Співзасновниці GUNIA Project Марія Гаврилюк і Наташа Каменська тривалий час працювали разом у фешн-індустрії. В 2019 році вони вирішили об’єднати зусилля для створення власного бренду, місія якого – розповідати про спадщину та традиційну етнічну культуру України. 

Для натхнення та створення колекцій підприємиці проводять етнографічні дослідження та залучають до роботи українських майстрів. За словами Наташі Каменської, хоч бренд і надихається національною культурою, перепрацьовує її, – ніколи не імітуює предмети мистецтва.

Марія Гаврилюк і Наташа Каменська
Фото в матеріалі: GUNIA Project
GUNIA-1

В інтерв‘ю для AIN.Business засновниці GUNIA Project детально розповіли про його історію, шлях до впізнаваності по всьому світу, процес виробництва та особливості роботи з унікальними технологіями.

Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:

Розкажіть нам про свій бізнес

«Займалися проектом для власного задоволення»

Першим виробом під брендом стала гуцульська вовняна шуба гуня, яку створюють на ручних ткацьких верстатах у Карпатах. Саме на честь цього продукту GUNIA Project отримав свою назву. 

Все почалося з інтересу до традиційних ручних технік та культури. Марія та Наташа організовували експедиції по всій Україні в пошуках майстрів, історії вінтажних предметів. В процесі вони познайомилися з етнографами та працівниками музею Івана Гончара, з чого й взяла старт волонтерська діяльність.

Перші півтора роки дівчата займалися проектом для свого задоволення без комерційної цілі. Хоча планів створити бренд не було, вони хотіли інтерпретувати власні знахідки в сучасність. Тому GUNIA Project утворився досить логічно — внаслідок невеликих ініціатив, які співзасновниці втілювали протягом цього часу.

GUNIA-2

«Коли ми зрозуміли, що GUNIA зростає, а ми не встигаємо закривати всі задачі самостійно, – взяли в команду першу людину. Це було приблизно три роки тому, й саме в той час ми зрозуміли, що будемо розвиватися як український бренд», – пригадує Марія. 

Компанія досить стрімко масштабувалася, тому наступним кроком стало прийняття на роботу майстра з кераміки. На момент виходу матеріалу, в штаті офісу та виробництва GUNIA Project 30 людей, а також близько 40 майстрів по всій Україні, з якими бренд продовжує працювати віддалено.

«Ми розуміємо, що сьогодні як ніколи, важливо розповідати про українську культуру і місія GUNIA Project – відкрити світу наших талановитих майстрів, забуті технології виготовлення гутного скла, кераміки, виробів з дерева та текстилю», – пояснює ідею бренду Наташа Каменська.

GUNIA-3
GUNIA-4
GUNIA-5

«Кожний виріб створений за унікальними технологіями»

Кожен виріб GUNIA Project створюється за унікальними технологіями українських майстрів, які з покоління в покоління передають свої секрети обробки скла, кераміки, в’язання, ткацтва. Наташа Каменська пояснює, що це пов‘язано з бажанням дізнатися більше про ремесла, їхню історію та всі процеси виготовлення.

Дослідження та пошуки художників – підприємиці називають одним із найскладніших завдань. Наташа та Марія не мають жодних упереджень, обираючи людину для нашої команди, але для них важливо, щоб окрім таланту та майстерності, майстер міг працювати з термінами виробництва.

«Пошук майстрів ведеться ретельно, але ми ніколи не обмежуємо себе в пошуку, тому що часто знаходимо навіть більше, ніж просто талановиту людину», – додають засновниці GUNIA Project.

GUNIA-6

Описуючи процес виробництва, Марія Гаврилюк зазначає, що інколи все починається з розробки ідеї, пошуку натхнення й повернення до майстрів вже з готовими ескізами. При цьому, інколи стається навпаки: спочатку відбувається пошук забутих технологій виробництва та конкретного майстра, з яким бренд хоче працювати. Далі команда GUNIA Project радиться з ним щодо планів і разом продумує концепцію колекції.

«Розробка дизайнів займає час, оскільки часто майстри не можуть їх виконати, проте ми щасливі, що знаходимо способи для їх створення», – поснює Марія. 

Крім виробів, що входять ло колекцій, бренд також робить ексклюзивні замовлення в тиражах.

GUNIA-7
GUNIA-8

«Головна складність – масштабування виробництва»

З моменту заснування, GUNIA Project вдалося нагалодити продажі по всьому світу. Одночасно, в 2022 році вироби бренду найкраще продаються на американському ринку.

Головною складністю бізнесу засновниці називають складне масштабування виробництва, так як багато виробів ручної роботи. Оскільки в Україні дуже мало майстрів, які володіють унікальними техніками, бренду, відповідно, складно виробляти більше. Також важкий сам період пошуку та навчання майстрів, додають Марія та Наташа.

GUNIA-9

«З війною – зросли»

За словами Марії Гаврилюк, GUNIA Project пощастило, адже повномасштабна війна не сильно вплинула на бренд. Основна проблема була у логістиці та доставці виробів за кордон. Аби нагалодити процеси, підприємиці шукали й використовували всі можливі способи. 

Хоча GUNIA Project повністю зупинив роботу шоуруму та виробництва на два місяці, бренду все таки вдалося збільшити рівень продажів в Україні на 140%. Обсяг міжнародних продажів, при цьому, збільшився у 3 рази. 

«Ще до початку війни ми розвивали GUNIA Project на іноземних ринках і зараз наші позиції закріпилися. Щодо роботи команди також були свої труднощі. Ми вчилися працювати віддалено, підлаштовуватися під часові пояси та графіки, але ми віримо, що нам все вдалося». 

GUNIA-10
GUNIA-11

GUNIA Project відновив роботу шоуруму та виробництва в Києві на початку літа. Станом на жовтень 2022 року, бренд працює у своєму звичному режимі та продовжує розвиватися. Від лютого засновниці найняли 6 нових співробітників. Команді вдається виходити на кількість 1000 одиниць кераміки на місяць загалом.

«Ми робимо усе можливе, щоб українська економіка жила, а про українську культуру знали ще більше людей у всьому світі. Ми вважаємо, що місія проекту GUNIA поширювати українську культуру стала ще більш цінною сьогодні, оскільки план ворога – знищити нашу історію. Ми зробимо все можливе, щоб він не досяг успіху», – підсумовують Марія та Наташа.

GUNIA-12

Наташа Каменська додає, що цінності GUNIA Project не змінилися. Бренд планує надалі розповідати про творчість України й українців, нашу багату спадщину. Команда продовжить працювати над тим, щоб розширити межі бренду по всьому світу.

Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав історію українського бренду одягу THE LACE: