Через обстріли трафік на сайті падає на 25%. Колонка Head of eCommerce «Фокстрот»

У день нападу РФ на Україну трафік на сайт інтернет-магазину «Фокстрот» скоротився на 75%. А сьогодні з відключенням світла трафік зменшується на 25%. Кирил Попов-Черкасов, Head of eCommerce «Фокстрот» у колонці для AIN.UA розповів, яких змін зазнала електронна комерція у сфері торгівлі побутовою технікою та електронікою за останні 10 місяців війни.

Кирил Попов-Черкасов, Head of eCommerce. Фото: «Фокстрот»

Від катастрофічного падіння – до поступового відновлення

Завдяки інструментам аналітики, ми змогли проаналізувати події майже погодинно. У день нападу трафік на сайт інтернет-магазину Foxtrot.ua скоротився майже на 75%, і перебував на цьому рівні десь до середини березня. Але навіть за таких умов, щоденно його відвідували в середньому близько 50 000 користувачів. Це була найбільш лояльна аудиторія, котра напряму заходила на майданчик або шукала в пошукових системах саме «Фокстрот».

Саме завдяки нашим постійним клієнтам ми змогли втриматися у складних умовах. Починаючи з квітня ринок електронної комерції поступово став відновлюватися, і головними драйверами цього виступили найбільші онлайн-гравці. І це зрозуміло, адже, не маючи розвиненої роздрібної мережі, вони просто не мали іншого виходу.

Для того, щоб зберегти оборотність та витримати оновлені параметри фінансової моделі, довелося стимулювати продажі, підвищуючи обсяги реклами, хоча далеко не в довоєнних масштабах. А це почало більш активно стимулювати конкурентне середовище. Як результат, ринок і трафік українського ринку електронної комерції поступово почали відновлення.

Вже починаючи з кінця червня, відставання від показників трафіку минулого року на Foxtrot.ua скоротилися з 75% до 50-60%, а в листопаді цей показник складав 15-20%. Значно виріс коефіцієнт конверсії (в середньому, на 20-25%), оскільки знову ж таки – шляхом зменшення інвестицій в рекламу, ядро трафіку складає найбільш лояльна аудиторія.

Зрозуміло, що змінилася і структура продажів. Якщо раніше, з розвитком країни та економіки, зростання продажів фіксувалося у категоріях інноваційної техніки, то з початку війни – це насамперед товарні групи першої необхідності:

  • смартфони, планшети, ноутбуки;
  • товари з категорій дрібного побуту;
  • кліматична техніка включно з обігрівом;
  • акумуляторна техніка та все інше, що так чи інакше дозволяє автономно працювати та забезпечувати побут. 

Вплив «блекаутів» на інтернет-продажі

З початком бомбардувань цивільної інфраструктури та спричиненими цим масштабними блекаутами, ми знову почали спостерігати зниження трафіку. Але воно виявилося не таким драматичним, ніж могло би бути.

Наприклад, на початку жовтня трафік знизився на 25%, але вже через деякий час повністю відновився та навіть зріс. Ми чітко спостерігаємо залежність та коливання трафіку від графіків відключень електрики. Це безпосередньо пов’язано з фізичною можливістю людей користуватися інтернетом та мобільним зв’язком.

Але, знову ж таки, аудиторія у загальному сенсі не зменшується, а користування інтернетом навпаки має тенденцію до збільшення. У листопаді ми отримали в середньому на 40% більше відвідувань ніж у жовтні, а кількість нових користувачів збільшилась на 53%.

Фото: «Фокстрот»

Доволі цікава тенденція спостерігається у поведінці користувачів. Якщо раніше максимальна їх кількість потрапляла на торговий майданчик через пошукову систему, то зараз збільшується частка користувачів, котрі відразу напряму заходять на сайт. Ми пов’язуємо це саме з дефіцитом часу: коли людині потрібно щось конкретне, вона менше часу витрачає на пошук, а одразу йде на знайомий сайт і шукає вже безпосередньо на ньому.

Між тим, «Фокстрот» як омнікомпанія надає комплексний сервіс, поєднуючи онлайн та класичну моделі купівлі техніки та електроніки. Тому, для нас було вкрай важливо зберегти можливість роботи фізичного роздробу навіть у випадках відключення електроенергії. Саме це було зроблено: задля забезпечення знайомого, швидкого та безперебійного сервісу і в тому числі – видачі онлайн замовлень понад 70% магазинів забезпечені безперебійними джерелами живлення. Окрім стабілізації роботи роздробу, це дозволило зберегти та зафіксувати як конверсію на сайті, так і долю онлайн-покупок із можливістю самостійно забрати в найближчому магазині. 

Перспективи українського онлайн-ринку техніки

Подальший розвиток онлайн складової бізнесу насамперед залежить від того як будуть розвиватися події у сфері енергетики. Як вже згадували вище, ми бачимо пряму кореляцію обсягу трафіку з відключеннями електроенергії. При вимкненні електрики ще багато інтернет-провайдерів поки що не забезпечили безперебійну роботу, через що навантаження лягає на мобільний інтернет, потужності якого не витримують і, відповідно, у користувачів просто немає фізичної можливості довго щось шукати та підбирати онлайн.

Проте з відновленням та стабілізацією ситуації в енергетичному секторі одразу ж буде і стрибок та відновлення онлайн, бо швидкість та зручність такого сценарію придбання товарів вже протестувала уся країна ще починаючи з ковід-обмежень.

Між тим, великий стрибок у продажах вже відбувається у категоріях, котрі допомагають облаштувати автономний та незалежний побут – генератори, повербанки, ноутбуки, зарядні станції тощо. Йде оновлення і великої побутової техніки на найбільш енергоефективні моделі з рейтингом А+++. Цей напрям буде дуже актуальним ще досить великий проміжок часу.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук