«Будь-яка згадка «Азову» блокується». Українка, що модерує TikTok — про роботу та контент у війну

Редактор AIN.UA поговорила з українкою, яка працює модератором TikTok – про роботу, війну та заборонений контент. Дівчина побажала зберегти анонімність.

Як давно ви працюєте модератором тік-току? Як влаштувалися? Ви працюєте на аутсорсингову компанію чи безпосередньо ByteDance?

Зараз я в Польщі, і з вересня цього року працюю в міжнародній аутсорсинговій компанії контент-модератором. ByteDance є нашим клієнтом, тож безпосереднього зв’язку з ними у мене немає, діалог між компанією та клієнтом відбувається на вищому рівні, а ми – контент-модератори – просто робимо свою роботу. 

Що саме входить у ваші обовʼязки? Розкажіть, як ви працюєте? Які регіони охоплює ваша команда?

Я працюю в українській команді, і в наші обов’язки входить модерація України та росії, бо, на жаль, у нас досі спільна модерація. Я працюю в першій лінії модерації, наше завдання – контролювати відео, профілі, аудіо та коментарі. 

Щодо модерації відео, профілів та коментарів, то до нас на модерацію потрапляють саме за репорт або якщо штучний інтелект підозрює порушення правил соцмережі. Аудіо потрапляють на модерацію абсолютно всі. 

Який у вас режим роботи та відпочинку? Він регламентований чи ви встановлюєте його самостійно?

Модерація відбувається 24/7, тож за регламентом у нас три зміни, кожна по 9 годин, яка включає 8 годин роботи, годину перерви, півгодини на різні активності, організовані компанією (це може бути легке тренування, інтерактивні ігри, обговорення літератури, різні дискусії, короткі лекції тощо). 

Робочий час повністю організований, щоб рівномірно виконувати всю роботу, тобто в певний час на певній лінії (до прикладу відео чи профілі, чи аудіо, чи коментарі) знаходиться певна кількість модераторів в залежності від об’єму роботи. 

Наскільки стресовою є ваша робота? Які можете виділити переваги та недоліки?

Контент буває абсолютно різним, інколи – відверто неприємним чи важким, але варто зазначити, що кожен модератор при потребі може одразу звернутись за допомогою до психолога чи просто взяти перерву під час роботи. Компанія дійсно турбується про наш комфорт. 

З переваг я б назвала хорошу комунікацію в компанії. У зв’язку з ковідом ми маємо змогу працювати онлайн, але при цьому під час зміни завжди є контакт з нашими менеджерами, завжди можна попросити допомоги з важкими кейсами тощо. Особливо недоліків в робочому процесі я поки не зустрічала за цей короткий період. 

Розкажіть, з яким контентом доводиться мати справу?

Контент абсолютно різний: від безневинних танців чи співів, які є досить популярними на платформі, до порнографічних зображень, жорстокого поводження та відвертого насильства. Варто розуміти, що в основному до нас потрапляє контент, на який хтось поскаржився, тож це часом низькоякісні беззмістовні кейси. 

Найбільш поширені кейси – діти молодше 13 років, які автоматично видаляються за віковою політикою соцмережі. Досить багато контенту з підлітками, де вживають алкоголь чи палять, чи танцюють у дещо відвертій манері – політика щодо неповнолітніх досить сувора. Мабуть невід’ємною частиною є еротичний контент для дорослих, який у більшості випадків так само заборонений. І однією з найбільших частин є російсько-українська війна, яка має власні правила, які доповнюються відповідно до ситуації в реальності. 

Які були найдивніші, найцікавіші, найжахливіші чи найсмішніші кейси?

Кожного дня через мене проходять сотні різних кейсів, тож виділити щось одне важко, але одними з найдивніших для мене є нові тренди типу you are my enemy, де публікується відверто дивний контент від сексуальних фетишів до аб’юзу над тваринами. 

Найцікавіше для мене і те, що приємно вразило, це деякий контент з ОРДЛО та окупованого Криму. Час від часу трапляються відео підлітків, які по суті виросли в окупації і не пам’ятають, що таке жити в Україні, але, незважаючи на постійну російську пропаганду, все ж намагаються у своїх відео доносити правду про війну, переконувати інших жертв окупації з 2014 року, де правда, а де брехня.  

Найжахливіше – це російські відео з нашими полоненими і вбитими військовими. Всі ми звикли дивитися на численний контент з мертвою руснею, але з іншого боку вони публікують подібне навіть з більшою жорстокістю, тож бачити це завжди боляче. 

Найсмішніше та наймиліше – це, мабуть, відео, де батьки знімають, як їхні діти співають українські пісні, ну і звісно багато контенту з милими собачками та котиками.

Як ви працюєте з фейками та відвертою пропагандою в умовах війни в Україні, яку розвʼязала росія? Наведіть приклади.

Тема війни досить детально контролюється. Практично кожна заява, фейк та пропаганда активно відстоюється нашим керівництвом. Якщо казати загалом, то правила соцмережі притримуються офіційної позиції саме України та міжнародно визнаних заяв. До прикладу, російський фейк, що нібито Буча – це українська постанова, є порушенням, офіційна позиція соцмережі на стороні України. Російські звинувачення, що в Україні нацисти, а управління Україною відбувається зовні, також підпадає під категорію «небезпечної дезінформації». 

Насправді за кожним фейком та заявою стоїть важка праця наших тімів, які відстоюють позицію України та добиваються блокування російської пропаганди. 

Також варто навести приклад дискусії на рахунок російських розпізнавальних знаків та популяризації знаку «Z», який багатьма уже сприймається як сучасна російська свастика. Протягом всіх цих 8 місяців проводилось багато переговорів і нарешті нещодавно було визнано, що зображення символу з метою прославлення російських військових чи погроз у бік України чи українців у соцмережі підпадає під категорію «загроза насильства». 

На мою думку, найбільш болючим моментом для всієї нашої команди є трактування нашого «Азову» як міжнародних терористів. Будь-яка згадка чи зображення азовців блокується, ми працюємо над тим, щоб їх забрали з цієї категорії, але поки безрезультатно, на жаль. 

Що найбільше вразило вас, коли ви долучилися до цієї роботи? Що б ви порадили користувачам тік-току як модератор?

Мабуть, найбільше мене вразило абсолютно різноманітна кількість контенту, відверто огидного та неприємного. Люди публікують абсолютно все, від звичайних буденних речей до абсолютно різних збочень та жорстокості. 

Користувачам я б порадила – в першу чергу батькам – слідкувати за їхніми дітьми та тим, що вони публікують. Діти та підлітки хочуть виглядати дорослими, тож часто намагаються копіювати дорослі тренди. 

А для більшості користувачів я б порадила таке: якщо не хочете, щоб ваші відео видаляли, вивчіть, що таке слюри, та не вживайте їх. Це мабуть одна з найпопулярніших причин бану.

На жаль, такі популярні висловлювання як «русня», «москаль», «кацап» також є слюром та заборонені. Також будьте толерантними – відкрито бажати смерті росіянам не можна, як би цього нам не хотілось, бо булінг заборонений на TikTok. 

Якщо ваше відео видалили, не варто його повторно публікувати, бо його однаково видалять, але за декілька порушень можуть ще й забанити ваш акаунт. 

Також хочеться побажати всім: творіть побільше контенту, різного, все що вам до душі, насолоджуйтесь цим процесом. І мабуть маленьке прохання від людини, яка дивиться на весь контент від українців та від росіян збоку:

Добре подумайте, чи варто танцювати під чергову популярну російську пісню, бо під цю ж пісню росіяни публікують закатованого та вбитого українця. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук