Останні роки у світі спостерігаються процеси інтеграції до так званого web 3.0. Наразі не існує остаточного визначення цієї інтернет-технології, тому для її розуміння можна проаналізувати, чим 3.0 відрізняється від 2.0.
Web 2.0 є поточною інтернет-технологією, яка відома нам за такими атрибутами як соціальні мережі й централізовані динамічні вебсайти. Ідея Web 3.0 полягає в більшій децентралізації, яка має бути реалізована завдяки блокчейну, машинному навчанню і штучному інтелекту.
Очікується, що ключовими перевагами web 3.0 стануть розподілене зберігання даних і більш таргетований контент. Теоретично, це означатиме кінець гегемонії технологічних гігантів, відомих як Big Tech.
Однак, Apple, Amazon, Google вже активно тестують технології web 3.0, а Facebook взагалі змінив назву на Meta, аби вже точно не загубитись під час впровадження метавсесвіту.
Згідно з дослідженням Emergen Research, загальна вартість ринку web 3.0 у 2023 році складе майже $30 млрд, а у 2030 $81 млрд.
Українські tech-компанії та стартапи також не відстають і активно залучають до роботи профільних спеціалістів.
«До нас звертаються як за пошуком розробників, тестувальників і продактів, які розуміються на блокчейні, так і за маркетологами, дизайнерами й копірайтерами. Наш ринок праці багатий на таланти, але у web 3.0 поки що не дуже багато спеціалістів з досвідом і кейсами, адже сама технологія тільки-но з’явилась. Тож ми наймаємо фахівців зі всього світу, аби дати раду як українським, так і закордонним клієнтам», — каже СЕО рекрутингової агенції Apollo IT Катерина Слепченко.
В агенції Apollo IT вважають напрямок web 3.0 дуже перспективним, особливо з огляду на реакцію Big Tech.
«Якщо Meta й інші розробляють свої продукти для метаверсу і намагаються запустити власні криптовалюти, то на ринку такого масштабу і віку будь-який стартап може створити крутий сервіс або продукт. Ми активно працюємо не тільки з великими бізнесами, а й допомагаємо стартапам знайти своїх Стівів Возняків і налаштувати HR-процеси. За web 3.0 майбутнє і круто бути частиною формування цього майбутнього», — вважає Катерина.
Web 3.0 — це нова технологія, якій ще навіть не можна дати однозначне визначення. Втім, ринкові тенденції, розвиток криптовалют, NFT і інших блокчейн продуктів, інтерес до штучного інтелекту і машинного навчання неодмінно створюють підґрунтя для стрімкого розвитку web 3.0, який може стати нашою новою реальністю набагато швидше, ніж ми думаємо. Бізнеси, які найшвидше адаптуються до нових умов, як і завжди отримають найбільшу перевагу над конкурентами.