Як атаки на енергосистему України впливають на онлайн-продажі: дослідження Promodo

Агенція Promodo проаналізувала, як масові аварійні відключення світла по Україні впливають на продажі та трафік онлайн-магазинів.

Найбільших втрат український онлайн-ритейл зазнав 10 жовтня

Щоб прослідкувати динаміку, виділили дні наймасштабніших атак:

  • 10 жовтня
  • 11 жовтня 
  • 17 жовтня 
  • 22 жовтня
  • 31 жовтня 
  • 15 листопада 
  • 23 листопада 

Та 5 ecommerce-категорій, які розглядали:

  • Побутова техніка та електроніка
  • Дитячі товари
  • Зоотовари
  • Продукти
  • Косметика та товари особистої гігієни

З точки зору доходу, найболючішою для українського е-комерсу стала перша масована атака на енергосистему. У середньому дохід 10 жовтня був на 60,68% меншим, ніж у понеділок 3 жовтня. Трафік впав на 27%. 

Показники відновилися за наступні 2-3 дні, але 15 жовтня в Україні запровадили планові віялові відключення світла. В цей період на графіках усіх ритейлерів помітне значне просідання як за трафіком, так і за доходом.

Наступні жовтневі обстріли в середньому причинили падіння доходу на 25%, трафіку — на 12%

17 жовтня — черговий обстріл областей України по енергетичних об’єктах. Цього разу падіння не такі значні: 17% у середньому за доходом, 12,4% — за трафіком. Варто зазначити, що деякі ніші, наприклад, дитячі товари, взагалі не зазнали зниження показників.

Відновлення також зайняло 1-2 дні.

Майже за тиждень значною мірою змінився попит на товари: затребуваними стали будь-які позиції, які можуть допомогти людям зігрітися, зробити запаси та підзарядити девайси під час відключень світла.

В останньому дослідженні ринку Promodo чітко видно, що попит на павербанки виріс у 5 разів, на генератори — майже удесятеро. Тим часом смартфони та ноутбуки стали купувати рідше.

22 жовтня на Україну було направлено 33 крилаті ракети. На жаль, 5 з них досягли ворожих цілей. Проблеми з інтернет-зв’язком у низці областей очікувано видно й на показниках онлайн-бізнесу. Порівняно з попереднім днем, дохід просів на 27% у середньому, трафік впав майже на 13%.

Схожа ситуація була й під час обстрілу 31 жовтня: -25% за доходом та -10.8% за трафіком.

Сезон розпродажів без світла: втрати трафіку і доходу до 46%

Цікаво, що 15 листопада, коли росія випустила близько 100 ракет, втрати для бізнесу були не такими значними, а в деяких нішах, зокрема в косметиці та товарах особистої гігієни, спостерігалося навіть зростання. Найімовірніше, це пов’язано з запуском рекламних кампаній до «Чорної п’ятниці». Отже, в середньому атака спричинила падіння доходу на 20,53% і трафіку на 17,02%, порівняно з 8 листопада.

Перш за все варто зазначити, що українці, безумовно, —  незламна нація. Якщо наші люди щось хочуть купити — ніякі руськіє їх не зупинять. Те, що ми бачимо зараз і протягом того часу, коли маємо системні проблеми з енергетикою, загалом виглядає так: всі ті люди, які мали чіткі наміри придбати щось конкретне, так чи інакше зроблять покупку, але з поправкою на наявність у них світла та інтернету. Тож, коли ми бачимо масові відключення по країні, — розуміємо, що частина замовлень буде зроблена протягом наступних 1-3 діб, коли у людей відновиться світло і доступ до інтернету.

Безпосередньо в день обстрілів, якщо масово пропадає світло та інтернет, — може бути просадка у 20%–50% замовлень.

≈ 80% з них — люди зроблять наступними днями

≈ 20% покупок, менш планових і більш імпульсивних, все ж будуть втрачені або відтерміновані.

– Максим Місіченко, Head of digital marketing Stylus 

23 листопада  — найпомітніший удар по ритейлу, адже всі бізнеси увімкнули мультиканальний промоушен до «Чорної п’ятниці». Не дивлячись на те, що обстріли були у середу, падіння показників прискорилося у четвер. Продажі впали в середньому на 43%. Трафік знизився майже вдвічі, на 46%. 

Вже у п’ятницю ритейлери спостерігали очікуваний результат від рекламних кампаній — показники стрімко пішли вгору. А отже, попри обстріли гарячий сезон таки відбувся. Ритейлери добре підготували точки видачі, магазини, кол-центри та склади, щоб їх клієнти могли зробити очікувані покупки зі знижкою за будь-яких умов.

Ще одна особливість, що надихає цього сезону розпродажів — турботлива комунікація брендів. Лідери ринку перейменували «Чорну» п’ятницю, щоб виразити підтримку споживачам. Так з’явилися «Світла п’ятниця», «Сімейна п’ятниця», «П’ятниця знижок» тощо.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук