Без світла: як «Нова Пошта» працює із відключеннями енергії

Від 10 жовтня 2022 року, коли росія поновила масові обстріли українських міст, у багатьох областях енергію вимикають за графіком або позапланово. Український бізнес уже призвичаївся до нових реалій: у серії матеріалів AIN.UA розповідає, як компанії працюють за умов постійних блекаутів. Починаємо з того, як свою роботу перебудувала «Нова Пошта». Коментарі надала пресслужба компанії.

Як відключення впливають на роботу відділень та складів?

«Нова Пошта» має 110 сортувальних терміналів, 9000 відділень та 15500 поштоматів — і всі вони працюють без світла.

Відділення

Більшість відділень оснащені генераторами, тому можуть працювати без світла, а клієнти — отримувати основні послуги: відправляти та отримувати посилки. На тих відділеннях, які ще не оснащені генераторами, під час відключення світла можлива тільки видача посилок.

Ми запровадили автономний режим сканування, без інтернету та зв’язку, за допомогою мобільних сканерів на акумуляторах та спеціальної програми на мобільних телефонах. Потім усі дані сканувань
вивантажуються у нашу систему. На сьогодні ми вже закупили додаткову партію генераторів, аби усі відділення могли функціонувати без перешкод з повним спектром послуг.

Також для роботи на деокупованих територіях, де немає світла, ми створили інноваційні мобільні відділення на базі контейнерів для перевезення посилок. Вони можуть працювати на сонячних батареях або від генератора.

Кур’єрська доставка

Наші кур’єри працюють, як і раніше: доставляють посилки, оформлюють відправлення через мобільний застосунок для кур’єрів та приймають оплату. Додатково для них ми закупили підсилювачі мобільного зв’язку, щоб вони мали стабільний зв’язок, так як для більшості операцій потрібна мережа.

Крім того, нещодавно для клієнтів ми запровадили новий сервіс у мобільному застосунку, за допомогою якого можна змінити час отримання посилки на адресі. Тобто, якщо клієнт розуміє, що кур’єр приїде у той час, коли вимкнуть світло та не працюватиме ліфт, то він може самостійно перенести доставку на більш комфортний час. Але робити це треба заздалегідь.

Поштомати

Наша мережа поштоматів може працювати автономно та не потребує електроенергії. Поштомати у будинках працюють на спеціальних батареях. Вуличні поштомати розроблені для роботи як від акумуляторів, так і від електромережі. Тому, коли немає світла, через усі наші поштомати можна відправляти посилки, зробивши вдома самостійно накладну в мобільному додатку «Нової Пошти», так і отримувати у будь-який час.

Сортувальні термінали

Усі сортувальні термінали оснащені генераторами і можуть працювати без світла 24/7. До того ж, ми вже декілька років свідомо споживаємо електроенергію та впроваджуємо енергозберігальні практики.

Наприклад, в усіх приміщеннях «Нової Пошти» встановлені енергоефективні лампи LED-освітлення. Ще місяць тому ми вимкнули свої вивіски, а на терміналах під час очікування посилок для сортування — вимикаємо автоматизовані лінії. Наше опалення на сортувальних терміналах — це котли, які працюють на пелетах (пресоване дерево).

Крім того, наші власні розробки роботів на сортувальних терміналах працюють на акумуляторах, а частина від мережі 220 вольт, на відміну від професійного виробничого обладнання, яке споживає 380 вольт.

Ще у вересні у всіх своїх приміщеннях ми перевірили та замінили усю ізоляцію у вікнах, дверях, провели ремонтні роботи на рампах та докшелтерах, щоб не було втрат теплого повітря на терміналах.

Чи блекаути впливають на фінансові показники та ефективність роботи?

Зниження кількості посилок наразі не спостерігаємо. Ми бачимо, що можуть змінюватися пікові години для відправки посилок протягом дня на тих відділеннях, де без світла працюють лише на видачу посилок. Тому люди одразу після відновлення електропостачання йдуть відправляти речі.

Чи змінився режим роботи співробітників?

Команда «Нової Пошти» складається з фронтлайну та офісу підтримки. 90% співробітників – це оператори, пакувальники, сортувальники, вантажники, кур’єри, які щодня виходять працювати у відділення та на сортувальні термінали, щоб вчасно доставляти посилки і вантажі. А 10% – це співробітники із офісів підтримки у Києві та Полтаві, більшість з яких наразі працюють віддалено з різних куточків країни. Тому завжди є ті, хто зі світлом та зі зв’язком.

До того ж, наші працівники офісу можуть приходити працювати у відділення «Нової Пошти», на яких вже встановлено генератори.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук