Бренд аксесуарів для домашніх улюбленців «Погладити можна?» Лілія Маматюсупова заснувала у 2020 році. Розвиваючись в роки постійної турбулентності, підприємиця змогла зібрати постійну й кваліфіковану команду, налагодити власне виробництво, а також наростити продажі.
Під час повномасштабної війни «Погладити можна?» продовжує працювати в Дніпрі. Хоча за словами дівчини, попит, на жаль, існує переважно на переноски для тварин, команда сподівається, що невдовзі для домашніх улюбленців стануть знову затребуваними й лежанки.
В інтерв‘ю для AIN.Business Лілія Маматюсупова розповіла про те, як виникла ідея розпочати такий бізнес, з чим виникає найбільше труднощів під час війни, та чому благодійність та маркетинг для «Погладити можна?» зараз є найвищими пріоритетами.
Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Про створення бренду й команду
Бренд був створений у 2020 році, коли разом з ковідом прийшла ідея створити щось для душі. Все почалось з того, що я шукала прикольні, естетичні меблі для тварин і нічого не могла знайти. Тоді зрозуміла, що на українському ринку дуже мало якісних лежаків. Від ідеї до реалізації пройшло два місяці і десь тисяча сивих волосків. Я знайшла контакти швеї, виробників тканини, моргнула і вже через два тижні я мала зразок ліжка.
Наші хвостаті — це невід’ємна частина життя і ми хочемо з ними прожити максимально довго. Тому наш бренд пропонує якісний продукт, який також буде радувати око власників та ідеально пасувати до інтер’єру будь-якого місця.
Наша команда маленька, але стабільна. На момент інтерв‘ю нас шестеро. Я, Ліка, відповідаю за планування колекції та обсягів, закупку тканин та фінансові питання. Зі мною постійно в команді менеджер з продажів та SMM менеджер, які наразі мали виїхати з країни і працюють з нами дистанційно, Каріна Двір – колаборатор у створенні патріотичної колекції та її просуванні. З продуктової сторони маємо дві швачки, які виробляють продукт у Дніпровському ательє.
Про розвиток і показники
Бренд ще набирає свої обороти та сильно вірить у перемогу України, щоб розквітнути в прибутку, якраз під час стабілізації. В нас наче й не сезонний продукт, але показники дуже скачуть – в середньому ми виготовляємо 60-70 лежачків та десь 20-30 автосумок для перевоезення тварин на місяць. Це все загалом дає до 200 000 грн обороту.
Нещодавно ми запустили патріотичну колекцію, в якій різнообразили асортимент та додали новий продукт, як бандани. Патріотична колекція складається із двох продуктів у багатьох варіаціях. Це бандани для тварин, а також принтовані лежанки.
Просування колекції «Погладити можна?» завершується у кінці вересня та KPI виконані на 65% – тобто ми ще не вийшли на більший обсяг продажів, але і обставини та поведінка споживача зараз дуже змінилась. Ми впевнені, що запуск патріотичної колекції та урізноманітнення асортименту допомогло бренду залишитись на плаву.
Про роботу в Дніпрі під час війни
Ми виросли в турбулентності і бренд не відчув ще відносної стабілізації та можливостей зростання. Але індустрія завжди балує попитом, тому ми не можемо жалітись, так як рівень продажів не критично спав.
Основна проблема — це курс долара і затримки у доставці тканин. Курс долара дуже виріс, а за ним і ціна закупки тканини, просування продукту, оплати праці. Дуже важко планувати витратну частину, так як вона на третину може збільшитись точно. Паралельно з цим дуже постраждала логістика, яка є у всьому — від закупки тканин і затримки у доставці до кінцевої доставки продукту для споживача.
Ми знаходимось у Дніпрі, тому ризик залишатись у місті все ще досі великий. Нещодавно була ситуація, що нам треба було відправити термінову доставку, однак недалеко від нас «прилетіло». Оскільки був надто великий ризик виходити навіть на вулицю, відправка затрималась. Дякуючи емпатичним клієнтам бренд все ще з гарною репутацією та відгуками.
Ми відновлювались поступово, не вкладаючи грошей в рекламу, без активації каналів та контенту ми почали отримувати органічно запити з травня, тому зрозуміли, що час активуватись. Ціль та потреби споживача трошки змінились — зараз у попиті сумки для перевозки тварин.
Єдина стабільність зараз — це команда, на яку можна розраховувати. Ми дуже радіємо, що нам не довелося змінювати ательє та швачок, бо віддавати розробку продукту в інші руки — це дуже великий ризик.
Ми відчуваємо, що працювати як раніше вже не вийде — так, щоб орієнтуватись максимально на прибуток. Зараз інші обставини, народ об’єднується для допомоги, благодійність стала чимось більшим. Якщо ти не допомогаєш як бренд — ти не віриш у перемогу. Тому допомогати та вкладати велику частину прибутку не у відновлення, а у благодійність — наш пріоритет наразі.
Одночасно, наразі в нас немає потреби та можливостей для розширення команди. Авжеж хочеться запустити всі можливі процеси, побудувати солідну орг.структуру та делегувати, але це буде можливо, коли ми зможемо забезпечити їх постійною роботою.
Про плани на майбутнє
- Ми віримо, що навіть у такий важкий час складати руки та очікувати світла — не варіант. Благодійність та маркетинг зараз йдуть як основні приоритети.
- В девелопменті продукту ми плануємо сфокусуватись на покращенні топових продуктів, таких як автосумки та базові лежачки, а також спробувати створити лінійку амуніції та одягу для тварин.
- В девелопменті каналів наш пріоритет — це фіналізація сайту. Ми хочемо спростити шлях споживача та надати йому можливість розглядати каталог та оформлювати замовлення самостійно.
- Міжнародна доставка є додатковим пріоритетом. Тому плейсмент на Etsy та налагоджування стосунків з DHL — це план на найближчий час.
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав історію харківського шоуруму TARLINI home та його вимушену релокацію.