YouTube створили для того, аби люди могли завантажувати туди відео про котиків та захоплюватись ними, як говорять нам творці Love, Death and Robots. Направду, з цією ж метою створили щонайменше одну гру — Stray, де гравець перевтілюється у рудого вуличного кота, який мандрує таємничим містом. Розповідаємо, що це за гра, та чим вона подобається людям.

Що це за гра

Stray — це гра від розробника BlueTwelve Studio, яку видали Annapurna Interactive. Гра вийшла 19 липня 2022 року, на платформах Steam та PlayStation Store, в Україні вона коштує 399 грн.

Це — гра-пригода від третьої особи з елементами платформера. Ось тільки нюанс в тому, що ця третя особа — рудий вуличний кіт. Якому належить дослідити велике місто, у традиційній кіберпанковій стилістиці: із яскравими неоновими вивісками та роботами.

В шкурі кота гравцеві доведеться стрибаючи та крадучись мандрувати містом, розв’язувати пазли, виконувати квести, тікати від монстрів, розкривати секрети міста, але водночас займатися цілком нормальними котячими заняттями. Спати, муркотіти, гратися та спілкуватися.

Гра лише нещодавно вийшла, але уже заслужила схвальні та подекуди захоплені відгуки, її називають фантастичною, тріумфальною та геніальною. Чому так?

За що її хвалять

Як пише PC Gamer, ми і так часто поводимось в іграх як коти, досліджуючи та мандруючи світами. І розробник Stray просто надає нам ідеальну форму для цього. В неї — в більшості позитивні відгуки на Steam (97%) та 84 на Metacritic. Чим ця гра особлива?

  • Тут можна займатися цілком котячими заняттями: скидати з поверхонь банки з фарбою, пляшки, книги та інші предмети. Можна лазити по килимах та погострити кігті об меблі. Можна застрибнути на клавіатуру та походити по ній, друкуючи нісенітниці. Можна потертись об роботову ногу, щоб розчулити його. Можна дивитись телевізор або стрибати по клавішах фортеіпано, граючи мелодію. Можна нявкати. Тобто, розробники зібрали в грі усе те в поведінці котів, що у звичайному світі змушує їхніх власників хапатись за телефон і знімати милі відео.
  • Ідея досліджувати таємниці міста (побудованого з елементами відкритого світу) з точки зору кота надихає багатьох гравців. Така чотирилапа перспектива надає і купу простору для творчості з точки зору гейм-дизайну, забезпечує незвичні ігрові механіки, та змушує гравця шукати неочевидні рішення. Адже кіт може розглядати майже усі об’єкти навколо як такі, на які можна залізти, або з якими можна якось по-іншому взаємодіяти.
  • Гру хвалять і за графіку, яка не перетворюється на мило навіть на середніх налаштуваннях, і за візуальний стиль. Як писав один із критиків на Metacritic, це — інді-гра за розміром (усе проходження триває від 8 до 10 годин), але ААА-гра за якістю. Ось як вона виглядає:
  • Гумор, що пасує постапокаліптичному місту:
  • «Я — людина проста. Побачив кота — купив гру», — пише один із гравців у відгуках на Steam. Можливо, це і є основний її секрет.