Аналіз вживання української мови в бізнесі після початку повномасштабної війни провів Work.ua. За результатами, опублікованими на сайті Work.ua стало відомо, що бізнес використовує українську в шість разів частіше, ніж російську.
Для аналізу взяли 3 млн вакансій з 2015 до 2022 року. Після 24 лютого поточного року:
- використання української мови зросло на 30%,
- використання російської – упало втричі. Вісім років тому ситуація була майже протилежною (16% – українською, і 80% – російською).
- використання англійської мови тримається на рівні 3% протягом всього аналізованого періоду.
- У жовтні 2022 року роботодавці розмістили 84% вакансій українською мовою і 13% російською.
- Натомість, 66% шукачів роботи створили резюме українською, 18% – англійською, і 16% – російською.
За результатами аналізу стало відомо, що великий бізнес найбільше вживає українську: 96% розміщують вакансії українською мовою. Також 77% представників мікробізнесу користуються українською.
Поширення української за географією:
- 97% вакансій українською мовою – у Львові;
- 84% – в Києві;
- Дніпро, Харків й Одеса показують найвищу динаміку: там використання української зросло вдвічі.
Гендерні особливості за результатами досілдження:
- 68% молоді, віком від 16 до 25 років, вживає українську;
- 69% – люди середнього віку: від 40 до 44 років;
- жінки трохи частіше використовують українську, ніж чоловіки. Натомість чоловіки більше використовують англійську.
- також молодь демонструє найменше вживання російської — 15%;
- а найбільше використовують російську кандидати 55+ — 34%.
88% вакансій українською розміщують у категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки». Найменше, 71%, розміщують у категорії «IT, комп’ютери, інтернет», але там переважає кількість вакансій англійською – 15%.