До повномасштабного вторгнення більшість українських бізнесів у сфері послуг, торгівлі, промисловості, IT користувалися російськими CRM-системами Bitrix24 та amoCRM. Таким чином, майже вся база даних зберігалася у продукті держави-окупанта. Тому перед бізнесами постало гостре питання відмови від російського продукту. Детальніше про альтернативи російським CRM-системам поділився CEO NetHunt, Андрій Петрик для «Економічної правди». AIN.Business вибрав головне з матеріалу.
Чому українські бізнеси обирали російське:
- через небажання витрачати час і фінанси на впровадження нового софту;
- через зручність тарифних планів;
- через наявність у функціоналі актуальних для українських користувачів інтеграцій.
Що тепер?
- У підприємців є значно більше бажання працювати з українським софтом.
- В IT-компаній, що пропонують бізнесам свій софт, тепер є більше перспектив для роботи на внутрішньому ринку.
- Ті CRM-сервіси, що до повномасштабного вторгнення працювали виключно з українською аудиторією, зараз мають більший попит на свій продукт.
Що обрати?
Хоча іноземні CRM-системи мають свої плюси, вони:
- дорожчі, ніж вітчизняні: середня вартість на місяць варіюється від $20 до $120 за користувача.
- функціонал не завжди є достатнім для ведення бізнесу в Україні: не мають широко затребуваних українцями інтеграцій, наприклад, з Telegram, або з онлайн телефонією.
Перевага українських систем:
- Відповідна ціна для українського бізнесу: вартість місячного користування починається від 8 євро за користувача.
- Розуміння потреб українського бізнесу: українському користувачу дуже важливо мати прямий номер телефону служби підтримки, куди можна подзвонити в разі потреби. В іноземній CRM-системі немає подібної функції – там користувачі звикли писати у службу підтримки.
- Мова: українському підприємцю легше комунікувати українською – і це те, що за замовчуванням забезпечує бізнесу вітчизняний софт.
- Підтримка української економіки: інвестуючи в український продукт, ви у свій спосіб наближаєте нашу країну до перемоги.
«Тенденції останніх кількох місяців свідчать про те, що українські бізнеси рано чи пізно повністю відмовляться від російських CRM-систем. Фактично, відмова від російських CRM – це лише питання часу», – додає Андрій Петрик.