Не знаю англійську, але хочу в ІТ. 5 кроків для самостійного навчання

1

Head of English в Mate academy Ольга Шанкар у колонці для AIN.UA про 5 кроків для самостійного навчання англійської. Це продовження матеріалу про поради для покращення своєї англійської.


Знання англійської – не опційна, а повноцінна вимога від роботодавців. Якщо хочете працювати в ІТ – варто усвідомити це «просте» правило. Ті, хто мають рівень від B2 – полегшено видихнуть, бо для них доступний куди ширший перелік вакансій. А от іншим не варто опускати руки. Значно прокачати власний рівень англійської допоможе автономне навчання.

Ольга Шанкар. Фото: Mate academy

Як Head of English в Edtech-стартапі Mate academy, я знаю, як допомогти студентам вчити англійську в доволі короткі терміни. Спойлер – все відбувається інтенсивно. Основна мета нашої компанії – навчити людей програмуванню та сприяти їхньому працевлаштуванню. Але, крім вміння писати код, студенти мають вміти пояснити цей код чи презентувати його. І у сьогоднішніх реаліях програмістам часто доводиться вміти робити це англійською.

У Mate academy ми розробили безкоштовний курс вивчення англійської, де студенти автономно отримують знання, коли передивляються короткі відео-уроки та виконують завдання після них. Паралельно, вони записуються на онлайн-заняття кількох категорій до різних викладачів (Grammar, Speaking, English for Work, English for Tech та English for IT) для розвитку навичок.

При чому, працюючи з іншими студентами, вони розвивають не лише мовні, а й соціальні навички: вміння підтримувати розмову, розвивати і доносити свою думку, створювати безпечне середовище для спілкування. Все те, що їм допомагає в майбутній роботі. Такий формат дуже дієвий і сприяв не одній тисячі наших випускників. Як він побудований? Давайте розбиратись.

Дорослим реалістично вивчити іноземну мову з нуля: у такому віці ми гарно тримаємо фокус і досягаємо результатів в обмежені терміни. Щоправда, наш мозок не готовий інвестувати більше енергії на етапі, коли мова стає інструментом для досягнення базових цілей, тому прогрес часто завмирає на відмітці Intermediate (B1).

Крок №1

Англійську можна осягнути логікою. Золоте правило мови – ставити основну інформацію на початок речення, зазвичай це хтось або щось + дія.

Наприклад,

I took a Python course last year.

We’re setting up a meeting. 

Хороші новини закінчилися. Далі варто свідомо відводити час на систематичне вивчення мови. Зрозуміло, що найкраще отримувати зворотний зв’язок від викладача у процесі навчання. Але навіть на старті можна озброїтися структурами і стратегіями вивчення мови, щоб завести двигун спілкування.

Крок №2

Отже, основна задача для новачків – відшліфувати до автоматизму структури, які допомагають передати більшість думок у професійному спілкуванні:

  • It’s (Це) … + прикметник – допомагає описувати наше ставлення чи емоції:
    It’s possible / executable / doable / etc.
  • There is / are … Замінюють “хто і що” на початку речення і перекладаються як “є, знаходиться”

There are 2 more bugs in this program

  • Модальні дієслова, які показують можливість (can), доцільність (should), обов’язок (have to) чи ймовірність (could):

We can estimate new projects by analogy – Ми можемо оцінити нові проєкти за аналогією (у нас є все необхідне для цього)

We could estimate new projects by analogy – Ми могли би оцінити нові проєкти за аналогією (як один із можливих варіантів)

We should estimate new projects by analogy – Нам варто оцінити нові проєкти за аналогією.

We have to estimate new projects by analogy – Ми повинні оцінити нові проекти за аналогією.

А також питання з ними:

  • Should we estimate new projects by analogy?
  • Could we …

Вже знаючи лише ці структури можна побудувати мінімальну комунікацію:

There are 2 more bugs in the program, but it’s an easy task. I can do it today.

Крок №3

Далі маєте домовитися з собою про дотримання самодисципліни. Ми ж страждаємо у двох випадках – через самодисципліну та її нестачу. Чому б тоді не спробувати варіант, який має очевидні переваги у перспективі?

Для пом’якшення тиску від “необхідності докладати зусилля”, почніть з правила двох хвилин: щодня дивитися двохвилинне відео англійською. Як це працює: нам приємно приступати до необтяжливих завдань, виконання яких займає мінімум зусиль та часу, але в результаті ми навчаємося довше.

На початковому етапі найкраще вивчати мову через відео, бо воно забезпечує візуальну підтримку, яка сприяє розумінню почутого та підтримує залученість. Студенти, які приділяють більшу увагу текстам замість відео, зазвичай мають обширну колекцію помилок у вимові і, як результат, – труднощі зі сприйняттям на слух та дискомфорт через небажаний акцент.

Найкраще обирати відео, з контекстом якого ви знайомі і яке балансує між загальною темою та професійним інтересом, наприклад: типовий день розробника. Також варто звертати увагу на анімаційні відео, як-то Intro to the Scrum, де візуальний коментар допомагає краще зрозуміти про що йдеться. І не обов’язково фокусуватися лише на технічній темі, бо ж IT англійська – це, в першу чергу, просто англійська. Ось добірка Sprouts із пізнавальними відео.

Зауважу, що вищезгадані рекомендації – це автентичні (неадаптовані) відео, тому і завдання для себе треба ставити реалістичні.

Наприклад, для початкового рівня, переглянувши відео про скрам, буде достатньо зрозуміти лише основну думку «що таке скрам». І перед тим, як капітулювати, сказавши «я нічого не розумію», дайте шанс своїй допитливості.

Крок №4

Наступний рівень – розвиток навичок. Так, коли ми виконуємо вправи на Present Perfect – це приклад знання, а коли ми вміємо його правильно застосувати, розповідаючи про свій досвід, – розвиваємо навички. У випадку з відео це теж можна робити самостійно за таким алгоритмом:

  • Дивимося відео з субтитрами англійською, щоб бачити слова і чути їх вимову. (найкраще не більше 5 хв);
  • Виписуємо словосполучення та фрази, які нам ймовірно стануть у нагоді;
  • Уголос розповідаємо про що ми дізналися з відео, за необхідності підглядаючи у записи з корисною лексикою. Це наче ділитися інформацією зі своїм уявним другом. І нехай вас не турбують думки про те, як це виглядає зі сторони.

Крок №5

Очевидно, що говорити можна також з викладачем, друзями і одногрупниками. Не очевидним є лише, які стратегії застосувати, коли не вистачає слів (це нормально, їх завжди не вистачає). У цьому випадку надійною є стратегія спрощування, якщо мова йде не про терміни, адже їх треба чітко дотримуватися, щоб уникнути двозначності трактування.

Наприклад, більшість дієслів в англійській мові можна замінити на прості get, make, do, have, put, etc.

  • to insert a link можна замінити на put a link
  • to acquire a skill (здобувати навичку) – to get a skill

Хоча це зовсім не означає, що не треба вчити нові вирази, але у живому спілкуванні рішення потрібно приймати швидко.

Вчитися самостійно – надважливо через підготовку себе до можливих некомфортних ситуацій у живому спілкуванні, коли немає підтримки викладача. Нам доведеться миритися, що ми не розуміємо все на 100% і при цьому не ховати голову в пісок.

Головна порада для тих, хто лише починає робити перші кроки у вивченні англійської мови – не соромтесь, що зараз спілкуватись англійською дається вам дещо складно. Якщо ви поставите собі за мету вивчити англійську і будете інтенстивно та цілеспрямовано йти до неї – ваш С1-рівень прийде куди швидше, ніж вам може здаватись.

Залишити коментар

Коментарі | 1

Пошук