Прозорий автосервіс для власників та водіїв або IT-cтартап проти ведення бізнесу в блокноті

Українська IT-компанія Limpid розробляє програмне забезпечення для обслуговування транспорту. Проєкт заснований у 2021 році та складається з двох частин: SAAS для автосервісів та мобільного додатку для власників транспорту.

Один із засновників проєкту Олексій Рудий розповідає, як ідея знайшлася серед гаражів, про хаос на СТО, про зручний вибір майстерні та чесні відгуки від водіїв. Словом, про те, як проєкт виводить автосервіси на новий рівень технологій, інтелекту та прибутків.  

На перший погляд, ніша зайнята: сотні майстерень, мийки самообслуговування. Що не так з автосервісами? Де ви побачили ідею стартапу?

Два роки тому ми з партнером оцінили ринок як власники авто. Ми розуміли, що цей ринок примітивний. Там майже відсутні сучасні цифрові технології. Нам стало цікаво – технології туди не йдуть чи їх туди не пускають? Ми бачили безліч проблем на поверхні та мали ідею, як це змінити.

Наприклад для багатьох власників ремонт авто – величезний стрес. Постійна проблема: де знайти автосервіс? Чи можна довіряти тому, чи іншому сервісу? Чи «дядя Саша» – точно кращий майстер? 

Добре, коли вам порадили майстерню. Та навіть це не знімає проблему. Автівка на ходу вам потрібна «на вчора». А у сервісу робота розписана наперед. Потім на СТО треба їхати через все місто у робочий час, і вже там гуляти гаражами в очікуванні. Погодьтесь, це мало схоже на сервіс 21 століття.

Комунікація із сервісом – то окрема історія. Часто не СТО повідомляє клієнту, що машина готова. Зазвичай клієнт мусить набридати дзвінками, нагадувати про себе, підганяти. Виняток – мережі великих автосервісів.

Так ми загорілися ідеєю створити платформу з пошуку автосервісу зі зручним записом, комунікацією та відгуками, по типу booking com, але в автобізнесі.

Звернулися з ідеєю до агентства Андрія Федоріва та провели дослідження. Вивчили досвід автовласників та досвід автосервісів, насамперед у великих містах.

Які результати були для вас очікуваними, а які реалії – шокували?

Ми переконалися в тому, що обслуговування авто для водіїв – справді стрес, особливо якщо це не типове ТО. Чим складніший ремонт, тим більший стрес.

Неприємним відкриттям став хаос всередині СТО. Аналітика виявила тенденцію: 50% автосервісів ведуть записи на папері та на маркерній дошці. Ручка та маркер, уявіть! Друга половина користується електронними таблицями чи застарілим ПО. Це примітивний рівень. Не дивно, що вони часто зривають терміни та підводять з якістю. Серед опитаних водіїв була дівчина, яка купила «Рено» тільки тому, що її знайомі обслуговують французькі авто.

В автосервісів не налагоджені ані робочі, ані комунікативні процеси. СRМ-системами користувалося лише 6% ринку. Так ми дійшли до ідеї платформи, яка оцифрує та об’єднає автосервіси та клієнтів.

Давайте розберемо стартап на деталі. Що там цінного та які проблеми він розв’язує?

Проєкт складається з двох частин: Limpid Pro – це SAAS для автосервісів, який дозволяє бізнесу СТО стати більш керованим та більше заробляти й розвиватися. Друга складова – мобільний додаток для власників транспорту.

Більшість власників автосервісів раніше працювали механіками, а з часом змогли відкрити власну майстерню. Вони добре розуміються на ремонті авто, але не розуміють, як розвивати бізнес – саме у цьому ми допомагаємо. 

Limpid Pro як інструмент зводить до мінімуму людський фактор у процесах: облік, звітність, управління, планування, закупки тощо. Саме тут – широке поле для «помилився, забув, закрутився». Також Limpid Pro знімає необхідність постійної присутності та контролю. Саме про це нас просили власники. Для СТО, які досі ведуть записи на папері чи дошці, це порятунок. Все під рукою, а знайти будь-яку інформацію можна в один дотик. 

Чи сподобається механікам такий контроль?

Можливо, той самий дядя Саша, якого вам порадили, буде не в захваті. Адже кожна автівка, всі роботи та механіки, які їх виконують, заносяться в систему. Ми ці дані обробляємо та показуємо у зручному інтерфейсі. Цей інструмент для власника та керівника. Тож якщо персонал чесний та професійний – він звикне. До того ж той самий механік у будь-який момент на відстані одного кліку може побачити свій план на день, подивитись скільки заробив і запропонувати, як заробити більше.

Чи вдалось відразу задовольнити сервіси функціями продукту?

В цілому – так. Але є нюанси. Ми вирішуємо головний біль сервісів – допомагаємо навести лад у роботі.

Тому  багатьом подобається наша ідея та продукт. Але в силу своїх звичок кожний сервіс висловлює побажання по роботі Limpid Pro

Нас просять додати дрібниці, фішки та зручності. Наприклад, дати можливість проводити наряд-замовлення заднім числом, давати можливість перетину робіт по постах та автомобілях. Це означає, що в один час у графіку можуть поставити одну машину відразу на 2 пости або 2 машини на один пост. 

Є і конструктивна критика, є і сервіси, що стають, в якомусь сенсі, нашими консультантами, адже розуміють, що продукт створюється саме під них. 

Нові запити ускладнюють роботу команді. Однак ми прагнемо чути всіх і швидко реалізуємо нову функціональність

Вигоди для сервісів зрозумілі, а як ви досягаєте прозорості ремонту та збереження нервів для простих водіїв?

З кожним днем у Limpid для автовласників з’являється все більше автосервісів, що дає можливість за лічені хвилини знайти найближчий автосервіс, який відповідає вашим потребам.

Вже зараз, віддаючи своє авто на СТО, яке працює в Limpid Pro, ви в один дотик відкриваючи мобільний додаток можете бачити етапи обслуговування та потрібну інформацію. До того ж вам не потрібно постійно заходити та відстежувати зміни – ви автоматично отримаєте сповіщення щодо завершення кожного етапу.

Через додаток також можна прочитати або залишити відгуки про майстерню, одразу побачити ціни та записатись. Тобто більше жодних дзвінків, нагадувань, черг, сумнівних автосервісів. Пару кліків, і все готово.

Коли власники авто зможуть скористатися перевагами Limpid?

Додаток для клієнтів вже готовий. Зараз розширюється покриття автосервісів, щоб клієнти мали вибір, користуючись додатком. Автосервіси, які працюють з нашою програмою, вже можуть давати доступ до мобільного додатку Limpid своїм клієнтам.

Тобто ваша мета – широке покриття, як мобільним зв’язком?

Ми тільки почали продавати. Покриття справді перегукується з мобільним зв’язком – влучне порівняння. Ми виконаємо свою мету, коли продукт матиме таке покриття: будь-який клієнт зможе знайти собі гарний автосервіс не більше ніж за 15 хвилин від себе.

Які складнощі були з реалізацією проекту?

Важко було на початку без знань та навичок у сфері IT. Доводилось вчитися, а це власні кошти та час. Ми витратили багато ресурсів на аутсорсерів, але згодом стало ясно, що це не вихід. Було неможливо об’єктивно оцінити завдання, зривалися строки і так кілька місяців поспіль.

Тоді ми почали збирати свою команду розробки. Зараз вона сформована й ми постійно вдосконалюємо процеси та інструменти. У багатьох в команді є власне авто. Спершу ми взагалі відбирали людей в тому числі з такою «характеристикою», бо прагнули, щоб команда розуміла, що саме й для чого ми робимо.

А як війна вплинула на стартап та команду?

Перші клієнти з’явилися в лютому. Хоча бізнес не постраждав, ми зупинилися десь на тиждень. Швидко відійшли від стресу та усвідомили: кожен повинен займатись тим, що вміє найкраще. Наші фахівці почали аналізувати автосервіси у нових умовах. Виявилося, що багато хто користується російськими програмами. Тепер бізнес був готовий від цього відмовитись. Це дало нам потужний стимул розвивати наш продукт.

Які ваші плани на майбутнє? Можливо вже міркували про вихід на інші ринки?

За різними підрахунками, в Україні 15-20 тисяч СТО. З часом ми плануємо співпрацювати з більшістю. Одним давати систему та клієнтів, іншим – приводити клієнтів.

Хочемо зробити інтеграцію з постачальниками запчастин, страховими компаніями, тобто закрити всі потреби в одному додатку для простоти користування.

Це додатковий ринок збуту для запчастин та додатковий канал продаж для страхування.

Що до інших країн, то ми вже плануємо вихід. Але поки збережемо інтригу, що це за ринки. Повірте бізнес «в блокноті» ведуть навіть в Європі.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук