Jungle – бренд шкіряних аксесуарів, який у 2016 році створила Христина Дерега у Львові. До початку повномасштабної війни бізнес активно розвивався: кількість замовлень на місяць сягала 1500-2000 одиниць, а кожного року виробництво переїжджало у все більше приміщення. Після нападу рф на Україну, бренд зміг реанімуватися, почав виходити на дохід, а з кінця літа – стабільно отримувати прибуток. Зараз, за словами засновниці, крім України, США та Австралії, товари Jungle є у кожній країні Європи.
Про розвиток, роботу виробництва під час війни, інвестиції та запуск нових англомовних майданчиків для продажів засновниця Jungle Христина Дерега розповіла в інтерв’ю для AIN.Business.
Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
«Співпрацювали з Maybelline, Clarins, Sony»
Ідея створення бренду Jungle почалась з любові власниці обирати подарунки. Христина Дерега хотіла створити аксесуари, які захочеться подарувати собі й близьким. Так, в 2016 році почали виготовляли рюкзаки у львівській майстерні, площею 18 м2.
Jungle – сімейний бізнес. Як розповідає Христина, для їхньої компанії сімейний затишок і цінності — складові атмосфери їхнього простору.
Згодом компанія перейшла на пошиття невеликих шкіряних аксесуарів: обкладинок для документів, чохлів для телефонів та ноутбуків, косметичок, гаманців, бірок на валізи, аксесуарів для собак тощо. Всі товари виробляються вручну, а процес роботи складається з багатьох етапів: відбору шкіри, розрізання деталей, нанесення тиснення, пошиття, установки фурнітури.
За словами власниці, основна фішка бренду — іменна персоналізація аксесуарів:
«Бренд Jungle — це не тільки якісні аксесуари. Він про емоції, враження, мотивацію насолоджуватись життям, досліджувати світ і дарувати близьким особливі подарунки. Завдяки їм ти маєш можливість вкласти своє значення, залишити згадку про себе чи особливий момент».
Окрім того, вироби Jungle часто є складовими корпоративних наборів та подарунків і рекламних розсилок компаній. Компанія співпрацювала із Maybelline, Clarins, Sony та іншими. Для таких замовлень майстри розробляють індивідуальні фрази чи нанесення логотипу на продукти, створюють індивідуальні опції пакування.
«Шкіра – від кращих українських та італійських виробників»
Як розповідає Христина, для розроблення товарів бізнес використовує шкіру від кращих українських та італійських виробників, щоб обкладинка чи косметичка прослужила не один рік. Фурнітуру також обирають ретельно, щоб відрізнялась міцністю і була гарним доповненням до аксесуарів.
Процес нанесення надпису відбувається завдяки нанесенню гарячого металу на шкіру. Для кольору майстри використовують золоту чи срібну фольгу. В компанії пояснюють, що подібна технологія допомагає довше зберегти колір і форму надпису.
Підприємниця ділиться, що чи не єдиною складністю такого виду виробництва є налагодження росту: швидко змінюється система роботи з постачальниками, робота майстерні. Тому часто потрібно оновлювати всі алгоритми на кожному етапі росту з мінімальними змінами у собівартості товарів. Крім того, основним їхнім завданням є спрощення процесу замовлення для клієнтів.
«Запрацювали, як тільки відновилася міжнародна доставка»
З початком повномасштабного вторгнення робота бренду поставили на паузу. У фокусі керівниці компанії було збереження усіх робочих місць та офісу, в який команда переїхала перед новим 2022 роком.
Як тільки відновила роботу міжнародна доставка, Jungle знову почав працювати: виготовляли замовлення, доставляли закордон, переформатовували процеси й працювати над виходом на міжнародні майданчики продажу. А в березні бренд запустив патріотичну колекцію.
«Нас шалено підтримували люди з усього світу – замовлення йшли зі словами Слава Україні на різних мовах. Аксесуари з цього дропу розліталися Україною та світом. Люди хотіли голосно заявляти «Я з України» і могли робити це з допомогою наших аксесуарів», – каже Христина.
Також, компанія розробляла благодійні аксесуари: закладки до книг, бірки для рюкзаків та сумок. Це була ініціатива для допомоги ЗСУ.
«Є спад по українському ринку»
На темпи виробництва безпосередньо впливає кількість замовлень. В середньому майстерня виготовляє від 80 до 180 одиниць на день, та від 800 до 1800 замовлень на місяць.
«У довоєнний період ця цифра завжди була 1500 і вище одиниць і постійно зростала, подолавши позначку двох тисяч одиниць. Бренд знаходиться в процесі постійного росту, тому багато реінвестуємо в обладнання, матеріали, людей та маркетинг», – розповідає Христина.
Зараз ці цифри відрізняються, бо є спад по українському ринку.
«Це цілком зрозуміло. На початку війни ми були в стагнації, починаючи з середини весни почали виходити на дохід, що покривав витрати на зарплати команді та виробництво, із кінця літа ми стабільно отримуємо невеликий прибуток», – додає підприємниця.
Наразі компанія напрацьовує нові канали продажів, хоча й це займає час, наголошує Христина. Перша партія аксесуарів Jungle вже доставлена в США, а також компанія отримує перші замовлення з Amazon.
За 8 місяців війни в компанії Jungle змінився кешфлоу: собівартість матеріалів зростає, а кількість замовлень нестабільна. Також, ділиться власниця, змінилися і канали витрат: інвестують в оновлення сайту та запуск нових англомовних майданчиків продажу.
За час війни в команду найняли ще двох людей, збіьшувати команду далі поки що не планують.
«У фокусі – збереження існуючої команди та забезпечення їх достойним рівнем доходу і впевненістю у завтрашньому дні, наскільки це можливо»
«Якщо цього року доведеться працювати при свічках та із генераторами – так і буде»
Основною метою для Jungle на сьогодні є вихід на довоєнний рівень продажів та його підтримка, щоб могти розвиватися далі. Станом на жовтень, компанія переналаштовує канали продажів:
«Покращуємо співпрацю з Amazon, продовжуємо роботу над продажами на Etsy, робимо новий англомовний сайт і працюємо над стратегією запуску англомовних соцмереж. Також, активно співпрацюємо із благодійними ярмарками та маркетами у Європі: на початку листопада відправили невелику партію аксесуарів на благодійний маркет в Італії».
Головна мета компанії залишається незмінною: Jungle планують стати lovemark-брендом №1 в Україні серед персоналізованих шкіряних аксесуарів та іменних подарунків.
«Це було нашою місією до війни, хочу зробити все можливе, щоб втілити її після нашої перемоги».
Окрім того, як ділиться Христина, щороку кінець осені та грудень для компанії – активний період. Тому вони залишають традицію робити знижки на Чорну п’ятницю.
«З середини листопада наші аксесуари починають замовляти як подарунки на Миколая та новорічні свята, з корпоративними клієнтами розпочинаємо розробку персоналізованих замовлень для їх команд та партнерів. Ну, і звісно, ми вирішили продовжити традицію знижок до Чорної п’ятниці в 2022 році. Адже наші клієнти звикли до таких активностей і, точно знаємо, що очікують на наші пропозиції».
Нагадуємо, раніше AIN.Business розповідав про те, маріупольська шаурма «Перша на вугіллі» підкорює столицю: