Шукаємо і знаходимо роботу мрії. 10 порад для створення дієвого та сучасного резюме

Як скомпонувати резюме так, щоб досвід ефективно грав на вашу користь і максимально швидко призвів до бажаного оферу? Дізнаємося разом з творцем додатку «Професійне резюме» – CV Maker – Олексієм Закірою.

Сьогодні особистий маркетинг грає велику роль в процесі працевлаштування. В умовах високої конкуренції значно вищі шанси на вакансію мрії, за інших рівних умов, має професіонал з більш передовим та технологічним підходом до оформлення резюме.

Порада #1 – не використовуємо стандартні редактори

Як не прикро, більша частина резюме, які надходять навіть до технологічних компаній, використовують стандартне форматування. MS Word, Times New Roman – ці речі варто забути, якщо метою є якісна конкуренція на ринку вакансій. Шаблони та засоби форматування, які пропонують стандартні редактори, не тільки виглядають банально. Вони суттєво збільшують час, необхідний, щоб довести резюме до належного вигляду.

Кращий та більш сучасний спосіб – використовувати спеціалізовані інструменти, такі як онлайн-білдери та мобільні додатки. Одним з таких рішень є український застосунок «Професійне резюме», CV Maker.

Додаток доступний в магазинах Google Play та App Store у всіх країнах, крім росії та білорусі.

«Ідея створення додатку виникла з власного досвіду, а також потреб друзів-дизайнерів. Працюю технічним лідом в IT-компанії, і через мене проходить досить багато резюме. Передивившись декілька сотень з напрочуд стандартним підходом, вирішив, що зможу дати людям щось корисне, зручне й з гарним оформленням. Розробку завершив в ніч з 23 на 24 лютого, а реліз першої версії відбувся лише через пару тижнів, на початку березня. Було абсолютне нерозуміння – продовжувати, чи ні. Але час показав, що продукт є корисним і знаходить свою аудиторію», — Олексій Закіра, автор та розробник .

Інструменти із професійними шаблонами, протестованими для рекрутерів та автоматизованих систем найму та, обов’язково, PDF-формат на виході – перший крок до сучасного та ефективного резюме.

Порада #2 – приділяємо увагу візуальній складовій

Перші секунди перегляду резюме вирішать, чи відкладе його менеджер з найму до стосу «на потім», або додасть до декількох перспективних кандидатів, з якими контактуватимуть в першу чергу. Візуальне сприйняття, естетика, симетрія та зображення надважливі.

Водночас, не варто витрачати години та дні для створення «ідеального» шаблону з нуля. Довірте цю справу професіоналам. Обирайте лише загальний вигляд та настрій, який хочете спроєктувати на того, хто переглядатиме резюме.

В додатку «Професійне резюме» один шаблон є доступним одразу в безкоштовній версії. А преміум-можливості відкривають на вибір одразу 8 професійних шаблонів, які можна змінювати з урахуванням власних вподобань.

Порада #3 – обираємо формат і структуру

Зворотно хронологічний, функціональний або комбінований тип резюме? Для фахівця, досвід якого багато років зосереджений в одній сфері, кращим буде перший варіант. Тим, хто не ще не набрав досвіду, має значну перерву в кар’єрі, або переходить до іншої сфери, більше підійде функціональне резюме. В ньому ви фокусуєте основну увагу на хард- та софт-скілах, найбільш релевантних для позиції. В цьому форматі особливо доречні згадки найбільш успішних проєктів, соціальної та волонтерської активності. Також в більшості сучасних резюме застосовують і комбінований формат, де окрім хронологічного викладення досвіду та досягнень в окремі блоки виділяють персональні скіли та хайлайти.

Ось гарний приклад, як можна візуально структурувати своє резюме в додатку «Професійне резюме».

Порада #4 – адаптуємо розділи та наповнення під роботодавця

Розділи резюме мають максимально відповідати вашій професії. Уникайте надлишковості – варто включати лише ті професійні якості, які справлять враження на потенційного роботодавця. Обов’язковими складовими резюме є базова особиста інформація, контакти, персональні цілі (анотація), досвід роботи, скіли та освіта. Нагороди, сертифікати, участь в професійних організаціях – зазвичай опціональні, хоча для деяких професій, наприклад в медичній сфері, мають особливе значення. Простий приклад – шкільні та університетські бали і досягнення важливі лише для вакансій початкового рівня. Також не варто включати до резюме «всі можливі» розділи. Що стосується контактів, інформацію варто обмежити номером телефону, e-mail та LinkedIn.

У додатку «Професійне резюме» для презентації додаткових кар’єрних досягнень доступні користувацькі розділи. Також вони будуть корисними для тих, хто хоче створити власний формат для досвіду роботи, освіти та інших пунктів. Ця можливість, а також розділ References з’явилися завдяки відгукам користувачів.

Зручним є те, що додаток «Професійне резюме» працює і в офлайн-режимі. Також резюме можна зберігати в хмарному сховищі і потім продовжувати працювати з ним з інших пристроїв.

Порада #5 – визначаємо особисті професійні цілі

Загальна стислість та лаконічність резюме може не справити потрібного враження на роботодавця. До того ж безліч наведених фактів відволікає увагу від особистості. Як додати індивідуальності та емоцій? Зосередьтеся на професійних досягненнях та цілях в анотації. Продемонструйте, чого хочете досягти на наступному етапі кар’єри. На відміну від інших розділів тут варто додати енергійності, позитиву та емоцій.  Не робіть цю частину занадто «сухою», перевантаженою фактами, уникайте занадто довгих речень та складних конструкцій. Використовуйте дієслова дії (створив(ла), заснував(ла), прискорив(ла), організував(ла) і т.п.). Цифри, відсотки, назви інструментів та технологій також цілком доречні, якщо вони відповідають контексту. Дозвольте вашим ключовим якостям та досягненням виблиснути і привернути увагу того, хто читатиме резюме.

Порада #6 – таргетуємо свій професійний досвід на вакансію

У найпоширенішому випадку – резюме зі зворотною хронологією – розділ із досвідом роботи є фундаментом для досягнення бажаного результату. Окрім найбільш релевантного досвіду на попередніх посадах тут варто наводити важливі факти, цифри та досягнення, які найкраще зображують вас як професіонала. Також не забувайте – щоб справити враження на роботодавця, не варто транслювати йому абсолютно весь свій професійний досвід.  Зосередьтеся на доробку, який відповідає відкритій позиції. Щодо ініціатив та досягнень – будьте максимально специфічними. Рекрутерам більше до душі не розмиті формулювання, а точні дані. Для опису власних результатів та ролі в кожній компанії ефективніше використовувати список з 3-х та більше позицій.

Порада #7 – скіли як ваша суперсила

Розділ зі скілами не варто перевантажувати, адже по ньому теж визначатимуть вашу компетентність. Включайте саме ті навички, які відповідають опису вакансії. Використовуйте лексику та термінологію, якою активно користується сам роботодавець. Також враховуйте, що невідповідність в цьому розділі можуть легко виявити додатковою перевіркою вже під час інтерв’ю.

Порада #8 – освіта має значення

Хоча самонавчання, особливо в IT-сфері, є наріжним каменем професійного зростання, багато роботодавців цінують наявність формальної освіти або ступеня. В інших професіях, таких як юристи, лікарі, науковці, цей розділ є вагомою частиною резюме. Використовуйте зворотну хронологію і не забувайте, що в цифровому світі додаткову цінність мають онлайн-сертифікати, дистанційні курси і тренінги.

Порада #9 – враховуємо психологію людей і машин

Не секрет, що у великих та середніх компаніях зі значним потоком документації рекрутерам допомагають автоматизовані системи управління кандидатами або ATS. Вони аналізують ключові слова або навіть переформатовують резюме в більш прийнятний для компанії та менеджера вигляд. Великий обсяг резюме, який обробляється та відфільтровується машинами – одна з причин, чому не рекомендується використовувати звичні текстові редактори. 

Окрім застосування спеціалізованих інструментів, які роблять резюме «чистим» з точки зору форматування також важливими є підбір ключових слів. Їх джерелом можуть бути ваші галузеві знання, аналіз опису вакансії або сайту компанії. Для візуалізації та перевірки корисними будуть хмари слів (гуглимо word cloud для відповідних сервісів). Розумний підхід – не переповнюйте документ ключовими словами, оскільки це занадто ускладнить сприйняття його людиною. Пам’ятайте, передусім резюме має розповідати вашу персональну історію.

Порада #10 – не забуваємо про географію

Якщо вашою метою є отримати роботу за кордоном, зверніть увагу на особливості цільової країни чи регіону щодо процесу працевлаштування. Те, що гарантовано спрацює в Європі, може виявитись неефективним в США чи азійських країнах.  Вивчення культурних особливостей, контакт з локальними фахівцями за вашим напрямом, а також перегляд декількох прикладів резюме (або CV) є гарною ідеєю – навіть загальний обсяг та деталізація певних розділів можуть відчутно різнитися.  Використання одного й того ж документу одразу для декількох іноземних країн суттєво зменшить шанси. Презентуючи себе міжнародному ринку, не забувайте декларувати національність, візовий статус та мовні здібності

Додаток «Професійне резюме» підтримує 12 мов. В останньому релізі за допомогою агенції з локалізації був значно покращений переклад. Наразі доступні: українська, англійська, німецька, польська, іспанська, португальська, гінді, китайська, російська, індонезійська, французька, італійська.

Фінал – обов’язково вичитуємо резюме

Закінчивши документ, не поспішайте надсилати його одразу. Повільно та уважно перечитайте кожен розділ, уявляючи, яке враження він справить на фахівця компанії-роботодавця. Гарною практикою буде прочитати резюме вголос, передивитися його декілька разів не лише на екрані, але й в друкованому вигляді. Або ж, якщо засиділися з ним допізна, залишити фінальний перегляд на ранок. 

Додаток «Професійне резюме» продовжує розвиток та вдосконалення. В подальших планах розробника – нові шаблони, створення cover letter, імпорт даних з LinkedIn та Indeed, а також веб-версія.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук