CEO стартапу збрехала про 4 млн його користувачів. І продала його за $175 млн

Читати на RU

Засновниця стартапу Frank Чарлі Джевіс збрехала інвесторам про кількість його користувачів і продала його за $175 млн. Зараз покупець, JPMorgan Chase, подав проти неї судовий позов. Цю історію розповідає Forbes.

  • 30-літня Чарлі Джевіс заснувала Frank 2016 року, стартап працював над сервісом, що покращує подачу заявки на студентський кредит для молодих американців. Вона збиралася побудувати «Amazon для освіти», і отримала підтримку від мільярдера Марка Роуена, а також венчурних інвесторів Aleph, Chegg, Reach Capital, Gingerbread Capital та SWAT Equity Partners.
  • 2021 року засновниця презентувала стартап представникам JP Morgan, і за матеріалами судового позову, озвучила неправдиві дані про те, що «більше 4 млн користувачів підписалося на використання сервісу для отримання допомоги».
  • У процесі due diligence, коли JP Morgan попросила у засновниці підтвердити цю цифру, вона нібито надала цілий список фейкових користувачів з усією персональною інформацією: іменами, датами народження, адресами, усього на 4,2 млн студентів. Але цих користувачів у реальності не існувало, насправді у сервісу на той момент було менше, ніж 300 000 користувачів.
  • Джевіс спочатку не хотіла надавати дані на запит JP Morgan, посилаючись на те, що це порушить приватність користувачів. Але покупець наполягав на цьому, тож вона звернулася спочатку до Chief Growth Office стартапа Олів’є Амара, щоб він створив список фейкових юзерів. Коли той відмовився, CEO звернулася до неназваного професора з data science у Нью-Йорку із подібним запитом.
  • Він, використовуючи дані реальних юзерів Frank, створив більше 4,2 млн фейкових акаунтів. За це Джевіс заплатила йому $18 000. У судовому позові фігурують скріншоти рахунків на оплату послуг цього професора. Також, у позові йдеться про те, що Джевіс намагалася або знищити, або змінити документацію по цьому замовленню. Водночас Олів’є Амар витратив $105 000, щоб купити окрему базу даних 4,5 млн студентів у компанії ASL Marketing.
  • Після продажу, в результаті якого CEO отримала $10 млн, а Амар — $5 млн, JP Morgan попросили у стартапа список його клієнтів, щоби рекламувати їм продукти. Стартап надав базу даних, яку купив у ASL Marketing. Коли банк провів тестову розсилку по 400 000 «клієнтів Frank», результати виявилися приголомшливі. З усієї розсилки було доставлено біля 25% листів, а з них відкритий лише 1%. Це й підштовхнуло покупця перевірити дані про клієнтів стартапа.
  • Колишня CEO також судиться із JP Morgan за «безпідставні розслідування» своєї поведінки та відмову виплатити їй кількамільйонну компенсацію.
  • Чарлі Джевіс потрапила до списку 30 видатних підприємців до 30 років від Forbes у 2019 році. Тоді вона розповіла виданню, що її сервіс допоміг 300 000 студентів податися на допомогу. Через два роки, оголошуючи про угоду з JP Morgan, вона заявила, що сервіс працює із 5 млн клієнтів з 6000 коледжів.
  • Цікаво, що ця історія повторює сюжет із серіалу про підприємців «Кремнієва долина», де команда стартапу Pied Piper купила собі десятки тисяч фейкових користувачів, щоб полегшити пошук інвестицій. Втім, багато сюжетів у цьому серіалі надихалися саме прикладами із життя підприємців.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук