У Komora Self Storage (далі «Комора») приватні особи чи компанії можуть орендувати склад (кімнату-бокс) необхідного їм розміру для зберігання будь-яких речей: від меблів та шин, до одягу та документів. Ідея створення виникла ще в 2014 році, коли власники дізналися про успіхи такої галузі в США. Згодом їм запропонували розглянути приміщення, масштаби якого підходили якраз під selfstorage.
З початку повномасштабного вторгнення бізнес не переставав працювати – надавав послуги постійним клієнтам, попри те, що багато з них не могли, а деякі й досі не можуть, платити за послуги.
В інтерв’ю для AIN.Business Роман Хоруженко, засновник та СЕО «Комора», розповів про створення компанії та особливості такої сфери в Україні.
Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Створення бізнесу
З моменту, коли власники отримали у розпорядження приміщення до перших готових юнітів пройшло всього 4 місяці. Сума перших вкладень завжди залежить від стану самого приміщення, ділиться Роман. На перші юніти розміром 700 м2 пішло близько $30 000. З кожним місяцем дохід більшувався, але був певний період окупності вартості оренди та всіх капіталовкладень. Так, на стабільний дохід «Комора» вийшла через 12-14 місяців після відкриття, додає власник.
Ця модель бізнесу потребує витримки: ви не отримаєте швидкі прибутки, але це дійсно надійний бізнес, який допоможе вижити під час будь-яких рецесій, ділиться Роман. Одночасно, варто зважати на те, що подібна індустрія спирається на 4D: смерть (death), розлучення (divorce), переїзд (departure) та катастрофи (disasters). Справді, всі приводи не є оптимістичними, але суть в наступному: коли різко змінюються обставини в житті, людина без проблем може скористуватися послугами зберігання.
«Наше основне кредо – конфіденційність та надійність. Ми намагаємося повністю автоматизувати всі контакти з клієнтами та створити для них безпечне зберігання речей. Всі наші локації ми ретельно обираємо, для нас важливий комфорт, саме тому ми завжди біля метро, щоб людина не боялася користуватися сервісом коли шукає склад серед моторошної промзони», – каже Роман.
Але основною проблемою на початку реалізації ідеї, а певною мірою і зараз, – є те, що клієнти не готові до класичного сервісу зберігання, тому знайти споживачів було нелегко, додає Роман.
«Ми багато питали у іноземних колег, але інструменти, якими вони користуються, на жаль, для України не завжди працюють. Для нас було важливо спочатку розповісти про послугу, створити так звану «культуру споживання», а вже потім щоб ці проінформовані клієнти ставали нашими користувачами. Щодо першої рекламної кампанії, то у нас є дуже показовий кейс – ми запустили рекламу в ліфтах Києва і отримали тільки один лід, але цей клієнт вже з нами 7 років», – розповідає співзасновник.
Крім приватних осіб, «Комора» надає послуги малому бізнесу різних галузей: ресторанному бізнесу, невеликим ІТ конторам, івент-компаніям. Вартість послуг прив’язана до розміру юніту: S-M-L. Якщо їх перераховувати на м2, то найбільший юніт буде дешевшим.
«З початком війни продовжували працювати»
Після 24 лютого Komora Selfstorage працювала постійно. З того часу в компанії з’явилися багато запитів від клієнтів, які відправляли на склад своїх довірених осіб (зазвичай це мувінгові компанії, які збирали їх речі по відеозв’язку). Оскільки на склад мають доступ тільки авторизовані члени команди, компанії довелося створити новий бізнес-процес. Більше того, Komora Selfstorage не скорочувала штат й виплачувала зарплату всьому колективу: 4 менеджерам, 12 охоронцям, та ще близько 5 людям на аутсорсі, які займаються технічною частиною внутрішньої системи обліку.
«Нам не можна мати менше людей в штаті – ми фізично не зможемо утримувати 1400 клієнтів. Нікого не звільняли. Ми платили і платимо зарплатню в повному обсязі», – відповідає власник «Комори».
Незважаючи на те, що деякі клієнти не можуть оплачувати послугу, ми отримуємо аванси за послугу від іноземців, які покривають мінус. Станом на серпень 2022 року, ми бачимо чітку тенденцію на відновлення довоєнних показників, однак, поки зосереджені на втриманні бізнесу, додає Роман.
«В планах – 33 склади по Україні»
- Станом на вересень 2022 року Komora Self Storage працює над інтеграцією з «Дія».
- Компанія планує відкрити 33 склади по всій території України.
- В майбутньому Komora Self Storage планує повністю автоматизувати склад без жодного втручання людей.
Щоб орендувати склад для зберігання речей, необідно відправити запит через сайт. Після цього ви повинні відправити всі свої документи на пошту компанії, а тоді «Комора» оформить з вами договір онлайн.
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про те, як працює український бренд виробів із повсті Woolberry.