Навчатися в Аризоні, не виїжджаючи з Києва: навіщо українському ІТ-спеціалісту диплом американського зразка

У вересні в Києві почнеться навчання в American University Kyiv (AUK). Це перший в Україні університет, випускники якого отримають одразу два дипломи: українського та американського зразків. Заклад стартує з трьома бакалаврськими програмами: Software Engineering, Business Administration та Global Management, і двома магістерськими програмами: Software Engineering та Global Management.

Податися можна на бакалаврат або в магістратуру, навчання виключно англійською, до викладання залучені професори з усього світу, а програма побудована за стандартом провідного американського вишу — Arizona State University. Усі українці, які вступають в університет у 2022 році, можуть отримати стипендії воєнного часу — це 65-75% знижки на навчання.


Матеріал підготовлено за підтримки American University Kyiv
Що це означає?


У спецпроєкті з American University Kyiv AIN.UA дізнався, в чому полягають американські підходи в освіті, кому це потрібно і що це дає.

Якщо зазирнути у QS World University Rankings — найпопулярніший світовий рейтинг університетів — побачимо, що в топ-25 найкрутіших університетів світу 12 закладів із США. Американську освіту називають однією з найкращих: це заклади, у які важко потрапити й звідки легко вилетіти, але й вступають до них не для «корочки», а щоб отримати системні знання. Перед людиною з американським дипломом відкривається безліч кар’єрних дверей та можливостей.

Приміщення American University Kyiv, фото надане партнером

American University Kyiv створено довкола амбітної ідеї: дати можливість українцям здобути освіту американського зразка, навіть не виїжджаючи з України. Суть в тому, що навчальний план тут створюють за стандартами Arizona State University — одного з найбільших університетів США, де навчається понад 135 000 студентів. В результаті студенти AUK здобувають освіту, яка відповідає стандартам і Америки, і України.

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK: 

Олександра Антонюк

«Це новий формат освіти для України. Освітня програма American University Kyiv побудована такою, якою вона є в Америці. Тобто навіть не виїжджаючи за кордон, людина може отримати ту якість, яку дає американська освіта. Коли ти потрапляєш в таку систему, вона поетапно веде тебе у правильному напрямку. Це освіта, яка направлена на розвиток особистості, а не просто на отримання знань».

«Американські стандарти освіти» — це як?


1. Студент — в центрі всесвіту

В пострадянських країнах між студентом та викладачем часто буває прірва. Модель їхніх стосунків схожа на «підлеглого» і «керівника»: «викладач-керівник» дає завдання та вимагає  відвідувати пари, а «студент-підлеглий» почувається вразливим, створює видимість навчання, але так, щоб це не вимагало завеликих зусиль. Це схоже на боротьбу, а не на співпрацю.

В американських вишах все навпаки: студенти та викладачі скоріше партнери. У них спільна мета: виростити нового якісного фахівця. Тому в університеті роблять все для того, щоб студент взяв від освіти максимум.

Роман Шеремета, ректор AUK:

Роман Шеремета

«Студенти — в центрі прийняття наших рішень. Вони мають прямий доступ до всіх викладачів за принципом “відкритих дверей”. Це чисто американський підхід: там можна легко отримати консультацію викладача і поставити йому питання, навіть якщо це Нобелівський лауреат». 

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK:

Віктор Левандовський

«Американська система освіти — горизонтальна, а не ієрархічна. Навіть декан факультету в США — це просто один з професорів, якого обирають на цю посаду, і який не отримує захмарної влади. У нас такий самий підхід: близький контакт та дружні стосунки зі студентами. Ми скоріше ментори, які направляють та допомагають вчитися. Студент нам нічого не винен, він прийшов до нас за знаннями, а наша задача — подати їх у комфортній формі».

2. Гнучкість та свобода вибору

У американській системі освіти студент сам обирає шлях, за яким він буде рухатися. Йому дають можливість обрати будь-які напрямки та курси, викладачів та стратегію розвитку. За цим же принципом побудоване навчання в AUK: протягом перших років бакалаврату отримуєш всебічні знання та навички (від економіки до психології), наступні два — більш профільні та вузькоспеціальні.

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK: 

«В американській системі можна завершити бакалаврат з гуманітарної науки, а потім перейти на вищу математику, чи навпаки. Початкова вища освіта дає таку базу, що студент стає “універсальним солдатом”, а далі вже може обирати свій вузький профіль. Це дозволяє чіткіше зрозуміти, як ти хочеш розвиватися і витрачати час на спеціальність, яка тобі цікава».

Роман Шеремета, ректор AUK:

«Студенти нашого університету не приписані до конкретної групи. За допомогою наших менторів вони самі визначають, які курси їм найбільше підійдуть і вибудовують свій графік. Наприклад, студент спеціальності Software Engineering може слухати певні лекції разом зі студентами курсу з управління бізнесом. Це створює можливості для співпраці та нетворкінгу. Можливо, ти будеш вчитися з людьми, з якими згодом створиш бізнес: хтось розробить бізнес-план, хтось напише програму, а хтось зможе просунути це на ринок». 

3. Систематичний підхід

Студенти в Україні, які вивчають цифрові технології, часто починають працювати вже на перших курсах університету. Навчання швидко відходить на другий план. Але в цьому є мінус: такі люди добре вміють виконувати поставлені задачі, але їм важко бути лідерами, пропонувати власні ідеї та мислити стратегічно. У них з’являються прогалини в освіті та брак навичок для аналітичного мислення і сміливих креативних рішень.

Ідея американського підходу в тому, що у студентів не залишається «пробілів» у знаннях. Вони мають знати якнайбільше, щоб обрати найправильніший шлях та бути готовими до викликів.

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK: 

«Компанії часто стикаються з тим, що їм важко знайти фахівців високого рівня, технологічних лідерів, які можуть швидко прийняти рішення, куди буде рухатися компанія в плані технологій. Обираючи між алгоритмом А та алгоритмом Б, спеціалісти часто приймають рішення навмання, бо їм не вистачає базових знань. Системна освіта дозволяє робити це якісніше та зваженіше, розуміючись на трендах у розробці та найкращих світових практиках».  


4. Орієнтування на практику 

Не просто вчити теорію, а відразу застосовувати знання на реальних кейсах — ще одна характерна риса американського підходу до освіти. Наприклад, курс Global Venture Capital в AUK починається з вивчення найкращих практик, маркетингу та інвестицій і має завершитися створенням власної ідеї. Цей курс викладатиме доктор економіки Юрій Боць. Він має домовленості з американськими венчурними фондами та підприємцями, які готові вислухати бізнес-плани студентів, оцінити їх, і можливо — навіть інвестувати у їх реалізацію.

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK: 

«Розробляючи програму, ми питаємо нашого індустріального партнера (який буде потенційним роботодавцем наших випускників) про те, що йому потрібно від своєї команди. Ми постійно консультуємося щодо того, куди рухається галузь, і які навички необхідні сучасному фахівцю. Industry based best practices — це одна з основних компонент американської системи освіти. Навіть за останні пів року у навчальні програми Arizona State University внесли кілька змін. Нам довелося зробити це синхронно з ними. Тобто американські навчальні плани настільки сучасні, що вони нескінченно актуалізуються, щоб відповідати поточним викликам ринку».

5. Академічна доброчесність

Відома відмінна риса американської освіти — «домовитися» тут ні про що не вийде. Суть підходу до освіти США в тому, що це чесна угода між викладачем та студентом: люди приходять за знаннями, а не за оцінками. Тому платити за екзамен в такій системі немає жодного сенсу.

Роман Шеремета, ректор AUK:

«Я вже 20 років викладаю в США, і жодного разу жоден студент не намагався зі мною “домовитися” про оцінку чи залік. Це був би кінець навчання для студента та кінець кар’єри для викладача. Так само з плагіатом: за це в американських університетах одразу відраховують». 

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK: 

«Білих плям» у знаннях студента бути не повинно — бо якщо під час навчання щось не довчив, ця “дірка” лишається на все життя. Ми не закриватимемо очі, якщо людина не зрозуміла матеріал та не опанувала його. Викладачі готові пояснювати, консультувати та допомагати, поки студент не отримає усі необхідні знання. Фахівець не повинен обирати певний алгоритм тільки тому, що під час навчання не розібрався у альтернативному алгоритмі. Навпаки — він має бути готовим модифікувати наявні алгоритми та створювати щось нове». 

Портрети студентів, яким варто здобути американську освіту

1. Олег, 22 роки

Цього року Олег випустився з факультету інформатики одного з київських вишів. Він кодить ще зі старших класів школи, але цього йому мало. В універі він був капітаном футбольної команди, і загалом любить організовувати процеси та керувати. Він чітко розуміє, як має розвиватися його кар’єра: від «джуна» до CTO, або Director of Engineering. Він впевнений, що керуватиме проектами у великій міжнародній компанії — треба лише підтягнути скіли. Олег цілеспрямований, тому добре знає англійську та хоче отримати хорошу освіту на старті.

2. Віка, 23 роки

Віка вчилася на спеціалістку з кібербезпеки у Львові та вже працює у невеликій львівській IT-компанії. Навіть під час повномасштабної війни вона не евакуювалася з України і не думає про еміграцію, але переконана, що потрібно переймати досвід передових країн. Тому мріє хоча б кілька років повчитися та попрацювати в США, а потім повернутися в Україну і створити власний стартап. 

3. Денис, 32 роки


Денис працює в IT вже 10 років, він Software Engineer Middle-рівня. Його компанія оплачує різноманітні курси та конференції, але Денис відчуває, що йому бракує комплексних знань, щоб рости далі. У Дениса сім’я та двоє маленьких дітей, він добудовує будинок під Києвом і хоче отримувати більшу зарплату та мати більше перспектив. Він замислюється над тим, щоб серйозно апдейтнути свої знання в різних сферах і хоче зрозуміти, як системно підійти до цього питання.

4. Оксана, 27 років

Оксана з Дніпра, вона 3 роки пропрацювала QA в київській IT-компанії. Після 24 лютого евакуювалася у Німеччину і продовжила працювати дистанційно, але її постійно тягне додому. Після перемоги Оксана мріє повернутися в Україну і взяти участь у її відбудові. Оксана вірить: це буде цікавий час, і кожен, хто знатиме англійську на високому рівні, та матиме високий рівень знань, зможе найбільш активно долучитися відбудови ще більш сучасної та потужної держави. А поки вона має час на освіту, хоче інвестувати в себе та своє майбутнє. Тому вирішує навчатися в AUK.

Роман Шеремета, ректор AUK:

«Ми шукаємо амбітних студентів, які хочуть змінити Україну та світ. Це люди, які орієнтовані на міжнародний ринок і хочуть працювати на компанії рівня Google або Apple. Вони інвестують в свій розвиток та готові чесно працювати на результат, щоб вести діалог зі своїми американськими колегами на рівних. Вони прагнуть отримувати хороші зарплати і бути не просто хорошими виконавцями, а привносити в галузь щось своє».

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK:

«Наш студент — це людина, яка думає про своє майбутнє. Її мета — не лише отримати диплом, а й зрозуміти себе та постійно самовдосконалюватися. Вона бачить себе людиною, яка переверне світ, або принаймні зробить для світу щось корисне і зможе з гордістю сказати “Це зробив я”».

Два шляхи, які може пройти студент в AUK:

Навчання за американською програмою в Україні: бакалаври — 3 роки, магістри — 1 рік

Викладачі про навчання в American University Kyiv

Бакалаврат 

Роман Шеремета, ректор AUK:

«Від студентів бакалаврату ми очікуємо, що вони не будуть поєднувати навчання з роботою, а присвятять освіті весь свій час впродовж хоча б перших двох років. Бакалаврат — це навчання 5 днів на тиждень та повне занурення у програму. Тож всі сили варто спрямувати на отримання знань, і лише потім — на побудову кар’єри».

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK:

«У пострадянських країнах бакалаврам читають багато зайвих дисциплін. Треба віддати належне аризонівській програмі. Попри те, що вона загальна і спрямована на розвиток особистості, усі дисципліни підпорядковані одній меті — виростити хорошого спеціаліста. Нічого зайвого: усі знання, які отримає бакалавр AUK, знадобляться йому в подальшій роботі. Це ораторське мистецтво, організаційне лідерство, психологія, економіка, English Composition, комп’ютерні додатки і багато іншого». 

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK:

«Більша частина сучасної IT-освіти в Україні схожа на звичайний курс з програмування. У нас зовсім по-іншому, програма бакалаврату дуже широка і комплексна. В якомусь сенсі ми готуємо людей, які будуть брати на роботу та керувати людьми, які пройшли програмістські курси».

Магістратура 

Роман Шеремета, ректор AUK:

«Наші магістерські програми розроблені для людей, які можуть і навчатися і працювати одночасно. Але раз на два тижні потрібно 2 дні (п’ятницю та суботу) бути в Києві на навчальному інтенсиві. Це не значить, що навчання буде легким. Це активна робота на результат, і щоб продовжувати освіту, треба постійно тримати планку. Але я впевнений, що наші студенти будуть достатньо мотивовані — бо вони розуміють, навіщо інвестувати в це свій час і гроші, і що вони отримують в фіналі».

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK: 

«Магістратура — це такий собі MBA з Software Engineering. На сучасному ринку звичайні “кодери” вже не потрібні, бо просто “кодити” починають навіть школярі. Натомість ринку потрібні лідери, які можуть приймати рішення і мають широку базу знань. Саме таких ми вирощуватимемо на магістерській програмі в AUK».

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK:

«На магістерській програмі студенти навчаться розуміти SDLC, застосовувати у розробці знання з Big Data, Data Engineering і Artificial Intelligence, аналізувати проблеми розробки програмного забезпечення і алгоритми проектування та багато іншого. Я вже багато років викладаю, але ще жодного разу не прочитав двох однакових курсів — навіть з абсолютно класичних математичних дисциплін. Здавалося б, що змінилося в математиці з другої половини 19 століття? Але наш підхід в тому, щоб постійно осучаснювати та вдосконалювати програму та її викладання. Більшість професорів AUK водночас є вченими, ми не лише викладаємо існуючі факти, а й займаємося наукою, щоб генерувати нові знання, про які розповідатимемо студентам завтра».

Що це дає

— Великі кар’єрні перспективи у міжнародних компаніях;
— Високий рівень зарплати у перспективі;
— Нетворкінг з однодумцями та амбітними людьми, які хочуть змінювати світ;
— Американський диплом в резюме відкриває безліч дверей;
— Розуміння «правил гри» на світових ринках;
— Спілкування з американськими колегами на рівних;
— Чудова англійська, яку ви практикуєте одночасно з навчанням.

Олександра Антонюк, Ph.D. з математики, запрошена професорка AUK:

«На ринку є попит на менеджерів, які водночас технічно сильні. Ми вирощуємо людей, які будуть архітекторами проектів. Це амбітні студенти, які хочуть будувати свою кар’єру до рівня топ-менеджера, мати велику зарплату. Усі розуміють, що інвестувати в себе потрібно, але не всі курси справді корисні. Щоб не втрачати час, потрібно обирати справді якісну освіту. І звичайно університет — це твоя команда, середовище та контакти, які залишаться з тобою на все життя».

Віктор Левандовський, доктор математичних наук, запрошений професор AUK:


«Компанія Google перевернула світ, але вона почалася з алгоритму PageRank, який написали Сергій Брін та Ларрі Пейдж. Він базувався на відомих математичних теоремах, які були доведені за століття до того. Подивитися на відомі знання під іншим кутом, щоб зрозуміти, як їх можна застосувати у роботі — це навичка, яку ми хочемо розвинути у наших студентах. Для цього потрібно мати широку базу класичних знань, а не просто вчити програмування. Саме на цьому й базується наш підхід.

Після перемоги перед Україною постане питання відбудови. Для цього знадобляться сильні фахівці, які зможуть говорити на рівних з американськими колегами. Ми будуватимемо країну на нових засадах, з найсучаснішими технологіями. Щоб взяти участь в цьому процесі, потрібно вже зараз отримувати усі необхідні знання. Допомогти в цьому українцям — одна з задач, які ми в American University Kyiv поставили перед собою, запускаючи роботу в Україні».

Зараз в American University Kyiv діє стипендія воєнного часу. Здобувайте американську освіту зі знижкою в 65-75%. Докладніше про університет, викладачів та програму читайте на сайті AUK

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук