«Реве та стогне ресторатор» поспілкувався із співвласницею київської мережі кафе-кондитерських Honey та пекарні «Завертайло», Анею Завертайло. Рестораторка поділилася історією заснування своїх закладів, розказала, як розділяє обов’язки з чоловіком, співзасновником бізнесу, та про саморозвиток. AIN.Business вибрав головне з розмови. 

Про створення Honey та «Завертайло»

  • У 2006-му Анна Завертайло переїхала з м. Дніпро в столицю. Там займалася нерухомістю, а згодом познайомилася зі своїм майбутнім чоловіком, з яким і почала бізнес в ресторанній індустрії. 
  • Обидвоє інвестували в кавові автомати, які встановлювали в Києві. В цьому проекті Анна займалася розвитком і операційними процесами: знаходила нові місця для встановлення автоматів, домовлялася із власниками приміщень, опрацьовувала контракти, сплачувала податки. ЇЇ чоловік, Станіслав, займався продуктом — кавовим зерном, стаканчиками тощо.
  • Згодом підприємці закупили автомати для виготовлення апельсинового фрешу. Щоб втілити це, вони заклали квартиру й інвестували всі гроші у проект. Так з’явилася мережа із п’яти фреш-барів.
  • У 2010 році запустили мережу міні-кав’ярень Coffee Nostra. Потім — бургерну Diner.
  • Згодом власники закладів зрозуміли, що їм не вистачає унікальної цінності. І вже в 2014 році почали створювати власні десерти. Попередні бізнеси допомогли зібрати капітал на відкриття першого повноцінного закладу — кафе-кондитерської Honey на Подолі. 
  • З часом гості почали відрізняти їхній заклад від інших, саме це підштовхнуло їх відкрити ще одне кафе-кондитерську на тричі більшу посадку: 100 місць.
  • Одночасно з новим проектом власники почали роботу над відкриттям власного виробництва на 500 кв.м. Станом на 2022 рік його площа 1500 кв.м.
  • В 2021 році підприємці відкрили окрему пекарню «Завертайло». Ідея цього проекту: відроджувати українські традиції в сучасному модерновому прочитанні, передати майбутнім поколінням трепетне ставлення до їжі, традиційних рецептів, спадщини роду та регіональних смаків.
  • Власники мріють, щоб Honey підкорив увесь світ, щоб про них дізналися всюди. В перспективі вони хочуть зміцнювати команду та створити сервіс-програму. І відкриття нових закладів не є виключенням, ділиться планами Анна. 

«Щодо наших планів: я хочу, щоб Honey підкорив увесь світ, щоб про нас дізналися всюди. Це моя мета. Я точно розумію, що вона є реалістичною і які наступні кроки потрібно робити». 

фото: Анна Завертайло

Про розподіл обов‘язків

  • Станом на 2022 рік у пари чотири заклади: три кафе-кондитерських Honey та пекарня «Завертайло» у Києві. Крім того, на виробництві виготовляють десерти на продаж для інших кав’ярень, також займаються виробництвом морозива й співпрацюють з супермаркетами «Сільпо». 
  • Загалом до повномасштабної війни в компанії працювали понад 200 людей. Зараз — близько 150. 
  • Обоє власників розділяють свою відповідальність у бізнесі: Анна відповідаю за їжу, концепцію меню, філософію брендів, маркетинг і персонал; Станіслав керує кондитерським виробництвом, відповідає за створення нових рецептів та продуктів, роботу з обладнанням, технічну експертизу та працює з топ менеджерами. Разом пара займається дизайном та пакуванням.

Про організацію часу та саморозвиток

  • Розподіляти час Анні допомагає органайзер. Вона каже, що не ставить на день надто багато завдань і формує їх так, щоб вони мали логічне завершення і був результат від роботи.

«Так само виховую і нашу команду: щоб кожний був підприємцем свого життя, самостійно вирішував, що саме йому робити, але обов’язково досягав результатів» 

  • Анна ділиться, що любить приділяти час саморозвитку: проходила програму з класичної філософії та нейрофілософії. Зараз підприємниця навчається на модулі гештальт-терапевтів аби розуміти як будувати стосунки з працівниками, створювати команду мрії. 

Поради рестораторам-початківцям

Рестораторка радить не боятися покладатися тільки на себе та брати відповідальність за своє життя, а ще дослухатися до своїх відчуттів та намагайтися стати чимось більшим, ніж ви є наразі. Це призведе до результатів, каже Анна.