Частка української мови у Twitter, Instagram та Facebook зросла до 70% — дослідження

Читати на RU

«Центр контент-аналізу» провів дослідження з використання української та російської мов в українському сегменті соціальних мереж у червні 2022 року, на четвертому місяці повномасштабної війни. Для цього компанія проаналізувала 866 000 дописів користувачів з України у Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, а також у заборонених, але досі використовуваних VK та OK, за період з 5 червня по 5 липня 2022 року і порівняла їх з даними аналогічного дослідження за 2020 рік.

  • З початком повномасштабного вторгнення росії частка постів українською мовою на Facebook, у Twitter та Instagram суттєво зросла у порівнянні з осінню 2020 року. Якщо два роки тому частка дописів українською у цих соціальних мережах коливалася у діапазоні 13%-27%, тепер вона сягнула двох третин.
  • Натомість в TikTok та на YouTube мовне середовище за два роки практично не змінилося — у цих соціальних мережах відчутно домінує російська мова. У «Центр контент-аналізу» припускають, що ця тенденція може бути пов’язана з алгоритмами монетизації платформ, які спонукають користувачів з України працювати на ширшу російськомовну аудиторію.
Співвідношення мов у соціальних мережах
Інфографіка у тексті: “Центр контент-аналізу”
  • Збільшення використання державної мови також пов’язано з набуттям чинності в січні 2021 року норми закону про обслуговування клієнтів українською, внаслідок чого більшість організацій, що надають послуги, почали вести неї свої соцмережі.
  • З іншої сторони, частка дописів українською мовою утричі зросла у приватних акаунтах з 15% у 2020 році до 45% у 2022.
  • Регіонально ситуація з використанням української та російської мов у соціальних мережах не виглядає неочікуваною. Державна значно переважає у постах користувачів західних областей України. З іншої сторони, у порівнянні з 2020 роком вони кількість українського контенту у них зросла — два роки назад кожен другий їхній пост у соцмережах був російською.
  • Водночас помітно виросла частка використання української мови користувачами Київської, Черкаської, Вінницької та Житомирської областей. Найбільш русифікованим регіоном (поряд з Донбасом і Кримом) є Одещина, де лише кожен четвертий пост у соціальних мережах — українською. 
Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук