Чому не треба боятися ребрендингу? HRD з Boosta пояснює, коли та як компаніям варто змінювати фірмовий стиль

2

У лютому 2022-го компанія Google вперше за останні 8 років змінила логотип Google Chrome. Це був дуже акуратний ребрендинг: з лого прибрали тіні та додали яскравості кольорам.

Користувачі прийняли зміни спокійно, на відміну від оновленого стилю і лого українського маркетплейса Rozetka у 2018, який на початку стикнувся з великою кількістю критики. Хоча зараз більшість користувачів навіть не згадають, яким був стиль раніше. 

А, наприклад, корпорація Pepsi, яка міняла своє лого і стиль величезну кількість разів, на останнє оновлення айдентики, контент-стратегії та перегляд рекламних активностей витратила 1,2 мільярда доларів. І 1 мільйон — на логотип. Ось такий вигляд має оновлення.

Як компаніям зрозуміти, що пора змінювати стиль, як при цьому залишатися впізнаваним і до чого варто бути готовими під час розробки візуальної комунікації — розповідає Поліна Кучковська, HRD у Boosta, міжнародній IT-компанії, що вперше за 8 років провела масштабний ребрендинг. 

Айдентика та позиціювання відіграють велику роль у тому, як компанію сприймають на ринку фахівці, партнери та колеги. Візуальний стиль дуже чітко транслює місію бізнесу, амбіції та навіть ставлення до своєї команди. Тому важливо завжди підтримувати імідж бренду на належному рівні. Ми в Boosta вперше з моменту заснування компанії наважилися на масштабне оновлення. Окрім того, пішли незвичним для ІТ-сфери шляхом: замість стриманого мінімалізму обрали яскраву динаміку. Сьогодні я готова поділитися нашим досвідом та інсайтами, які ми отримали під час роботи над проєктом. 

Ось три причини, чому ми вирішили провести ребрендинг:

  1. Еволюція бізнесу та нові масштаби компанії 

Існують певні етапи розвитку будь-якої компанії. Якщо ж аналізувати життєвий цикл Boosta, то можна точно сказати, що як тільки ми наближаємося до точки  «зрілості чи стабільності»,  кидаємо собі новий виклик і знову виходимо із зони комфорту. Це наш superpower — never stop exploring.

За 8 років на ринку Boosta досягла крутих результатів та суттєво масштабувалася. Тепер ми не той маленький бізнес, з якого все починалося. І бачимо себе теж інакше. 

Можу навести простий приклад. Людина впродовж свого життя змінюється: розвивається, дізнається про себе нове, проходить різні етапи. З часом це призводить до того, що вона змінює стиль одягу, зачіску чи макіяж. Швидше за все, її принципи та цінності залишаються незмінними, але вона хоче якнайкраще показувати свою внутрішню суть, а тому подає себе світу вже інакше.  

Boosta довгий час існувала з першою айдентикою, але в один момент ми зрозуміли, що символ нескінченності та червоний колір — вже не про Boosta. Не про нашу суть, амбіції, виклики. 

Окрім того, ребрендинг — це не лише про зміну айдентики, це ще й про достовірну трансляцію напрямків діяльності компанії. Наприклад, раніше Boosta просувала на західні ринки власні освітні проєкти та SEO-інструменти. Але компанія активно розширює свою продуктову лінійку, а ще цього року ми створили власний інвестиційний фонд, який вкладає фінанси та експертизу в ніші iGaming, Crypto, Traffic тощо. Ще рік тому наша команда налічувала 450+ однодумців, а зараз ця цифра вже перетнула рубіж у 600 фахівців. Усе це вказує на те, що наш бренд уже не просто виріс, а переріс себе. Тож ребрендинг — досить еволюційне та логічне продовження розвитку компанії. 

Якщо ви відчуваєте, що бізнес давно вийшов на нові горизонти та трансформувався, let’s do it! 

2. Достовірне відображення цінностей компанії 

Хоч війна і внесла корективи в ринок праці, ми продовжуємо наймати фахівців. Boosta шукає однодумців, які підтримують та розуміють цінності компанії. Чому це для нас так важливо? Враховуючи свій досвід, точно можу сказати, що працювати з тими, хто поділяє наші принципи, набагато легше, драйвовіше та результативніше. 

І я переконалася, що брендинг відіграє важливу роль у наймі фахівців, адже певна айдентика приваблює певних людей. Фірмовий стиль повинен бути таким, щоб максимально розкривати та демонструвати суть компанії та характер людей, які там працюють.

Наприклад, ми в Boosta — класні, інколи зухвалі, але завжди професійні, впроваджуємо інновації та не боїмося бути інакшими. Тож завдання, яке ми поставили перед нашими партнерами, які займалися оновленням бренд-стилю, звучало як «ребрендинг без втрати цінностей». На мою думку, їм це вдалося. 

Зараз наша відносно «спокійна та врівноважена» попередня айдентика змінилася на яскраву. До нової кольорової гами увійшли різноманітні кольори: полум’яний, блакитний, темно-зелений і навіть рожевий. Для когось це too much, а хтось залишився у захваті й подумав: «Воу! Хочу бути до цього причетним!» 

Я розумію, що тих спеціалістів, для яких це надто зухвало чи драйвово, така айдентика може відштовхнути. І це насправді нормально, адже різні компанії шукають різних людей і навпаки. Але Boosta шукає тих, кому не страшно. Не страшно розвивати круті проєкти, не страшно організовувати корпоративи на 350 осіб у Туреччині, не страшно інвестувати в стартапи.
Пам’ятайте: ваша візуальна комунікація повинна говорити за вас.

3. Універсальність та практичність бренд-стилю

Важливо розуміти, що айдентика — це не лише про класне лого. Це ще й шрифти, кольори, патерни, оформлення сайту тощо. Наша попередня айдентика складалася з червоного, чорного, білого кольорів та знаку нескінченності. Можете уявити, як наша PR-команда ламала голову, щоб зробити щось суперкреативне в межах бренд-стилю. Адже за 8 років збільшилася кількість каналів комунікації: з’явилися не тільки нові формати публікацій у соцмережах, а й нові соціальні мережі.

Мені здається, що й забрендувати тепер вже можна абсолютно все.

Ми, наприклад, забрендували електросамокат, який даруємо нашим фахівцям на п’яту річницю роботи в Boosta.

Наш новий стиль значно полегшує нам роботу та розв’язує руки, адже в нашому арсеналі багато крутих кольорів та понад мільйон патернів. Тому варто завжди зважати на універсальність розробленої візуальної комунікації. 

Та й сама сфера дизайну постійно еволюціонує, з’являються нові техніки. Нам хотілося тримати руку на пульсі та бути стильними, бо саме такими є наші фахівці. До того ж середній вік у команді Boosta — 29 років.
Але наслідування трендів — досить індивідуальна ціль, з якою треба бути обережними: у гонитві за сучасністю можна втратити самоідентифікацію компанії.

Про побоювання перед лончем

Хвилювання є завжди, коли ти працюєш над важливим та великим проєктом. Наші побоювання стосувалися не того, як новий стиль «зустріне» зовнішній світ. Нам було цікаво та водночас бентежно, як це сприймуть наші фахівці, чи правильно інтерпретують його. 

Ми розуміли, що реакція не буде однаковою, бо сподобатися усім 600+ фахівцям — це щось на межі фантастики. І справді, люди реагували по-різному: хтось був здивований, хтось питав нас, чому саме такі кольори. Але я була приємно вражена, бо найголовніше — ми не зустріли несприйняття. Це говорить про те, що Boosta привабила своїх людей, що компанія та її команда рухаються в одному напрямку та темпі. 

5 порад для тих компаній, що планують провести ребрендинг 

1. Дайте собі чітку відповідь на запитання «Навіщо ми це робимо?»

Якщо це данина моді чи бажання створити «гарну обгортку», то поки краще забудьте про ідею ребрендингу. За красивою айдентикою повинна стояти суть. Краще витратити час на налагодження процесів усередині компанії, потурбуватися про круті умови для своїх фахівців і тільки потім проводити ребрендинг.

2. Оберіть найкращих підрядників

Це може бути агенція, дизайн-бюро чи фриланс-команда. Витратьте час на те, щоб зібрати рекомендації та відгуки, ознайомитися з реалізованими ними кейсами, перевірити всі юридичні документи тощо. Адже це команда, з якою ви працюватимете тривалий період, тому варто бути впевненими, що це perfect match.

3. Виділіть достатньо часу на проєкт

Процес ребрендингу тривав у нас 11 місяців. Особливо багато часу ми витрачали на початку роботи, оскільки це період, коли ми брифували нашу агенцію. У нас була одна стратегічна сесія, яка тривала 10 годин. Саме тоді ми розповіли наше бачення, поділилися цінностями компанії. Підготовка до такого заходу досить ресурсовитратна, але що краще ви забрифуєте команду підрядників, то більша ймовірність того, що вони з першого разу «влучать у ціль».

4. Не шкодуйте коштів

Рекомендую не йти на пониження якості заради того, щоб трішки зекономити. Наші фаундери одразу сказали: «Якщо ми вже робимо ребрендинг, то робимо його професійно та класно».
Це, до речі, стосується і виготовлення мерчу. Краще його буде менше, але хай це будуть стильні, якісні та зручні речі, які реально використовуватимуться в повсякденному житті. Класний ребрендинг та мерч — як дороге авто та його обслуговування. Безглуздо купувати люкс-автомобіль і при тому економити на сервісних послугах (ТО, ремонт, страхування тощо).
Тож якщо ви провели ребрендинг, він має якісно демонструватися усюди. Не варто економити на матеріалах та якості сувенірної продукції, бо це знецінить вашу виконану роботу та зіпсує весь ефект від ребрендингу.

5. Думайте про практичність та універсальність

Не забувайте, що цей фірмовий стиль потрібно буде використовувати в різних каналах комунікації. Бо wow-ефект від класної картинки швидко пройде, а працювати з елементами брендингу вам треба буде ще довго. 

      

Залишити коментар

Коментарі | 2

Пошук