Стартап дня: платформа для пошуку психологів та психотерапевтів Mentoly

Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.

Mentoly — це платформа для пошуку та підбору психологів та психотерапевтів. Сервіс співвідносить запити та побажання клієнта з освітою та навичками психолога, виходячи з чого підбираємо найбільш відповідного та компетентного фахівця.

Засновники та команда стартапу

Засновники стартапу: Софія Панасенко, Ярослав Добуш, Амір Лафішев. Загалом проект ще маленький, всього 5 людей — троє засновників та два маркетологи. Згодом планується розширюватись та шукати нових співробітників.

Про що стартап

Mentoly — це платформа для пошуку та підбору психологів та психотерапевтів. Ми співвідносимо запити та побажання клієнта з освітою та навичками психолога, виходячи з чого підбираємо найбільш відповідного та компетентного фахівця, забезпечуючи максимальну ефективність та безпеку терапії.

Наша мета — покращити рівень психологічної грамотності та якість психологічних послуг на українському ринку. Окрему увагу ми поділяємо компетенції наших фахівців, саме тому ми ретельно відбираємо усіх психологів. Окрім освіти, наявності супервізії та особистої терапії усі наші спеціалісти проходять тестування розробленого спільно з провідними фахівцями у галузі.

Яка модель монетизації

Наш прибуток — це відсоток від кожної сесії на нашій платформі. Наразі ми також працюємо над корпоративними послугами для бізнесів, які передбачають іншу форму монетизації. З радістю розповімо коли вже буде готово.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Майже рік, але не можемо сказати що це прям MVP, тому що стрибнули ми трошки більше, ніж планували спочатку. Платформа була вже готова у лютому, але тоді плани усіх українців змінились, тому вже повноцінно ми запустили роботу у травні та додали безкоштовні сесії, щоб бути корисними для нашої країни у такий важкий час.

Насправді помилок було дуже багато! Велика кількість була у процесі розробки сайту та його концепції, та ще більше помилок виявилось із першими клієнтами. Наприклад, у нас був баг у календарі, якщо клієнти записувались на консультацію із-за кордону, а зараз таких клієнтів як ви розумієте дуже багато.

Флоу реєстрації клієнта був занадто складний і більше ніж половина клієнтів не завершувало його. Коли зробили першу аналітику побачили що саме це було перешкодою і не сподобалось клієнтам, звісно ми вирішили спростити процес реєстрації та переробили його.

Як виникла ідея створити стартап?

Ініціатором була Соня Панасенко, вона за освітою психолог та завжди детально поглиблювалась у цю сферу. Коли ми повернулись з навчання (ми всі навчались за кордоном, там і познайомились), вона помітила що на українському ринку дуже багато не кваліфікованих фахівців без відповідної освіти та клієнти потрапляючи до таких фахівців отримують частіше негативний досвід від терапії, а навіть іноді та негативне ставлення до терапії та вже не повертаються до неї.

Але психотерапія це дуже корисний інструмент для багатьох речей — і для вирішення якихось складних ситуацій, і просто для саморозвитку. Ми дуже хотіли популяризувати психотерапію серед українського народу і створити безпечний простір, де клієнт може отримати доступ до бази перевірених кваліфікованих фахівців у будь-який час та із будь-якого місця.

Тобто ми побачили проблему, і почали думати як ми можемо її вирішити.

А ідея самого продукту народилась коли ми дивились епізод «Big Money» про стартап Preply і подумали, було б круто зробити те ж саме, але з психологами замість вчителів. Загуглили, а такого на українському ринку ще немає. Також у процесі пошуку психолога для самих себе, виявили, що дуже складно знайти терапевта не питаючи у друзів, або знайомих, а це як ви знаєте – дуже особисте питання, і іноді люди не хочуть, щоб навіть найближчі знали про таке.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

Останнього року на українському ринку з’явилась велика кількість дійсно крутих проектів зі схожим концептом. Наприклад, Pleso, Mindly і так далі.

Усі ми робимо одну велику добру справу, але звісно відрізняємось своїми особливостями. Наскільки нам відомо, тільки ми відбираємо фахівців у декілька етапів, враховуючи тестування розроблено спільно з кафедрою експериментальної та прикладної психології КНУ імені Тараса Шевченка для перевірки професійної етики та компетентності. Нам було важливо, щоб принцип відбору був заснований саме на наукових даних.

Теоретично можна було б зробити його у форматі якихось інтерв’ю з іншими психологами, що практикують інші платформи, але, на наш погляд, це дуже суб’єктивна історія. Також від конкурентів нас відрізняє наявність офлайн сесій, і звісно сам алгоритм підбору.

Ключова ідея алгоритму в тому, що ми враховуємо метод, у якому практикує психолог, спеціалізацію та тему, в якій він найефективніший, де має більше успішних кейсів. Ми співвідносимо ці характеристики із запитом там побажаннями клієнта та надаємо добірку із 5 фахівців, які зможуть найефективніше працювати із запитом клієнта. Схожий алгоритм є тільки у Pleso з усіх конкурентів.

Насправді у всіх схожих сервісів один загальний конкурент – це пошук психологів по сарафанному радіо. В іншому – глибини ринку більш ніж достатньо.

Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?

Насправді ринок ще новий, тому наскільки нам відомо таких проектів ще немає.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

Насправді весь напрямок wellness/ self-care та саморозвитку перебуває на своєму піку останні роки. Люди готові досліджувати себе, налагоджувати стосунки із собою й оточенням та насправді займатися гігієною голови. Клієнт став більш свідомим: він уже не очікує, що психотерапевт «полагодить» його за п’ять сеансів, а натомість готовий досліджувати себе.

За останні десять років відбулася дестигматизація психотерапії. Якщо зараз люди вже розуміють різницю між психологом і психіатром, а іноді та психотерапевтом, то раніше піти до будь-якого спеціаліста із приставкою «псих» означало, що ти скажений. Але на жаль це стосується тільки великих міст.

З подіями на території України потреба у психотерапії зростає. Дуже багато людей постраждали під час воєнних дій: будь то травма свідка, втрата, вимушене переселення чи окупація. Ми намагаємося підлаштовуватись і відповідати на підвищений попит завдяки звичайним приватним консультаціям і безкоштовною психологічною допомогою.

Наразі також російські сервіси вже остаточно покинули український ринок, тому зараз вдалий час для всіх українських сервісів розширюватись та займати вакантні місця на ринці.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Інвестували близько $15 000. Це були особисті інвестиції, які здебільше пішли на розробку самої платформи. Наразі велика частина коштів йде на маркетинг. Наразі ще інвестиції не шукаємо, але плануємо у найближчому майбутньому.

Чого вдалося досягти?

Платформа розпочала роботу травні — перші два місяці працювали лише у безкоштовному форматі, надання психологічної допомоги усім, хто потребує. Наразі на нашому рахунку вже понад 200 безплатних сесій для наших захисників, волонтерів, журналістів із зон бойових дій тощо. У липні вже почались і звичайні сесії, наразі ми вийшли у показних 20 платних консультацій на тиждень.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук