Діджитал фронт: як Україна захищала титул інноваційної країни на найбільшому веб-івенті світу — Web Summit 2022

Традиційно на початку листопада Лісабон відкриває двері для світової діджитал-спільноти. Цього року Web Summit зібрав понад 70 000 учасників, 17 сцен та 2000+ компаній та проєктів.

Україна попри продовження гострої фази війни та життя на межі повного блекауту — була надзвичайно активним та яскравим учасником події. Ми не тільки мали власний національний стенд Ukrainian Tech Ecosystem – The Capital Of Freedom за підтримки Мінцифри. На форумі були представлені більше сотні проектів, фаундерами яких є українці. До речі, подію відкрила Перша леді Олена Зеленська з потужною промовою. 

Комунікаційники венчурної студії 727.ventures, що теж має українське коріння та ініціювала прибуття на форум найбільшого Web 3.0-стенду (Polkadot booth), поговорили з представниками українських компаній про цілі та результати поїздки в Лісабон.

polkadot_nov3-8676.jpg

«На цьогорічному Web Summit нам вдалося реалізувати декілька важливих речей. По-перше, ми проклали місток між світом Web 2.0 та Web 3.0. Ініціювали стенд Polkadot (ми є активними учасниками цієї екосистеми) з більш ніж 10 компаніями. Це була єдина, наскільки мені відомо, така потужна презентація блокчейн-екосистеми в рамках саміту. Наше завдання було продемонстувати, що Web 3.0 — це не про монетки та NFT. Що це технологічне майбутнє, завдяки якому людство по-іншому сприйматиме поняття свободи. В тому числі фінансової та цифрової. Погодьтеся, виборювати свободу — досить «українська» теза. По-друге, наша команда презентувала три свої компанії: 727.ventures, Brushfam та Dedali. Зазвичай, конференція — це тільки частина роботи. Зараз головне конвертувати сотні контактів, які ми згенерували, в партнерства та комерційні результати», — Маркіян Іванічок, CEO, 727.ventures, Brushfam та Dedali.

«SoftServe вперше був представлений на Web Summit з власним експостендом цього року. Після двох років пандемії й затишшя у сфері подій, ми вирішили гучно увірватись в глобальну технологічну спільноту, а Web Summit для цього чи не найкраще місце. SoftServe став офіційним партнером конференції та розташував свій стенд в першому виставковому павільйоні, який є одним з найбільш відвідуваних на події. Глобальною ціллю цієї події для компанії було якісне збільшення впізнаваності бренду у трьох напрямках: SoftServe як бізнес, як роботодавець і як благодійник/соціально-відповідальна компанія з українським корінням.

На стенді ми продемонстрували розробки R&D відділу, зокрема проєкти Fortune Teller (оракул, який передбачає ваше майбутнє у метавсесвіті за допомогою технологій mid-air haptics, 3D та NFT) та Magic Box (завдання, в якому треба було полагодити несправність у цілком реальній коробці за допомогою технологій розширеної реальності та цифрового двійника). Це проєкти, які занурюють користувачів в імерсивний досвід на межі реального та віртуального світів і є прототипами того, що всіх нас чекає в майбутньому. 

За три дні конференції, наші розробки протестували більше тисячі людей, до них постійно вишиковувались черги. Окрім технологій, ми також розповідали й про Україну, зокрема, про те як допомагаємо країні в час війни в межах благодійного фонду “Відкриті очі” та як розробляємо цифрові продукти для ГО та урядових структур на волонтерських засадах в межах проєкту OpenTech. Те, як ми працюємо зараз і переживаємо війну, а також важливість соціального імпакту бізнесу – були найбільш обговорюваними темами з відвідувачами нашого стенда, потенційними клієнтами та кандидатами, яких зустрічали там», — Юля Криваль, Digital Marketing Associate Director, SoftServe

«На Web Summit Hacken знову підтвердив своє провідне місце на ринку Web 3.0-кібербезпеки. Представники компанії провели заплановані зустрічі з партнерами та клієнтами; познайомили продукт із зовсім новими зацікавленими сторонами. Передусім ми концентрувалися на тому, де маємо найбільшу експертизу — захист від кібератак. Hacken позиціонує себе як українська компанія, що вирішує світові завдання — тож на панельному виступі я був вдягнутий у свою улюблену вишиванку. Web 3.0-проєкти з України мають раз за разом доводити, що наша країна є технологічно розвинутою і має сильні позиції у блокчейн», — Dyma Budorin, Hacken Co-Founder & CEO.

«Масштаби WebSummit вразили. Ми задоволені результатами та плануємо відвідати саміт знову в наступному році ще більш підготовленими. Зараз опрацьовуємо контакти компаній із різних країн, що потенційно можуть стати нашими B2B-клієнтами. Також продовжуємо діалог щодо нових інвестицій. Ми сподіваємося, що можливість запітчити свою компанію інвесторам на конференціі такого рівня принесе результат», — Інна Лукайчук, CEO Englishdom (сегмент англійської для дорослих в AllRight).

AllRight — це глобальна онлайн-платформа для вивчення англійської мови для дітей та дорослих. Продукт поєднує навчання з реальними викладачами за унікальною інтерактивною програмою та екосистему додатків для успішного вивчення мови.

«Цього року наша команда мала змогу взяти участь у WebSummit завдяки Українському фонду стартапів. Під час саміту нам було важливо зрозуміти технологічні тренди у світі, напрям розвитку європейських стартапів, яка інформація є найбільш важливою для інвесторів. Ми впевнилися, що наша компанія розвивається в правильному напрямку та наш продукт здатен зацікавити інвесторів. Найголовніша користь від WebSummit для команди Liki24 – це натхнення та нові ідеї, які ми плануємо імплементувати в своєму продукті», — Антон Авринський, CEO & Co-founder Liki24.

Liki24 — це логістична компанія, яка має програмну платформу для об’єднання пропозицій ліків від тисяч аптек. Стартап підвищує прозорість вибору та ціни для споживачів і пропонують швидку надійну доставку або знаходять зручну аптеку для самовивозу.

«Aimprosoft — українська софтверна компанія повного циклу розробки. Надаємо послуги аутсорсингу та аутстафінгу. Компанія існує 17 років, зараз команда налічує понад 350 фахівців. Цього року Aimprosoft на Web Summit була з власним стендом. Протягом трьох днів івенту його відвідало близько 500 людей з різних країн світу. Багато хто виявив неабияку зацікавленість у співробітництві саме з українцями, тож ми впевнені, що завдяки Web Summit отримаємо нових клієнтів та партнерів. Ми почули безліч слів на підтримку Україні, і горді та щасливі з того, що представляли нашу країну під час найважливішої технологічної події Європи», — Марія Плюшко, Head of Marketing Aimprosoft.

«Ми створили, інструмент SCOPO для ІТ-компаній та креативних агенцій. Його основною ціллю є оптимізація процесу підготовки естімейтів та збільшення виграних угод. Завдяки тому, що дизайн SCOPO створений для того, щоб продавати, тримати бізнес інформацію приватною, аналізувати поведінку клієнта та є вузькоспрямованим застосунком, SCOPO підвищує відсоток підписаних угод на 37% та скорочує час на створення пропозицій в тричі. Війна мотивує працювати ще більше, тому ми поспішали доробити бета-версію продукту та привезти його на Web Summit. Отримали багато відгуків про існування болі, яку вирішує наш продукт, запитів на демо та зацікавлення інвесторів», — Наталія Білинська, маркетолог в SCOPO.

«Це був наш перший Web Summit і він перевершив очікування: багато зустрічей з медіа, інвесторами й корисних знайомств. Стартап ReLeaf paper — не зовсім формат для діджитал-саміту (ми, нагадаємо, робимо папір з опалого листя), де більшість учасників — девелопери, і це дало нам перевагу! Нові партнерства, контракти, залучення інвестицій точно стануться, бо інакше неможливо, як казали нам журналісти й інвестори на саміті», — Олександр Соболенко, CEO ReLeaf paper.

«Ми з командою Reply.io вже вкотре відвідуємо саміт, але перший раз в категорії Growth зі стендом. Нашою платформою найбільше користуються сейлз-команди SaaS-бізнесів, тому ми традиційно призначаємо багато демо на саміті. Проте цього року ми змогли збільшити кількість демо в 3 рази завдяки новій для нас стратегії. По-перше, команда буда поділена на тих, хто постійно на стенді та учасників, які проактивно спілкувалися у різних павільйонах і запрошували гостей до нас. Також ми всі були в яскравих світшотах кольорів українського прапора, що привертало багато уваги. Ми пишаємося своїм українським походженням, та можливістю поширювати серед міжнародних партнерів знання про боротьбу та сміливість українців. Цей рік також був для нас особливий, бо ми разом з Олексієм Вітченко, засновником інвестфонду Digital Future, організували Ukrainian Pre-Party, на якій зібрали понад 500 українців. Пишаємося тим, як багато українських компаній зібралися та як українці продовжують боротьбу та підтримують один одного у ці часи. Разом йдемо до перемоги», — Олег Білозор, founder Reply.io

«StanPass — платформа яка допомогає музичним виконавцям отримувати більший дохід та залучати шанувальників, запускаючи власні міні-ігри з NFT винагородами за лічені хвилини. Отримали декілька пропозицій щодо партнерств на ринку США та Японії. Зараз обговорюємо деталі залучення інвестицій від ангелів та акселератора для музичних стартапів. Знайшли для себе декілька цікавих Web 3.0-стартапів, котрі прискорять наш продуктовий роудмап, завдяки імплементації їх рішень у нашу платформу. Вдалось познайомитися з фондами, котрі бачать потенціал масштабування нашого продукту для взаємодії також з фанатами у спортивній індустрії», — Костянтин Євішкін, founder StanPass.

«Ми представляли благодійний проєкт STEM is FEM, який мотивує дівчат обирати для себе кар’єру в tech-секторі. Промотуємо науку, наукове мислення, технічні галузі та гендерну рівність серед старших школярів та молодших студентів. Саміт для нас пройшов краще, ніж ми очікували. Наша команда (з двох людей) зробила ставку на особисті зустрічі – написали по 100 повідомлень, отримали по 30 відповідей та по 20 живих зустрічей. Окрім цього вдалося виступити та розповісти про проєкт на українському стенді та на сцені Women in Tech Lounge. Вже залучили кілька high profile спікерок на майбутні проєкти. І зараз працюємо над партнерствами із кількома дуже масштабними світовими організаціями, які підтримують жінок в бізнесі та ІТ. Сподіваємося, скоро українські школярки отримають змогу долучитися до цих спільнот)», — Єлізавета Коренко, голова проєкту STEM is FEM.

«finelink.io брав участь як Alpha Startup. До цього я був на Web Summit у 2019му, але не зрозумів івент і не бачив сенсу їхати знову. Цього разу я супер задоволений, бо розумів чого очікувати і їхав з метою валідації продукту та знаходження лідів з різних частин світу. Це вдалося на 100%», Іван Ляшенко, founder finelink.io.

finelink.io — це трекер-чекер. Трекер-шортенер, який перевіряє як посилання відпрацьовує з різних девайсів, локацій та браузерів. По суті, наш продукт робить автотести у 2 кліки для маркетологів/продактів/смм-ників, та вписується в існуючий флоу їх роботи, але дозволяє зберегти ліди.

«PeopleForce брав участь у самміті як частина української делегації з 24-х команд. Разом ми довели — українські стартапи є взірцем для наслідування, адже ми рухаємося уперед та пропонуємо інноваційні ідеї на світовому рівні, незважаючи ні на що.

Поїздка до Лісабону добре вплинула на імідж нашої компанії, адже на саміті ми зустріли значну кількість наших клієнтів, які на власні очі переконалися, що працюють з надійним партнером. Приємним сюрпризом від нас став офер для стартапів та компаній масштабом до 50 працівників. Офер включає користування нашим продуктом протягом року — і приємно бачити, що пропозицією вже скористалися понад 200 нових компаній з різних країн, і кількість лише продовжує зростати. 

Віримо, що доступ до нашої платформи допоможе зберегти залученість, підтримає комунікацію з кожним співробітником незалежно від його місцеперебування, що наразі потрібно нам всім. PeopleForce надає необхідні інструменти для забезпечення розвитку та зворотного зв’язку навіть за умов відсутності офлайн-комунікацій. Підтримуємо компанії та їх команди — адже за сьогоднішніх умов це найважливіше, що можна зробити», — Ендрю Сетініч, CEO & founder PeopleForce.

«Інтелектуальна власність є цінним нематеріальним активом, який суттєво впливає на капіталізацію бізнесу. З кожним роком вартість інтелектуальної власності у світі зростає.

Для нас Web Summit став першою офіційною подією в світі технологій такого масштабу, дав можливість презентувати свій продукт, провести зустрічі з потенційними інвесторами та стартапами у сфері інтелектуальної власності, які в майбутньому можуть стати нашими партнерами», — Едуард Ахрамович, Founder & CEO Lexberry.

Lexberry – це інноваційне B2B SaaS-рішення для автоматизації процесу управління інтелектуальною власністю компаній у всьому світі. Платформа дозволяє скоротити час на рутинне діловодство, оптимізувати витрати та керувати ризиками у сфері інтелектуальної власності.

«SendPulse — сервіс онлайн-комунікацій, який допомагає бути на зв’язку із клієнтами через email, месенджери та інші канали. Цього року окрім основних продуктів ми привезли на саміт нові no-code сервіси власної розробки — це платформа створення онлайн-курсів та платформа створення швидких лендінгів, які зможуть повністю замінити аналоги — GetCourse та Tilda. На саміті нам вдалося створити тісні колаборації з українськими та міжнародними компаніями. Ми були зі стендом у беті на другий день саміту і зібрали близько сотні контактів потенційних b2b-клієнтів з усього світу. Я виступила на заключному After Party для українців в останній день саміту та поділилась власним досвідом, як максимізувати результати після конференції, щоб кожен з учасників зміг винести для себе максимум із події», — Аліна Дикуха, Head of Digital Marketing.

«На Саміті ми презентували свої портфоліо компанії — Dedali та Brushfam разом з головною компанією 727.ventures.

Web 3.0 з його дао, новим відношенням до поняття власності — це для нас про свободу через відповідальність. Про поняття, які Україна відстоює зараз для всього світу. Війна, яка є сьогодні — це війна світу свободи й світу диктатури. Розвиваючі проекти, ми віримо, що робимо свій внесок в перезатвердження важливості цих понять. 

Ми працюємо над інфраструктурними проєктами, протоколами та інструментами, що пришвидшують перехід бізнесу до Web 3.0. А також самі створюємо нові продукти. Наш стенд виконував в тому числі роль візійної башти, де ми говорили багато про майбутнє. Україна достатньо розвинута у сфері блокчейну. І ми підтримали це позиціювання на саміті», — Олеся Архіпова, CSO 727.ventures

«Наш проєкт DeHealth — це інноваційні MedFi та Web 3.0-технології у сфері охорони здоров’я.

DeHealth App — мобільний додаток, що працює на базі штучного інтелекту та аналізу медичних даних. Це децентралізований застосунок (dApp), який дозволяє користувачам безпечно та автономно зберігати свої медичні дані в одному сховищі DHLT Network, а також ділитися ними, керувати та монетизувати їх за допомогою DHLT токенів. 

Впродовж Web Summit не було жодної вільної хвилини, адже у DeHealth, по-перше, був стенд, по-друге — пітч в павільйоні Ukrainian Tech Ecosystem, по-третє, зустрічі-зустрічі-зустрічі.

Спектр наших перемовин стосувався і контактів з технічними партнерами (Chainlink, Polygon, Near), і залучення інвесторів (від VC до Family Offices та приватних інвесторів), і обговорення партнерств з фармацевтичними компаніями на кшталт AstraZeneca та NovoNordisk, з представниками міжнародних брендів рівня L’Oreal та GlaxoSmithKline, з торговельними палатами різних країн, з дослідницькими організаціями, з медіа (Forbes, StartUp digest, TradeCrypto.com тощо).

І, звичайно, з кінцевими бенефіціарами усіх переваг від користування застосунком – учасниками саміту, звичайними людьми. Адже наш продукт в першу чергу створений для людей, — і кількість користувачів DeHealth App, яка до Web Summit вже налічувала більше 70 000 юзерів з 40+ країн світу, завдяки присутності DeHealth на заході значно зросла, — Марина Федотова, marketing lead DeHealth.

Зауважимо для читачів статті, що представлені тут проекти не є вичерпним списком українських компаній на WS22. Поки краще за всіх структурував наш «стартапський» пул StartupReporter в огляді Ukrainian Startups at Web Summit 2022.

Наша ціль була іншою — звернути увагу на форум, як на дієвий інструмент досягнення цілей окремою компанією, зібравши відгуки й рефлексію самих учасників. А також зрозуміти, як сприймають українські проекти інвестори, партнери та відвідувачі зі всього світу і чи позиціюємося ми як технологічна країна, що розвиває веб-індустрію попри війну.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук