+12,5% у розробників, Ужгород в переліку великих IT-хабів, 29% СЕО були розробниками. Зарплати в українському IT, зима 2023

Редакція AIN.UA вже традиційно зібрала відповіді працівників IT-сфери та подає результати великого зарплатного опитування зими 2022-2023. Від 24 лютого змінилось дуже багато, але ми продовжуємо з’ясовувати стан галузі і зокрема рівень зарплат, та досліджувати залежність зарплат від типу компанії, експертизи, географії, знання іноземних мов, і ще 6 факторів. Цього року, очікувано, додалась нова рубрика опитування, присвячена тому, впливу війни. Серед іншого, ми дізнались, скільки донатять IT-фахівці в залежності від рівня «сінйорності».

Основні висновки опитування:

  • R&D-офіси поступилася першістю в оплаті праці — вони опустились відразу на третє місце, пропустивши на перше продуктові компанії, а на друге — аутсорсингові й аутстафінгові компанії.
  • Проблеми з виплатою зарплат мав кожний п’ятий респондент. 8,7% опитаних вказали, що зарплату було зрізано після початку повномасштабного вторгнення. Ще 7% повідомили про затримку у виплатах. 
  • Вперше найвищу медіану зарплат розробників в Україні зафіксовано не в Києві, а в Ужгороді — $4750. І це при тому, що в Києві медіана також вища за торішню на $500.
  • Медіани зарплат Marketing Manager всіх рівнів впали на ~$300.
  • Розрив зарплат жінок та чоловіків C-level скоротився з 38% до 27%.
  • Джуніори Researcher, HR та Recruiter подорожчали, а сінйори навпаки – на $300 менше.
  • Senior Video designer підняли свою медіану на 17% у порівнянні з минулим роком.
  • Також зросли медіани джуніор-розробників для практично всіх мов програмування
  • Серед Automation QA найвища зарплата у тих, хто використовує Java. Senior-розробник контенту в ecommerce-компанії отримуватиме в середньому $925, в Gambling & Betting — $2300, максимум цього року пропонує GameDev — $3088.

Кого опитували? Серед тих, хто заповнив нашу анкету, є розробники, тестувальники, менеджери, маркетологи, дата та бізнес аналітики, рекрутери, різноманітні виробники діджитал-контенту та інвестфахівці — всього понад 40 професій. 

Як проводилося дослідження? Редакція AIN.UA провела анонімне опитування. Його пройшло понад 3000 людей, здебільшого тих, хто залишився працювати на території України. У процесі аналізу результатів ми підрахували медіани зарплат респондентів, розділивши їх на 4 категорії:

  1. Business: CEO · COO · GM/Admin director · Product Manager · Project Manager · Product Owner · Scrum Master · Producer · Marketing Manager · Affiliate · SEO · ASO · PPC · PR · SMM · Sales Manager · Business Developer · Analyst · Data Analyst · Business Analyst · Data Science · Researcher · Support/Call center;
  2. Development: Software Engineer · DevOps/Unix Admin · QA Engineer · UI/UX Designer · Cyber Security · DBA · Sys.Admin;
  3. Content: Writer · 2D/3D Artist · Graphic designer · Sound designer · Video designer;
  4. Special & Administration: HR · Recruiter · Finance Manager/Accountant · Lawyer · M&A specialist · Scout · Fundraiser.

Зібравши відповіді та проаналізувавши їх, ми створили детальну інфографіку змін розміру винагороди залежно від експертизи, знань та історії роботи для кожної представленої опитуванням позиції. Підрахунки проводилися за фіксованою частиною заробітної плати в USD після сплати податків. Бонусні надходження, підробітки враховувались окремо, аналітика щодо них також представлена у матеріалі.

Портрет респондентів

В осінньому опитуванні 2022 року взяли участь 3007 респондентів. Серед них більшість чоловіків (75,9%), з яких 42% працюють у сфері Software Engineering. Найпопулярнішою сферою серед жінок залишається маркетинг (15,3% учасниць опитування), однак з цим беззаперечним лідером попередніх опитувань майже вирівнялись сфери QA (14,3%) і HR/Recruiting (12,9%). Вікова медіана становила 32 роки.

Разюче змінилась карта проживання працівників IT. З очевидних, прикрих причин, Харків, який був другим за кількістю IT-шників (8%) після Києва, тепер посідає четверте місце. Лише 3,5% респондентів вказали його, як місце проживання. Київ також відчутно втратив позиції: з торішніх 59% зараз в ньому проживає лише 49,3% респондентів. Кількість респондентів зі Львова збільшилась з 7% до 13,7%. Фахівці також розосередились по малих містах, ймовірно певна кількість з них повернулись на малі батьківщини.

Медіани зарплат

Business

Data Analyst стали лідерами за зарплатною медіаною серед бізнес-фахівців рівня Senior і Team Lead. Вона склала $4200 і перевищила медіану торішніх лідерів Product Owner. В рамках цієї професії медіана значно виросла на рівні Senior та Middle і трохи зросла для Junior-рівня. Найвища медіана рівня Junior у Business Analyst ($1165). Це лідерство вони зберегли з минулого року. Просіла зарплатна медіана у Game Designer: незначно у фахівців рівня Middle і дуже помітно у Senior (з $4000 до $2700).

Медіани зарплат Marketing Manager всіх рівнів впали в середньому на $300. Найбільше на рівнях Junior і Middle заробляють працівники Affiliate маркетингу. SEO та PPC, як і минулого разу, мають майже рівні медіани. Медіани зарплат PR-ників так само лишились практично незмінними.

Максимальна зарплата серед респондентів, зайнятих у сфері аналітики, — $8800 у Data Analyst. Цікаво, що максимальна зарплата, вказана серед маркетологів ($5000) вказана у респондентки рівня Team Lead, яка займається SMM.

Медіана зарплат Sales Manager різних рівнів сінйорності зросла на $100-200 з часу публікації попереднього репорту. Не варто забувати, що більшість менеджерів з продажу отримують фіксовану ставку, яка і була вирахувана, але також представники цієї сфери найчастіше отримують бонуси та надбавки, про які ми ще згадаємо у цьому матеріалі.

Медіана у Junior Support/Call center впала з $638 до $490. На $100 меншою стала і медіана рівня Senior. Найвища медіана в цій сфері залишається у Senior Technical Support, яка становить $1900. Фахівці, які використовують в роботі англійську мову отримують більше, ніж інші фахівці. Senior Support/Call center з основною мовою роботи «англійська» в середньому отримує $2050.

C-level

Найбільш високооплачуваними спеціалістом C-level все ще є General Manager (така посада значно частіше зустрічається у великих компаніях). Медіана зарплат у GM становила $6250. Незначно знизилась медіана COO. Медіана CEO (посада, яка зустрічається і в молодих стартапах, і у великих компаніях) знизилась з $4750 до $4000 за цей рік, в той час як у Admin Director медіана виросла на 35%. 

Трохи виросла медіана у CTO — $5200 ($5000 того року). Зросли також медіани CPO, CAO, CFO, CHRO і CSO. Знизились вони у CMO і CLO (близько -5% у обох).

Цього року найвища медіана C-level у аутсорсингових компаніях ($5275), що вище за торішню медіану, але значно нижче за торішню медіану R&D офісів ($8000). Цього року медіана C-level у R&D офісах впала на 35%. Найнижча медіана зарплат в агентствах – $2800. 

Серед респондентів, які вказали рівень C-level, виявилося лише 10% жінок. Медіана їх зарплат становила $3650, що на 27% нижче, ніж у опитаних чоловіків того ж рівня сінйорності. Цікаво, що кількість жінок з рівнем C-level знизилась з минулого року, можливо, через виїзд багатьох жінок за кордон, спричинений початком повномасштабного вторгнення. Але в цей же час розрив в рівні зарплат скоротився (минулого року він становив 38%).

29% респондентів рівня CEO/COO/GM/Admin director раніше працювали у Product-сфері. Чверть опитаних займалися розробкою. Це повністю збігається з результатами попередніх опитувань.

Дивіться вакансії для CTO / Architect, CEO / COO / CMO / CPO / CIO або колекцію C-Level

Special & Administration

Junior HR та Recruiter підняли свою медіану до $910 і $920 відповідно. Вдвічі зросла медіана Junior Researcher. У всіх професіях HR/Recruiter знизились медіани Senior-рівня в середньому на $300, найбільше у рекрутерів (з $2250 до $1700). Middle Recruiter і HR Generalist лишились на торішньому рівні оплати праці. Найвищі зарплати для рекрутерів незалежно від рівня сінйорності пропонують компанії з більш ніж 1500 працівниками (загальна медіана $2600).

Дивіться вакансії для HR / Recruiter, Legal, Accountant

У фінансових менеджерів та бухгалтерів медіана Junior спеціалістів впала з $678 до $490. Втім медіани Middle і Senior фахівців зросли на $100. Робота з міжнародними фінансовими питаннями все ще приносить значно більше ніж робота виключно в українському сегменті, хоча медіана останніх зросла у порівнянні з минулим роком з $635 до $990. Медіана зарплат тих, хто працює з українськими і міжнародними фінансовими справами майже вирівнялась із медіаною виключно міжнародників ($2000 і $2100 відповідно), хоча минулого року різниця між ними становила $900 на користь міжнародників.

Продовжується тенденція повільного зростання зарплат серед Junior і Middle юристів. А от Senior Lawyer втратили в зарплатах ($2400 минулого року  і $2050 цього року). Цікаво, що юристи міжнародники мають в цьому році нижчу медіану, ніж у попередньому. Ті, хто працює з українським законодавством, також отримують менше, ніж минулого року. А от медіана тих, хто працює і з міжнародним, і з українським правом незначно, але покращили позиції, додавши до торішньої медіани $100.

Медіана Senior M&A та Fundraising помітно зросла у порівнянні з минулим роком. Але максимальна винагорода вказана значно нижча. Того року найвищою ставкою було вказано $7000, цього року лише $4000. В середньому фахівці цієї сфери вказали, що беруть участь в 5 дьюділах на рік, максимальна вказана кількість — 40. 78% опитаних указали, що також мають додатковий дохід поза основною роботою.

Content

У сфері Content найвищу медіану зберігає Senior Video designer, зараз вона становить $3200, минулого року вона становила $2650. Медіана 2D/3D Artist Senior-рівня виросла і тепер становить $2900. Медіана Middle Writer майже досягла торішньої медіани рівня Senior і тепер становить $1200, а Senior Writer може розраховувати на медіану у $1600.

Ми також дослідили в яких компаніях групі Content платять більше і з’ясували, шо спеціалісти рівня Middle і Senior можуть розраховувати на вищу винагороду в Retail-компаніях ($2300), а найнижча медіана у R&D офісах та аутсорсингових компаніях ($1350 і $1400 відповідно).

Дивіться вакансії для Copywriter, Artist 2D / 3D, Designer UI / UX

Development

Найпопулярнішою мовою програмування є JavaScript, ним користується 23,6% опитаних спеціалістів (минулого разу її вказали 24,4%). Другою за популярністю мовою стала Java (14,7%), третьою – C# (12,2%). Нагадаємо, що минулого року топ-3 складали JavaScript, PHP і Java. Тепер PHP вказали лише 11,5% респондентів (минулого року її вказали основною 15,9%). Серед додаткових мов тримає лідерство той самий JavaScript, друге і третє місце за TypeScript і SQL.

Дивіться вакансії для розробників на JavaScript, C / C++, Java, Python, Ruby, Kotlin, Swift і фреймворках Node.js, React Native, Angular, Vue.js, .NET, Laravel, Yii2

У 2021 році зарплати розробників зростали, прийнято вважати, що ринок у тому році був надзвичайно розігрітий. Чи змінилось щось із початком повномасштабного вторгнення? Згідно з опитуванням, зарплати виросли майже для кожної позиції в групі Development.

Якщо визначати найбільш добре оплачувані мови програмування, то вже другий рік поспіль найвищу медіану на рівні Senior має Ruby — $6000. Junior Ruby-розробники також мають найвищу стартову медіану – $1300. Найвища медіана серед Middle Developer збереглася у Kotlin-розробників – $3200, хоча і впала на $100 у порівнянні з минулим роком. 

Підтверджують торішню статистику і медіани Senior PHP та Unity розробників. Їхні медіани найнижчі. Медіани Junior-розробників на всіх мовах програмування зросли, єдині початківці які почали отримувати менше в цьому році, це Junior Swift Developer. Медіана у них впала майже на 20%.

Медіани зарплат для кількох мов в залежності від бібліотек та фреймворків, що використовуються:

  • Медіанна зарплата програмістів C# на .NET — $4000 (медіана лишилась тією ж, що й минулого року), на Unity – $3430.
  • Розробники на JavaScript, що працюють з Angular.js, отримують в середньому $4650 ($3200 минулого року), на Node.js – $3500,  React.js — $4200 (що дещо нижче торішньої медіани). Найнижча медіана у тих, хто працює з Vue.js – $2650.
  • Kotlin-девелопери, які розробляють додатки під Android у Android Framework заробляють в середньому $5200. Ті, хто працює з Flutter, мають медіану зарплат $4500.
  • Розробники додатків на iOS, які розробляють, використовуючи UIKit і SwiftUI мають медіану $4850, а розробники, які працюють з Flutter — $2400.
  • PHP-розробник на Laravel отримує в середньому $3500. Ті програмісти, які працюють з Symfony мають медіану $3350 (в минулому році медіана складала $5000).
  • Зарплата Python на Django середньому складає $3500, Python на Flask — $5000.

Зарплати програмістів змінюються залежно від ролі: найвища медіана рівня Senior у System developer – $5500, найбільше заробляють Team Lead Architect — $6000. Full Stack розробники єдині хто втратив у медіані зарплат на рівні Senior (торішня медіана $4300). Найвища медіана серед Middle розробників належить фахівцям з Machine Learning. Mobile розробники мають найнижчу медіану рівня Junior.

Дивіться вакансії для розробників Back-End, Front-End, Full-Stack

Якщо минулого року ми писали про зменшення розриву у медіанах серед великих міст, то цього року маємо констатувати децентралізацію. Ми вже зазначали у портреті респондента, що цього року, через агресивну війну росії проти України, велика кількість людей, зокрема і працівників сфери IT, покинула міста Сходу, Півдня і центральних регіонів, щоб переміститись подалі від фронту. Картина зарплат програмістів стала дуже неоднорідною внаслідок таких переміщень. Вперше найвищу зарплату в Україні зафіксовано не в Києві, а в Ужгороді — $4750. Це враховуючи те, що в Києві медіана вища за торішню на $500 і складає $4500. Медіану вище $4000 також мають Львів ($4000), Харків ($4000) і Полтава ($4250).

Медіану понад $3000 мають більшість обласних центрів України. Серед них Дніпро, медіана якого впала на 10%, і становить тепер $3200. Схожа ситуація спостерігається і в Одесі ($3025), але там медіана зменшилась на 22%. Якщо минулого року не було жодного обласного центру, де медіана б була нижчою за $2000, то цього року маємо відразу два таких міста: Миколаїв ($1950) і Рівне ($1713). Цього року ми також не отримали жодної анкети з Херсона.

У напрямку QA/QC спостерігається зростання зарплат. Медіани Senior Automation QA і General QA зросли на 5% і 7% відповідно. Senior Manual QA зберегли торішню медіану. Тестувальники, які використовують мови отримують більше, ніж тестувальники без знання хоча б однієї мови програмування. 

Automation QA так само, як і минулого року складають чверть від всіх тестувальників, 56,5% займаються мануальним тестуванням. Найпопулярнішою мовою серед тестувальників є Java (17,1%), наступний за популярністю JavaScript (15,2%). Найвища медіана серед Automation QA у тих, хто використовує Java ($3300). Ті, хто взагалі не використовують мову в роботі мають загальну медіану $1500. 

System Administrator заробляє найменше з усіх професій в групі Development. Team Lead Sys.Admin має медіану $2000, Senior — $1366. Senior DevOps отримує в середньому $4000 (ця цифра не змінилась з торішнього опитування). Team Lead DBA може розраховувати на приблизно таку ж суму, їхня медіана складає ($3900).

UI/UX Designer в цьому році мають вищі медіани на рівні Junior і Senior, медіана рівня Middle залишилась такою ж, як і минулого року. Middle 2D/3D Artist заробляють на 12% більше за UI/UX Designer, але вже на рівні Senior UI/UX Designer випереджають їх на 11%. 

Дивіться вакансії для QA / QC, QA Automation, Manual QA

Фрілансери

2% опитаних вказали, що працюють лише на фрілансі. Для того, щоб порахувати медіани зарплат у розрізі професій, ми помножили рейт за годину на кількість робочих годин на місяць за кожною з них та вивели медіани.

Фрілансери працюють від 80 до 200 годин на місяць. Торішнє опитування показувало, що фрілансери працюють від 100 годин. Того року найчастіше респонденти вказували 160 годин на місяць, цього року найбільше було вказано 100 годин, але й кількість тих, хто працює понад 160 збільшилась. Таким чином в середньому фрілансери, які заповнювали нашу форму опитування працюють 140 годин.

Більшість респондентів вибірки задіяні у Software Development. Медіанна зарплата у них становила $3800. Першими за результативністю знову стали UI/UX Designer, вони заробляють на фрілансі найбільше — $4000 на місяць, це на 32% більше, ніж минулого року. Маркетологи стали заробляти суто на фрілансі трохи рідше за минулий рік, але їхня медіана збільшилась і тепер складає $3000. Найменшу суму заробляють на фрілансі юристи ($700).

Дивіться вакансії , які підходять для фрілансерів у колекції Remote

Інші спостереження

Бонуси, акції, опціони та додатковий заробіток

5% опитаних фахівців вказали, що володіють опціонами та акціями компаній. Ця цифра не змінилась з часу проведення минулого опитування. З цих 5% власників опціонами володіє 65%, інші мають опціони і акції або лише акції. 31% C-level фахівців, які брали участь у опитуванні вказали наявність акцій і/або опціонів. Раніше AIN.UA вже проводила опитування на тему, згідно з яким опціони частіше видають у стартапах, починаючи з першого року роботи. При тому, що така практика не є поширеною в Україні, більшість респондентів все ж таки віддали б перевагу опціонам, а не грошовій премії.

Бонуси найчастіше отримують фандрейзери, M&A і Sales Manager. Майже половина C-level також отримують бонуси, їхня медіана щомісячних бонусів становить — $2250, медіана сейлзів — $860 (на 14% менше за торішню), у M&A $900 (на 17% більше). Найрідше бонуси отримують фахівці групи Content, розробники та тестувальники, а медіана бонусів у них коливається у межах $200-$400.

Додатковий заробіток вказаний у 16% анкет. Найчастіше це юристи (33%), маркетологи (28%), C-level (25%). Найрідше додатковий заробіток отримують тестувальники (9%) та HR/рекрутери (7%).

Зарплати в залежності від рівня англійської

Рівень володіння англійською за цей рік виріс, але не значно. Кількість респондентів, які вільно володіють англійською мовою, практично не змінилась. На 2,6% зросла кількість тих, хто володіє англійською на рівні Advanced, на 4% більше стало респондентів з рівнем Upper Intermediate, вільно володіють мовою лише 8% опитаних. Збільшилась їхня кількість за рахунок тих, хто мав рівні Intermediate і нижче.

Технічним фахівцям знання англійської принаймні на рівні Intermediate дозволяє розраховувати на більш високу зарплату. Починаючи з цього рівня Junior-и мають перевагу в $200. Медіану Middle-рівня зі знанням англійської Intermediate відділяють від медіани Pre-Intermediate плюс $700. Для Senior-розробників, щоб відчути різницю, необхідно мати рівень англійської принаймні Upper-Intermediate.

Майже така ж ситуація і у нетехнічних фахівців. Junior-ам і Middle-ам важливо мати принаймні Upper-Intermediate, щоб різниця в медіанах була відчутною. Senior-рівень може розраховувати на медіану більшу за $3000, починаючи з рівня знання англійської Advanced.

Для наочності розглянемо вплив англійської на рівень зарплати у декількох професіях:

  • Senior рекрутер з рівнем англійської Pre-Intermediate отримує в середньому $1000, таку ж суму може заробляти Junior рекрутер з англійською Upper Intermediate. Просунутий рівень англійської дозволяє отримувати в середньому $2000 навіть Middle-спеціалістам.
  • Junior маркетологи не залежать від рівня англійської, але вже з рівня Middle, мова починає відігравати значну роль: рівень Intermediate дозволяє в середньому заробляти Middle-ам $1000, вільне володіння дозволяє мати $1638 в середньому.
  • Розробники, так само як і маркетологи, мало залежать від знання англійської на рівні Junior. Значно знижує рівень зарплатних очікувань лише знання англійської на елементарному рівні. Senior-розробники мають однакову медіану в $4000 для всіх, хто знає англійську на рівні від Elementary до Intermediate. На Upper Intermediate-рівні вони вже отримують в середньому на $1000 більше.
  • Вдвічі більше отримують Senior-працівники групи Content, які знають англійську на рівні Advanced, у порівнянні з тими, хто володіє англійською на рівні Pre-Intermediate. Втричі більше за останніх отримують ті, хто володіє нею вільно. 

Зарплати в залежності від галузі

24,9% наших респондентів зайняті у галузі E-commerce, це найпопулярніша галузь у сфері IT, що підтверджує вже третє опитування поспіль. Другу позицію знову зберіг FinTech, а на третьому закріпився HealthTech. Gambling & Betting поступився четвертою сходинкою DataTech.

Нам вдалось виявити різницю у медіанах зарплат залежно від індустрії. 

  • Senior маркетолог у HealthTech в середньому отримує $1400, тоді як у GameDev медіана зарплат маркетологів склала $2600.
  • Middle і Senior Project Manager в GameDev мають найнижчу медіану ($1750 і $3000 відповідно). А найвища медіана PM очікує в галузі DataTech.
  • Найвища медіана Junior Software Developer в галузі HealthTech ($1250), друга за розміром медіана очікує розробника-початківця в сфері GameDev ($1150).  Найнижчі медіани Middle і Senior Software Developer  у галузі HealthTech, найвища — Gambling & Betting ($5500 у Senior-ів).
  • Група Content має найбільший розкид медіан  на рівнях Middle і Senior. Наприклад, фахівець рівня Senior в E-commerce компанії отримуватиме в середньому $925, в галузі Gambling & Betting — $2300, максимум цього року пропонує GameDev — $3088.

Зарплати в залежності від вузу

Ми з’ясували, що цього року найбільші зарплати серед технічних професій були вказані у випускників Національного університету «Києво-Могилянська академія». Медіана винагороди спеціалістів технічних професій (Software Engineer, QA, DevOps, UI/UX Designer, Cyber ​​Security, DBA, Sys.Admin) рівня Senior — $5100. Друге і третє місце поділяють НТУУ «КПІ» і Національний авіаційний університет — медіана $5000 у обох. Серед нетехнічних професій, як і минулого року, найвищі зарплати вказали випускники НТУУ «КПІ» ($3400 на рівні Senior).

Нові дані суперечать торішнім висновкам про незначний вплив на заробітну плату наявності чи відсутності вищої освіти. Відсутність вищої освіти незначно впливає на медіану Junior та Middle рівнів. Відсутність вищої освіти негативно впливає на медіану Junior технічних фахівців та Middle-ів нетехнічних професій. На вищих рівнях сінйорності ця нерівність загострюється. І у нетехнічних, і у технічних Senior фахівців найнижчі медіани у тих, хто вказав відсутність вищої освіти.

Зарплати C-level також мають залежність від наявності закінченого ВНЗ. Топ-менеджери, які вказали відсутність вищої освіти також вказали зарплати, які входять в 30% найнижчих зарплат для працівників цього рівня. 

Дивіться вакансії, що підходять випускникам вузів або для старта кар’єри в IT у колекціях Без досвіду в IT и Junior Friendly

Зарплати в залежності від розміру компанії

Результати обох попередніх зарплатних опитувань вказували, що розмір винагороди також залежить від розміру компанії. А саме на те, що чим більша компанія — тим вища зарплата працівників, як і прийнято вважати. Це вже підтверджувалось результатами попередніх опитувань і знову було виявлено в опитуванні за осінь 2022-го року. З упевненістю можна сказати, що рівень зарплати у C-level залежить від розміру компанії.

Дивіться вакансії в українських стартапах в колекції Startup

Втім є кілька виключень, які не вписуються у правило «Більша компанія – вища зарплата». Медіана зарплат аналітиків не має схильності до зростання разом із розміром компанії. Найвищі медіани Senior Analyst фіксуються в компаніях з 101-200 працівниками ($4200) і 500-800 працівниками ($4500). Senior UI/UX Designer заробляють найбільше в невеликих компаніях з 21-50 працівниками ($4100) і трохи менше у величезних зі 1500+ працівниками ($3900). В компаніях іншого розміру їхня медіана коливається в рамках $3000-$3500. Найменше Junior Sales Manager заробляють в великих компаніях. В маленьких компаніях з штатом менш ніж у 20 людей медіана Junior Sales Manager складає $800, в той час як у компаніях 501-800 вони мають в середньому $400 і $200 фіксованої ставки у гігантах з 1500+ працівниками. Втім, нагадаємо, Sales Manager частіше за інших отримують бонуси та надбавки за виконання і перевиконання планів продажу.

Зарплати в залежності від типу компанії

В цьому році R&D офіси поступилася першістю в оплаті праці, вони опустились відразу на третє місце, пропустивши поперед себе на перше місце продуктові компанії, а на друге аутсориснгові й аутстафингові компанії. Медіана зарплат Senior-фахівців в R&D офісах впала з $4950 до $4250 у технічних професіях і з $2750 до $2500 у нетехнічних. В продуктових компаніях медіани виросли до $5000 у технічних фахівців і $2950 у нетехнічних Senior-фахівців. Медіана Senior-ів в аутсорсі й аутстафі склала $4400 у технічних фахівців і $2850 у нетехнічних.

Для Middle-ів технічних професій медіана в продуктових, аутсорсингових компаніях і R&D офісах практично не відрізняється, у нетехнічних спеціалістів цього рівня істотно меншою є медіана лише в R&D компаніях ($1100), продуктові й аутсорсингові компанії тримають майже однакову, значно вищу, ніж у інших типів компаній, медіану ($1750 і $1700 відповідно). Найвища ставка у Junior-ів технічних професій у R&D офісах ($1230), для нетехнічних професій — в аутсорсингових і аутстафингових компаніях ($1000). Ми все ще змушені констатувати, що найменше нетехнічні спеціалісти всіх рівнів заробляють у профільних агентствах.

Найвища медіана серед CTO в R&D офісах ($7190), найнижча в технологічних відділах нетехнічних компаній ($1700). CMO, CLO, CAO, CFO, CHRO, CPO мають найвищу медіану в R&D офісах ($4400) і найнижчу в агентствах ($2050).

Дивіться вакансії в українських продуктових компаніях в колекції Продукт

Підтримка працівників в часи повномасштабної війни і донати

Проблеми з виплатою зарплат мав кожний п’ятий респондент. 8,7% опитаних вказали, що зарплату було урізано після початку повномасштабного вторгнення. Ще 7% повідомили про затримку у виплаті зарплат. 

Ми припустили, що стабільність виплати зарплат і можливість утримувати їх на довоєнному рівні або навіть підвищувати їх, має збільшуватись разом зі збільшенням кількості працівників компанії. Дійсно, результати опитування показали, що в маленьких компаніях (до 20 людей) кількість працівників, яким не затримували, не урізали зарплату складає 64,2%. В компаніях розміром від 21 до 500 працівників таких людей вже більше —  74,2%-76,8%. Ще більші компанії (501-1500 працівників) запропонували стабільну виплату зарплат 82,9%-83,8% співробітників. Найбільший відсоток тих, кому зарплати виплачувались вчасно у повному обсязі або були підвищені, у компаніях із більш ніж 1500 працівниками — 91,2%.

 Найбільша кількість людей, які втратили роботу на початку повномасштабного вторгнення, працювали в компаніях з менш ніж 20 співробітниками (6,1% від всіх, хто працює чи працював у компаніях з штатом до 20 людей). Найменше скорочень сталось в компаніях з більш ніж 500 людьми в штаті (0,5%-1,5%). 

В залежності від типу компанії кількість працівників, які мали певні проблеми з компенсацією, також різниться. Найбільша кількість тих, кому певний час не виплачували зарплати, були серед працівників Retail-компаній (10,2%). 40,7% працівників Retail’у також зіткнулись із урізанням зарплат. Затримували зарплату найчастіше в техвідділах нетехнологічних компаній (17,5%), також тут було найбільше звільнень (7,5% працівників техвідділів втратили роботу на початку повномасштабної військової агресії росії). Другі за кількістю звільнень — агенції (4%). В агенціях також доволі часто відбувалось урізання зарплат (28,6%).

Найменш відчутно (фінансово) вторгнення вплинуло на працівників аутсорсингових та аутстафінгових компаній (90,2% вказали на збереження або підвищення довоєнної ставки). На другому місці R&D офіси (86,3%), на третьому продуктові компанії (80,8%). В продуктових компаніях найчастішою проблемою (10%) було урізання зарплат. Серед респондентів, які працюють з телекомунікаціями, не було жодного, хто вказав би, що втратив роботу на початку вторгнення.

71% респондентів зазначили, що компанія допомагала з релокацією на початку повномасштабної війни.

Результати опитування показали, що на ЗСУ айтівці здебільшого донатять до 10% заробітної плати:

  • 58,4% опитаних донатять щомісяця на ЗСУ до 10% відсотків своєї зарплати; 
  • 26,9% донатять 10-25%;
  • 6,7% респондентів донатять 25-50%;
  • більше 50% свого заробітку донатить 2,1%;
  • не донатить взагалі 5,9%. 

11% Junior-ів не донатять, а найбільший відсоток тих, хто донатить понад половину свого прибутку — серед фрілансерів (9,7%).

Провівши велике анонімне зарплатне опитування, команда AIN.UA допомагає створити прозоріший ринок праці. На підставі його результатів, представники бізнесу можуть орієнтуватися у зарплатному питанні, а фахівці оцінювати рівень своєї винагороди у розрізі понад 10 критеріїв. Окрім того, дослідження спрямоване на визначення suggested salary для більшості позицій нашого розділу вакансій recruitika.com, на якому вже розміщено понад 9000 пропозицій серед технічних та нетехнічних професій.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук