У грудні 2021 року МЗС запустило платформу Nazovni, метою якої є допомога українським підприємцям вийти на зовнішні ринки. Взяти участь у програмі можуть як виробники продуктів харчування чи handmade посуду, так і креативні агентства та IT-компаній.

Як повідомляється, за пів року в системі зареєструвалися понад 170 компаній, а кількість заявок перевищила 900. Більшість із них – представники малого та середнього бізнесу в таких галузях, як: продукти харчування, сувеніри, товари для дому, косметика, меблі. Серед популярних країн – Польща, Німеччина, США, Велика Британія та Франція. Про це пише Forbes. 

За словами очільниці офісу Nazovni Лори Поліщук, ідею створити таку платформу запропонував сам бізнес. 

Одночасно, представник департаменту забезпечення роботи керівництва МЗС Раміз Рамазанов розповіла Forbes, що до посольства надійшло вже понад 50 заявок від європейських компаній, які хочуть купувати українські товари. Це заявки на українську олію, борошно, зерно. Проте для виходу на зовнішні ринки потрібно мати бюджет, адже валютна виручка надійде мінімум за кілька місяців, додає Рамазанов. До того доведеться за свій кошт покривати витрати на пакування, доставку, митне оформлення, отримання сертифікатів. 

Основними обов’язками для роботи з платформою є:

  • реєстрація підприємства на території України;
  • підприємство є виробником та/або експортером продукції/послуг;
  • наявність презентації та комерційної пропозиції англійською мовою (система надає можливість завантаження згаданих документів);
  • контактна інформація представника компанії, який вільно володіє англійською мовою для оперативної та ефективної комунікації з представниками МЗС України, посольствами та іноземними партнерами. 

Як працює платформа:

  1. Представник компанії-експортера реєструється в особистому кабінеті платформи. 
  2. Після проходження перевірки анкети командою NAZOVNI, компанія-експортера отримує повідомлення про підтвердження її реєстрації на платформі.
  3. Після реєстрації експортер:
  • стає учасником Ради експортерів та інвесторів при МЗС України.
  • отримує можливість створювати заявки на експорт – напряму звернутися та отримати допомогу від українських дипломатичних представництв за кордоном у пошуку партнерів, а також розповсюдженні інформації про продукцію українських виробників за кордоном. (Якщо країна експорту не визначена: заповнити заявку «Аналіз ринків», а команда сервісу проаналізує можливі ринки і надасть рекомендації та план дій)
  • отримує доступ до пропозицій іноземних компаній щодо співробітництва у визначеній галузі.
  • отримує доступ до додаткових інформаційних матеріалів про іноземні ринки.
  • зможе отримувати новини, анонси та запрошення на заходи, які організовує Міністерство закордонних справ України для експортерів (брифінги, форуми, виставки, бізнес-заходи за кордоном). 

Загальний термін з моменту реєстрації до отримання відповіді – 30 днів. 

У реєстрації може бути відмовлено:

  • через відсутність презентації або недійсні контакти чи посилання на вебресурси 
  • коли дипломати зв’язуються з експортером, а він не виходить на звʼязок.