього шукати житло і радять його своїм друзям. Так у нас було в Києві — ми створили класний продукт, яким користуються багато киян. Лише після — додали опцію монетизації bird select. Розглядаємо це як один із варіантів монетизації в Лондоні. 

Але в Лондоні є цікаві локальні особливості ринку, за допомогою яких ми також можемо монетизувати. Наприклад, там є багато будинків, які ми називаємо «БТР» — це Built to Rent. Це будинки, які повністю здаються в оренду, у них не продається житло. Перші роки після будівництва вони згідно з законом мають тільки здаватися. Тому ми хотіли б якісь функції у нашому додатку пристосувати спеціально під «БТРи». Здається, що це може бути чудова адаптація функції bird select. 

«Ми у команді звикли планувати не просто як захопити весь світ, а будувати продумані реалістичні плани»

У ЛУН є така практика: не планувати більше, ніж на половину кількості років продукту. bird три роки, і було б дивно планувати на десять років вперед. Тому ми це робимо на рік-півтора. Найближчі місяці — це точно буде активний розвиток Лондону і відбудови bird select у Києві, судячи з відновлення ринку оренди у столиці. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук