До повномасштабного вторгнення більшість українських бізнесів у сфері послуг, торгівлі, промисловості, IT користувалися російськими CRM-системами Bitrix24 та amoCRM. Таким чином, майже вся база даних зберігалася у продукті держави-окупанта. Тому перед бізнесами постало гостре питання відмови від російського продукту. Детальніше про альтернативи російським CRM-системам поділився CEO NetHunt, Андрій Петрик для «Економічної правди». AIN.Business вибрав головне з матеріалу.

Чому українські бізнеси обирали російське:

  • через небажання витрачати час і фінанси на впровадження нового софту; 
  • через зручність тарифних планів;
  • через наявність у функціоналі актуальних для українських користувачів інтеграцій. 

Що тепер?

  • У підприємців є значно більше бажання працювати з українським софтом.
  • В IT-компаній, що пропонують бізнесам свій софт, тепер є більше перспектив для роботи на внутрішньому ринку.
  • Ті CRM-сервіси, що до повномасштабного вторгнення працювали виключно з українською аудиторією, зараз мають більший попит на свій продукт. 

Що обрати?

Хоча іноземні CRM-системи мають свої плюси, вони:

  • дорожчі, ніж вітчизняні: середня вартість на місяць варіюється від $20 до $120 за користувача.
  • функціонал не завжди є достатнім для ведення бізнесу в Україні: не мають широко затребуваних українцями інтеграцій, наприклад, з Telegram, або з онлайн телефонією.

Перевага українських систем:

  1. Відповідна ціна для українського бізнесу: вартість місячного користування починається від 8 євро за користувача.
  2. Розуміння потреб українського бізнесу: українському користувачу дуже важливо мати прямий номер телефону служби підтримки, куди можна подзвонити в разі потреби. В іноземній CRM-системі немає подібної функції – там користувачі звикли писати у службу підтримки. 
  3. Мова: українському підприємцю легше комунікувати українською – і це те, що за замовчуванням забезпечує бізнесу вітчизняний софт. 
  4. Підтримка української економіки: інвестуючи в український продукт, ви у свій спосіб наближаєте нашу країну до перемоги.

«Тенденції останніх кількох місяців свідчать про те, що українські бізнеси рано чи пізно повністю відмовляться від російських CRM-систем. Фактично, відмова від російських CRM – це лише питання часу», – додає Андрій Петрик.