«Лабіринт, з якого немає виходу». В уанеті обговорюють новий логотип МОН

Міністерство освіти та науки 21 грудня оновило дизайн сайту та логотип. Зміни відбулися тихо – без анонсів, оголошень та пресрелізів. В мережі нову айдентику міністерства вже розкритикували. AIN.UA розповідає, що сталося.

Що змінилося

У 2017 році МОН представив нову айдентику – це була перша спроба міністерства впровадити єдиний візуальний стиль в комунікацію. До цього у МОН не було офіційного логотипу, шрифту та кольорової гами. Центральними графічними елементами стали коло та схована між прямокутниками літера «Н».

Проект було створено креаторами школи Projector. Ідея була в тому, щоб осучаснити МОН, відійти від застарілих образів і архаїчної естетики зі стрічками і печатками. Новий стиль повинен був легко адаптуватися до будь-яких контекстів – щоб з його допомогою можна було оформити соціальні мережі, сайти, офіційні документи і рекламні кампанії.

Дизайн виявився успішним і проіснував в МОН 5 років. Але у 2022 міністерство раптом вирішило його змінити. Ось так виглядає новий логотип:

Дизайн «Прожектора» зник з усіх сторінок відомства, натомість на них зʼявились традиційні для українського державного сектору колоски, голуб миру і стінгазета.

Щоправда, деякі напрацювання креативників лишились з 2017. Раніше сайт виглядав так:

Деякі експерти вже прокоментували ці зміни. Переважно вони викликали критику.

«10й місяць війни. МОН змінює логотип. На фоні викликів, що стоять перед перед країною — виклик, що стоїть перед МОН: повернути час назад. Не модернізувати зміст освіти. Не реформувати систему, що давно ледве дихає. Не переосмислити старі принципи, що вже не працюють сьогодні. Не створити нові сенси. Вони знов малюють колоски, – коментує засновник Projector Олександр Трегуб.

Пишаюсь тим, що колись ми створили для Міністерства крутий прогресивний стиль, який став референсом для багатьох українських інституцій і трохи підняв рамку державних комунікацій. Думаю, він добре відображав естетику і надії, що були тоді в МОН. Новий стиль так само добре відображає естетику і надії МОН нинішнього. Колоски форева!».

«Сол Бас колись сказав, що логотип — графічне відображення того, що відбувається в середині компанії. Що ж.. Маємо з вами ще одне підтвердження, що в середині Міністерство освіти і науки України справи йдуть дуже погано», – висловився дизайн-директор Spiilka Володимир Смірнов.

Чому це важливо

Бренд державної установи є відображенням її стратегії та комунікації. Що там зі стратегією, поки невідомо, а от комунікацію міністерство провалило, просто проігнорувавши думку громадськості.

Логотип держустанови повинен бути впізнаваним і нести ідею. Яка вона тепер – наразі невідомо, в МОН поки що жодним чином не прокоментували причини змін в айдентиці та сенсів, які несе в собі новий логотип. Тому українці намагаються знайти їх самостійно. Серед найцікавіших варіантів з коментарів у Facebook: «лабіринт, з якого немає виходу», «освіта України: ніби є, а нема», «привіт з 2000-х», «план-схема моєї уродської совєтської школи», «символізує схєми», «PAC-MAN» тощо.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук