Аналіз вживання української мови в бізнесі після початку повномасштабної війни провів Work.ua. За результатами, опублікованими на сайті Work.ua стало відомо, що бізнес використовує українську в шість разів частіше, ніж російську. 

Для аналізу взяли 3 млн вакансій з 2015 до 2022 року. Після 24 лютого поточного року:

  • використання української мови зросло на 30%, 
  • використання російської – упало втричі. Вісім років тому ситуація була майже протилежною (16% – українською, і 80% – російською). 
  • використання англійської мови тримається на рівні 3% протягом всього аналізованого періоду.
Фото в матеріалі: Work.ua

  • У жовтні 2022 року роботодавці розмістили 84% вакансій українською мовою і 13% російською. 
  • Натомість, 66% шукачів роботи створили резюме українською, 18% – англійською, і 16% – російською.

За результатами аналізу стало відомо, що великий бізнес найбільше вживає українську: 96% розміщують вакансії українською мовою. Також 77% представників мікробізнесу користуються українською.

Поширення української за географією:

  • 97% вакансій українською мовою – у Львові;
  • 84% – в Києві; 
  • Дніпро, Харків й Одеса показують найвищу динаміку: там використання української зросло вдвічі.

Гендерні особливості за результатами досілдження:

  • 68% молоді, віком від 16 до 25 років, вживає українську;
  • 69% – люди середнього віку: від 40 до 44 років;
  • жінки трохи частіше використовують українську, ніж чоловіки. Натомість чоловіки більше використовують англійську.
  • також молодь демонструє найменше вживання російської — 15%;
  • а найбільше використовують російську кандидати 55+ — 34%.

88% вакансій українською розміщують у категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки». Найменше, 71%, розміщують у категорії «IT, комп’ютери, інтернет», але там переважає кількість вакансій англійською – 15%.