Платити податки та здавати декларації замість ФОПів будуть банки: законопроект

У парламенті зареєстрували законопроект, який дозволить ФОПам 3-ї групи не заморочуватись бухгалтерією: декларації для них формуватимуться автоматично, а податки списуватимуться з рахунку в банку. Для цього потрібно буде зареєструватись та відкрити спеціальний рахунок. AIN.UA розповідає деталі законопроекту.

Як ФОПи працюють зараз

Фізособа-підприємець (ФОП) на 3-й групі — це режим, популярний серед IT-спеціалістів, фрілансерів, дизайнерів, маркетологів та інших представників креативних професій. Зараз, якщо ви зареєстровані як «спрощенець» 3-ї групи, маєте сплачувати 5% податку з доходу, єдиний соціальний внесок (ЄСВ), а також звітуватись про це все у податкову. ФОП має подавати декларацію про доходи та сплачений із них податок чотири рази на рік, а також одну декларацію про сплачений ЄСВ (віднедавна це уже — не окрема декларація, а додаток річної декларації про доходи ФОП).

Звітування для «спрощенців» поступово спрощують, але це все ще доволі складна задача, до того ж, при складанні декларації ФОПи іноді припускаються помилок, які вимагають неочевидних виправлень.

Якщо ж законопроект №8226 від 24 листопада 2022 буде прийнятий та набуде чинності, і звітність, і сплата податків відбуватимуться автоматично, без участі ФОП. Як це працюватиме?

Що пропонують автори проекту

Підприємцям-«спрощенцям» 3-ї групи можна буде не перейматися за подачу звітності, сплату податків та взаємодію з податковою — все це за них зробить банк: так пояснює суть законопроекту його ініціатор, народний депутат Ярослав Железняк.

Цю систему він назвав Smart-ФОП, і вона передбачає, що:

  • такий підприємець не подає декларації за себе сам;
  • він також не сплачує податки, вони списуються автоматично з його банківського рахунку;
  • фактично він не взаємодіє з податковою (лише якщо виникають якісь питання);
  • йому немає потреби слідкувати за податковим календарем: завершеннями кварталів, граничними термінами сплати податків та подання декларацій.

Для того, щоб стати Smart-ФОП, підприємцю потрібно буде:

  • зареєструватись як ФОП 3-ї групи з банком-податковим агентом;
  • відкрити спеціальний рахунок в банку.

Фактично, банк тоді зможе:

  • автоматично утримувати 5% з усіх надходжень;
  • утримувати мінімальний ЄСВ;
  • формувати на основі цих даних звітні документи і надсилати їх податковій.

У такому режимі зможуть працювати ФОП, які:

  • зареєстровані на 3-тій групі спрощеної системи оподаткування;
  • отримують лише безготівковий дохід;
  • не мають найманих працівників;
  • не зареєстровані платниками ПДВ;
  • дотримуються лімітів по доходу для своєї групи.

Законопроект уже підтримало Міністерство цифрової трансформації (Мінцифри). Його очільник Михайло Федоров написав у Telegram, що після того, як законопроект впровадять, ФОП не треба буде вести облік доходів, подавати декларації вручну та стежити за датами сплати податків. «Ми підтримуємо всі проєкти, завдання яких — прибрати людський чинник та зробити послугу непомітною», — пише він.

AIN.UA слідкуватиме за подальшою долею цього проекту.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук