Про те, як запустити фермерський бізнес, реалізовувати готовий товар, та де знайти клієнтів розповіли Kyivstar Business Hub. AIN.Business виділив основні тези.
Як підготуватися
- Перед реалізацією товару слід провести аналіз конкурентів та дізнатися, через які канали інші фермери у вашій місцевості продають свою продукцію: де знаходять клієнтів, як організовують логістику тощо.
- Важливо створити сторінку в соцмережах або сайт, де будете основна інформація про ваш бізнес: асортимент, контактні дані чи про інші ініціативи. Крім того, можна створити власний блог у YouTube, Instagram або TikTok. Така форма комунікації від власників підприємства може допомогти знайти лояльних клієнтів по всій Україні.
Де можна реалізовувати готову продукцію
- Відкрити магазин або торгову точку у вашому регіоні.
- Відкрити онлайн-магазин.
- Доставляти товари замовникам безпосередньо додому.
- Постачати товари іншим компаніям, мережевим маркетам тощо.
- Продавати товар на фермерських ярмарках тощо.
Інструменти для реалізації товарів
- Розсилка повідомлень клієнтам:
- через автоматизовані платформи можна самостійно налаштувати розсилку SMS-повідомлень, щоб сповістити споживачів про відкриття магазину, повідомити про адресу, години роботи, асортимент, спеціальні пропозиції, знижки, посилання на сайт та іншу інформацію.
- для консультування клієнтів та прийняття замовлення є налаштування корпоративного зв’язку.
- Аналіз потреб бази клієнтів:
- вже готову базу клієнтів варто сегментувати за допомогою аналітичної моделі, яка профілює аудиторію на різні критерії: вік, стать, наявність дітей, вид транспорту, наявність домашніх тварин, тип гаджета та стиль життя тощо.
- після отримання портрету вашого клієнта, ви зможете розробляти продукцію, яку потребує ваша ЦА. Наприклад, якщо більша частина вашої ЦА – люди, які мають дітей, ви можете додати до пропозиції дитячі соки власного виробництва з послугою доставки, якщо клієнти мають маленьких дітей. БІльше того, ви можете визначити оптимальну ціну для вашого потенційного клієнта.
- Реалізації продукції. Перш ніж реалізовувати агропродукцію, важливо ознайомитися з державними нормами. Для цього існують ресурси, які допоможуть підприємцю правильно постачати продукцію. Для цього потрібно вказати категорію товару (молоко, овочі, кондитерські вироби тощо), а також обрати область реалізації та тип каналу збуту ( торгові мережі, дистриб’ютори, HORECA тощо)
Швидкий документообіг. Користування системами електронного документообігу вкрай спрощує процес реалізації товарів. Адже формування, узгодження та підпис низки паперових документів: сертифікати якості продукції, угоди з партнерами на поставку товарів у місцеві магазини та заклади харчування, акти прийняття-передачі товару, товаротранспортні накладні, квитанції, – триває довго. А таке затягування постачання товарів такими є не рентабельне, особливо якщо продукти мають короткий термін придатності.
Ідеї для фермерського бізнесу:
- вирощування та продаж фруктів, овочів. З них також можна робити заморозки на продаж;
- виготовлення та продаж молочної та м’ясної продукції, меду. Крім того, з молока можна робити сир та сметану;
- равликові ферми;
- вирощування нетипових для нашого регіону продуктів — інжиру або спаржі;
- вирощування енергетичних культур, які можна використовувати замість вугілля та інших видів викопного палива, наприклад: конюшина та різні види трав.