Сергій Цибульський, Like Cars: «80% автомобілів сьогодні веземо для наших військових»

Від першого в Україні автосалона, що спеціалізувався на Smart, до фактично хабу для військово орієнтованих авто під час війни. 

Чим живе приватний автобізнес сьогодні, які виклики є найскладнішими, та завдяки чому будемо рухатися далі після перемоги? Про це розмовляємо з Сергієм Цибульським, засновником та директором Like Cars.

Як з’явився Like Cars

Бізнес і власники у Like Cars ті ж, що і в попередника, Smart Style. І локація наша в Києві залишається незмінною. На певному етапі в компанії було проведено ребрендинг, оскільки вагому частину асортименту зайняли інші марки автомобілів. Але принципи ведення бізнесу, підхід до продажів і клієнтського сервісу ми успішно зберігаємо і донині. Розширили асортимент. Зараз це авто до 5 років з європейською гарантією пробігу.

Суттєво перебудуватися Like Cars довелося лише з початком війни.

Що саме змінилося, як вдалося взагалі зберегти бізнес?

На початку війни певну частку авто з салону ми вивезли, в Києві залишилося лише кілька автомобілів. З втрат – три автомобілі були розстріляні, також було пограбовано наш офіс. З офісного обладнання залишились: стіл, стілець та досвід. Цього виявилося достатньо, щоб відновити роботу.

Минуло зовсім небагато часу з початку війни, і всім без винятку працівникам Like Cars, попри посади й статус, довелося сісти за кермо. Так ми почали допомагати доставляти автомобілі нашим військовим.

До початку травня працювали повністю дистанційно, з різних куточків України. З часом до компанії почали надходити замовлення на автомобілі, для виконання яких ми залучили всі наявні ресурси. 

Перевага була в тому, що, попри негаразди, ми залишилися злагодженим колективом. Було спільне завдання, яке вирішували всіма доступними шляхами. Координувалися в Україні й з кордону чи з-за кордону доставляли автомобілі для наших Воїнів. 

Для порівняння, перше цивільне авто ми продали лише в середині травня. Весь інший час або займалися волонтерством, або везли авто для наших захисників. За цей час вдалося доправити до лав ЗСУ вже кілька десятків автомобілів.

В чому особливості військового «клієнта»? Що викликає найбільше складнощів?

Зазвичай ми комунікуємо в режимі 24/7. Військові зв’язуються, коли їм зручно, і ми прислухаємося до потреб. Можна впевнено сказати, клієнтоорієнтованість зараз така, як ніколи. Найскладніше, напевно, це довге очікування листів і відповідей від військових. Оскільки це сьогодні єдиний варіант, щоб офіційно привезти автомобіль, відповіді чекаємо подовгу. Водії ночують на кордоні, поки з’явиться можливість завезти автомобіль. І, звичайно, морально-психологічна складова. Інколи до нас приїжджають отримувати авто навіть на рефрижераторі з «двохсотими», це все не дуже просто дається.

Як взагалі змінився ринок з урахуванням потреб військових?

В цілому, автомобілі в Європі подорожчали. Раніше пікапи експортували лише в африканські республіки, а тепер ще і ми. Привозять їх багато, але авто в середньому «живуть» від одного до трьох тижнів. Тому приходиться постійно доставляти їх наново. Також відчувається, що війна йде не перший місяць, і швидкість збору волонтерських коштів суттєво знизилася порівняно з початковим періодом. Ми постійно долучаємося до зборів і кілька авто передали безоплатно.

Отже, ви фактично перейшли в режим хабу для військових авто. Що це означає на практиці?

Допомагаємо військовим з замовленням, доставкою абсолютно всього, що стосується транспорту. Якщо раніше ми мали експертизу лише в цивільних авто, то зараз вона суттєво розширилася. У нашому веденні все, що стосується військово орієнтованих транспортних засобів, броньованих автомобілів, «швидких допомог», різного типу бензовозів і т. д. Тобто, до нас можна звернутися з будь-яким профільним запитом.

Скільки в середньому триває пошук та доставка замовлення?

Зазвичай від трьох днів до тижня. Найскладніше – привезти, тому що «виїзних» людей сьогодні дуже мало. Водії страшенно втомлюються, є обмеження по виїзду, діє комендантська година. І це все накладається на те, що замовники все просять максимально швидко, буквально «на вчора». І аргументи: кожен день – це чиєсь життя.

Чи існують сьогодні, після скасування безкоштовного розмитнення, «доступні авто» з Європи для цивільних?

Тут хочу звернути увагу, що є дуже багато людей, які залишилися ошуканими. Вони замовляли авто, відправляли кошти,  і зрештою автомобіль так і не приїжджав. Не тільки під час безкоштовного розмитнення, а й зараз – люди починають шукати, де дешевше, знаходять певні контакти. Уявні продавці входять в довіру, беруть кошти й по факту не виконують взяті на себе зобов’язання.

Потенційному покупцеві варто пам’ятати, що наріжним каменем продажів автомобілів, які доставляються з-за кордону, є добросовісність виконавця і наявність в нього людського ресурсу, який зараз дуже обмежений.

Що пропонує на противагу цьому Like Cars?

До нас можна фізично приїхати та побачитись. Ми не ховаємося за тимчасовими номерами телефонів. Завжди відкриті й доступні для спілкування.

Наскільки активно замовляють зараз цивільні автівки?

Замовлення продовжують надходити. Не в останню чергу тому, що за роки роботи з нами залишаються постійні клієнти. Та й попит на вживані автомобілі не вщухає. На жаль, сьогодні авто не тільки старіють і ламаються, але й нищаться, вибухають. Як, наприклад, це сталося у моїх батьків в Ірпені. Звичайно, зараз менше беруть під виплату, фінансування, однак свіжі надійні авто з гарантією люди завжди готові купити. Тим більше в такий час, коли надійність автомобіля відіграє надважливу роль.

Перепрошую за особисте питання, з батьками все гаразд?

В них в Ірпені все знищили: і житло, і машину, нічого не залишилося. Дякувати Богу, самі вціліли, їх вчасно вивезли. Можна сказати, доля цікаво посміхнулася – зрештою, коли вже люди поверталися до міста після окупації, ділилися історіями… З’ясувалося, що евакуювали їх люди, яким свого часу я привозив автомобіль. Звичайно, з мого боку це безмежна персональна вдячність у відповідь. І розуміння того, що всі ми знаходимося на відстані одного рукостискання.

Яке співвідношення між військовими та цивільними автомобілями у ваших замовленнях зараз?

Приблизно 80 % автомобілів ми веземо для наших військових, 20% для цивільних. На жаль, автівки першої категорії знищуються сьогодні дуже швидко. Тому немає змоги побачити їх потім в місті, зрадіти, впізнавши нашу фірмову рамку. Але свою функцію вони виконують на 100%. Окрім доставки допомагаємо ще й з камуфляжем автомобілів, встановленням кріплень під кулемет. Цей транспорт використовується в тому числі спецпідрозділами.

В чому полягає гарантія від Like Cars для цивільних автівок?

По-перше, автомобілі ми беремо в перевірених дилерів, отримуємо від них гарантію. І від себе також робимо детальний огляд, фактично дублюючи її для нашого клієнта. Основна мета – захистити покупця від технічних поломок, які сталися не з його вини. Звичайно, це не стосується страхових випадків і т. п.

Як  змінилися уподобання клієнтів, які категорії авто тепер частіше замовляють?

Як не дивно, зараз запитують дорогі автомобілі, які суттєво здешевшали. І, звичайно, це перевірений сегмент в діапазоні $10-17 тис., він найпопулярніший. Також це доступний сегмент для тих, в кого транспорт та майно зазнали великих втрат або були знищені повністю. Мобільність сьогодні є дуже важливою складовою нашої безпеки.

Дещо абстрагуючись від сьогодення, що змінилося в автобізнесі з 20-го року? Чи став він більш привабливим для інвестування?

Бізнес став привабливим лише з позиції ілюзорних «легких» грошей.  В цілому ж інвестиції – доволі цинічна справа. Потенційний інвестор завжди оцінює інвестиційний клімат. Якщо у нас не дуже чітке регулювання, немає окреслених правил, порівняно висока ставка… З одного боку, це приваблює відсотками, з іншого – висока ризикованість. До того ж, велика частка інвестицій у нас спрямовувалася до таксопарків, які активно розвивалися разом з агрегаторами. А зараз ця сфера далеко не на своїх пікових показниках. Тому, на мою думку, інвестування як таке у привабливості втратило.

Ринок персональних автівок залишається недонасиченим?

Доволі складно будувати аналітику, коли попередні два місяці були гіпернасиченими з точки зору ввезення. Водночас велику кількість автомобілів було втрачено, знищено. За відчуттям – попит на хороше, якісне авто є доволі стабільним явищем. Для підйому високої хвилі автомобілізації в нашій країні, в першу чергу, потрібне фінансування. Саме воно було рушійним фактором протягом минулих 5 років. Зараз ринок знаходиться в стагнації через те, що дуже зросла відсоткова ставка. Скорочення можливостей фінансування негативно вплинуло на зростання автомобілізації. Тому другим фактором для відновлення автомобільного ринку, після завершення бойових дій, стане саме спрощення умов фінансування.

Як рухатиметься бізнес Like Cars далі, поза межами війни?

Поки ми просуваємося повільно, але в бік задуманої стратегії. Так, на базі нашої організації ще в листопаді 2021 року ми заснували «Академію автобізнесу», онлайн-школу, спрямовану на покращення послуг, зрощення спеціалістів в нашій сфері. В основу взяли практики найбільших світових автомобільних брендів. Також зареєстрували благодійний фонд для допомоги військовим. Безумовно, війна внесла в нашу діяльність суттєві корективи. Але не варто забувати, що, як і всі українці, ніхто з нас не опустив руки. Ніхто не втратив своєї надії. 

Звичайно, в деяких напрямках темп розвитку сповільнився. Однак, від жодних своїх цінностей і переконань не відмовляємося. Вектор руху залишається постійним. Ми й далі займаємося автомобілями та допомагаємо там, де є сильними. 

Слава Україні!

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук