Як технологічні гіганти боряться з втратою прибутків

1

Серія квартальних звітів про прибутки показує, що навіть найпотужніші компанії Кремнієвої долини відчувають на собі вплив інфляції та зростання процентних ставок. Видання The NewYork Times опублікувало матеріал про те, як зараз почувають себе технологічні гіганти і що очікувати в майбутньому.

Темпи сповільнюються у всіх

Google цього тижня повідомила про різке зниження прибутку. В Meta заявили, що продажі реклами — головна стаття прибутків — різко зменшились. Навіть Microsoft, мабуть, найнадійніший гравець технологічної галузі, очікує на уповільнення прибутків до кінця року.

Технологічні компанії зберегли свої позиції на фондовому ринку у найгірші дні пандемії коронавірусу. Проте зараз, на тлі стійкої інфляції та зростання процентних ставок, навіть найбільші гіганти Кремнієвої долини сигналізують, що попереду можуть бути важкі дні.

Компанії стикаються з тими ж проблемами, що й решта економіки. Піднесені агресивними споживчими витратами під час пандемії, вони інвестували, щоб не відставати від попиту. Зараз, оскільки витрати сповільнюються, вони намагаються пристосуватися.

Amazon, у якій на початку 2020 року було 798 000 співробітників, стримує розширення своїх складських операцій, консервує будівлі, розриває договори оренди та відкладає плани відкриття об’єктів. У другому кварталі в компанії працювало 1,52 млн людей, що майже на 100 000 менше, ніж наприкінці березня.

Не дивлячись на погані прогнози, всі ці компанії досі заробляють великі суми. За останній квартал Google і Microsoft отримали $31,5 млрд прибутку. Є чутки, що скоро Apple оголосить про понад $20 млрд прибутку за квартал.

Однак різке уповільнення темпів показує слабкість. Великі технологічні компанії роками не знаходили нової прибуткової ідеї. Незважаючи на багаторічні інвестиції в новий бізнес, Google і Meta все ще покладаються здебільшого на продажі реклами. Через 15 років після того, як iPhone перевернув галузь, він все ще приносить велику частину прибутків для Apple.

Це зробило деякі компанії уразливими до появи нових конкурентних продуктів. YouTube, Facebook і Instagram досі відходять від стрімкого злету TikTok. Meta повідомила в середу, що її прибуток в останньому кварталі знизився більш ніж на 50%, порівняно з попереднім роком.

Нові стратегії

Ще більш серйозних проблем зазнали компанії на ринку криптовалюти, а також виробники мікросхем. Цього року вартість біткоїна впала на дві третини, потягнувши за собою низку стартапів. Uber, піонер у сфері послуг громадського транспорту, скоротив витрати, оскільки інвестори втратили терпіння щодо збиткових компаній.

Компанії, які виробляють напівпровідники, скорочують витрати на виробництво та обладнання, оскільки продажі ПК, смартфонів і побутової техніки сповільнюються. «Нас чекає темна зима, ніхто не застрахований», — сказав Брент Тілл, технологічний аналітик інвестиційної компанії Jefferies.

Цього тижня Google і Microsoft запевнили інвесторів, що сповільнять найм працівників і відстежуватимуть зростання витрат на електроенергію та ланцюги поставок. Apple також заявила, що планує більш обдумано наймати людей. Інші компанії тестують нові стратегії.

Meta вкладає мільярди в створення метавсесвіту, який має стати наступним великим кроком у сфері технологій. Але ця інвестиція коштує компанії великих грошей. Meta повідомила, що її підрозділ Reality Labs, який відповідає за віртуальну та доповнену реальності, втратив $3,7 млрд порівняно з $2,6 млрд роком раніше.

«Я розумію, що багато людей можуть не погодитися з цією інвестицією, — сказав Марк Цукерберг, виконавчий директор Meta. — Але я вважаю, що це буде дуже важлива річ, і для нас було б помилкою не зосередитися на жодній із цих сфер, які, на мою думку, будуть фундаментально важливими для майбутнього».

Коронавірус також повпливав

Протягом майже трьох років технологічні компанії зростали, оскільки компанії відправляли працівників додому, а школи переводили заняття в інтернет. Наслідки Covid-19 вплинули на сильні сторони галузі. Співробітники та студенти витрачали гроші на смартфони та комп’ютери. Компанії підтримали віддалену роботу, купляючи хмарні сховища та програмне забезпечення для відеоконференцій. І люди, які застрягли вдома, вдалися до онлайн-шопінгу, що змусило малі підприємства вкладати гроші в цифрову рекламу в надії захопити потенційних клієнтів.

Для технологічних компаній неможливо підтримувати це зростання. Продажі смартфонів і комп’ютерів у всьому світі сповільнюються. Витрати на хмарні обчислення ретельно перевіряються компаніями, які стурбовані уповільненням економіки. Покупці повернулися до магазинів і почали витрачати свої гроші на подорожі, концерти та спортивні заходи — моменти особистої зустрічі, якими вони колись жертвували.

Подібний поворот у продажах комп’ютерів загрожує посилити проблеми Apple, а також потягнути за собою її давнього конкурента, Microsoft. Комп’ютерний ринок сповільнюється найшвидшими темпами за останнє десятиліття. Це змусило Microsoft передбачити зниження продажів Windows приблизно на 30% за останні місяці цього року.

«За останні два роки було придбано стільки ПК, що немає попиту, — сказала Мікако Кітагава, технологічний аналітик компанії Gartner, що займається дослідженнями ринку. — Крім того, прийом на роботу заморожено, тому підприємствам не потрібні нові ПК». Корпорація Майкрософт раніше намагалася позбутися слабких продажів комп’ютерів, схиляючись до зростання свого продукту хмарних обчислень Azure. Але і цей бізнес почав падати, адже клієнти прагнуть скоротити витрати.

Microsoft заявила у вівторок, що продажі Azure зросли на 35%, що є меншим показником, ніж на початку цього року. Галузеві аналітики очікують, що Amazon, яка звітує про прибутки в четвер, також заявить, що зростання її бізнесу хмарних обчислень сповільнилося.

Згасання галузі почалося зі спаду продажів онлайн-реклами. Тріщини в цьому бізнесі почали формуватися на початку цього року, коли Apple запровадила зміни в конфіденційності, які ускладнили Meta і Snap цільову цифрову рекламу.

Залишити коментар

Коментарі | 1

Пошук