«Зубаті» дівчата: як айтішниці збирають гроші на лопати

Мала піхотна лопата рятує життя ще до турнікету, – розповідають авторки проєкту «Зубата лопата». Ініціатива вже зібрала понад 1 мільйон гривень на виготовлення майже 10 тисяч лопат для українських воїнів. Як 10 дівчат з айті-сфери організували збір коштів та виробництво піхотних лопат? 

До «Зубатої лопати» всі учасниці проєкту так чи інакше займалися волонтерством: закуповували необхідне для підрозділів ЗСУ, організовували квіткові ярмарки, розбирали завали в Київській області. 

Ідея з лопатами виникла спонтанно. Виявилося, що малі піхотні лопати, які так необхідні нашим воїнам, не закуповуються державою. А на фронт їх необхідно поставляти тисячами. Однак, де їх брати?

«У піхотних лопат є свої особливості. Лопата повинна буквально вгризатися у землю, не тупитися та не зламатися у процесі. Такі лопати важко знайти просто у магазині і навіть якщо пощастить, то коштувати вони будуть немало», – пояснюють дівчата. 

Тож коли в «Зубатій» зрозуміли наскільки високий попит на лопати для ЗСУ, то вирішили знайти виробництво, яке зможе робити лопати по собівартості. Це завод, який до війни виготовляв садовий інвентар. Сталь для лопат знайшли в Європі, бо в Україні з нею зараз дефіцит.  

Всі партії лопат проходять перевірку Силами територіальної оборони Збройних сил України і тільки після цього їдуть на фронт.  

Лопати – це не нудно

Велика проблема була в тому, що лопати не найцікавіша тема для розповідей і тим більше для волонтерських зборів. Всі хочуть донатити на зброю, машини та дрони. Тож викликом було привернути увагу до лопатної теми. 

«Ми пішли іншим шляхом і вигадали персонажа, який втілює в собі ідею проєкту. Так з’явилася «Зубата лопата». Саме від її імені йде основна комунікація. Ми хочемо, щоб волонтерство асоціювалося у людей з чимось сучасним, веселим і ненудним. Наша місія – наближати перемогу разом, а не викликати у людей почуття провини, що вони роблять недостатньо. А ми прекрасно знаємо, як це відчувається, і періодично заспокоюємо одна одну, коли здається, що можна було б і більше», – розповідають в «Зубатій». 

Так вже невдовзі у «Зубатої» з’явився власний акаунт в Instagram, а потім і у Linkedin та Facebook. 

Волонтерство зі «спринтами»

Цей проєкт всі дівчата ведуть паралельно з основною роботою і, звісно, на безоплатній основі. В кожної з дівчат є якісь скіли, що допомогають «Зубатій». Так як кор-команда проєкту з IT, тож працювати вирішили за системою «спринтів». 

«Ми ставимо цілі на конкретний період та йдемо до них ітераційно. У кожного напрямку є свої куратори, які можуть залучати на допомогу будь-кого з команди. Наприклад, хтось веде інстаграм, хтось організовує офлайн-івент, хтось скеровує роботу дизайнера. Раз на два тижні ми збираємося та звітуємо, що встигли зробити. Крім того, кожен день спілкуємося в чатику». 

Гроші збирають під виготовлення кожної партії лопат. Поки завод робить одну партію. відкривається збір на наступну, щоб процес був неперервний. Після кожного збору – публікують звіт. 

Нереальні цілі стають реальними 

Першочергова мета була достатньо амбітною та навіть здавалася трохи нереальною – купити 10 000 лопат. Ціна однієї лопати – 140 гривень, тож потрібно було зібрати понад один мільйон гривень. 

Поки готувався сайт та наповнювалася інстаграм-сторінка інформацію про лопати дівчата просували у власних соціальних мережах. Так все більше людей дізнавалися про піхотні лопати та їх необхідність. 

«Ми всюди говоримо про ціну однієї лопати, щоб кожен, хто перераховує гроші розумів свій вклад і те що навіть мінімальний донат рятує життя», – коментують дівчат з «Зубатої лопати». 

Щоб активніше залучати людей «Зубата» робить колаборації з брендами, наприклад з маркетплейсом Prom.ua розігрували Iphone. А у вересні влаштували благодійний ярмарок, на якому зібрали більше 50 000 гривень. Також регулярно проходять ярмарки з квітами від українських фермерів та розіграші тортів за донат. До речі, торти виготовляє одна з учасниць проєкту. 

Крім цього, у «Зубатої» тільки закінчилася колаборація з пончиковою Ponchyk.boy. Механіка проста: донатиш на лопати і можеш виграти можливість назвати наступний пончик закладу своїм ім’ям. 

«Ми вже майже закрили свою амбітну ціль у 10 000 лопат, тож ставимо собі нову – 30 000 лопат. Найближчим часом ми підключемо можливість донатити з-за кордону та запустимо ще декілька колаборацій. Не сумніваємося, що «Лопати» почнуть підтримувати і великі українські компанії». 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук