Для забезпечення безперебійної роботи будь-якого закладу, або бізнесу в цілому, має бути відповідна команда. Адміністратор або менеджер ресторану — це заступник керуючого закладу, який виконує низку завдань. Він повинен вміти організувати роботу, відстежувати якісне виконання обов’язків кожного працівника тощо. Левова частка від його якості роботи залежить й від того, які «відносини» має заклад з гостем. 

З тим, як обирати адміністратора чи менеджера для ресторану розібралися в Poster. AIN.Business вибрав основне. 

Приймаючи на роботу адміністратора чи менеджера ресторану, власнику варто звернути увагу на наявність таких якостей:

  1. Менеджеру закладу важливо бути далекоглядним та вміти прораховувати ризики перед тим, як ухвалити якесь рішення. Також важливо вміти наперед подумати про потреби та бажання гостей.
  2. Харизматичність і вміння створити затишок, підтримувати фірмовий стиль.
  3. Щоб виконувати обов’язки на високому рівні тривалий час, потрібно бути енергійним. Адже через постійні навантаження співробітник швидко вигорить на роботі.
  4. Варто звернути увагу на знання звітності або принаймні базову фінансову грамотність. Також важливі успішні кейси збільшення прибутку та виконання плану ресторану.
  5. Увага до дрібниць та швидке реагування на будь-яку ситуацію. 
  6. Розуміння людей, емпатичність, вміння надихнути та організувати свою команду.
  7. Лідерські якості. Це має бути людина, яка не тільки організовує роботу, а й готова взяти на себе частину інших обов’язків, щоб не зменшувати темп роботи закладу.
  8. Вміння дотримуватися прийнятих правил етикету та етичних норм у поведінці та спілкуванні.

Окрім того, підбираючи працівника на посаду менеджера закладу, власник повинен ретельно вивчити резюме всіх претендентів і підготуватися до розмови з кожним. Необхідно врахувати такі пункти:

  • досвід роботи. Важливо, щоб кандидат на цю посаду розумів процеси ресторанного бізнесу;
  • здатність навчати та наймати персонал;
  • бажана зарплата. Варто заздалегідь обговорити обов’язки та фіксовану заробітну плату й можливі бонуси для мотивації та за хорошу роботу;

Обов’язки адміністратора

В більшості ресторанів є тільки керуючий та команда офіціантів і кухарів. Але може бути й складніша структура команди закладу, куди входять також менеджер залу, заступник управляючого тощо.

Проте основними обов’язками адміністратора зазвичай є:

  • організація сервісу для гостей ресторану;
  • керівництво командою;
  • успішне виконання плану та приріст прибутку ресторану;
  • операційні завдання, пов’язані із функціонуванням закладу;
  • робота з системою автоматизації кафе.

Шукати кандидата на позицію менеджера чи адміністратора закладу можна не тільки за межами вашого ресторану чи кафе. Часто придатні кандидати є серед персоналу у закладі, адже вони, як мінімум, знайомі з базовими процесами вашого бізнесу. Така формула підвищення працівника по кар’єрі часто є ідеальною саме для ресторанної сфери. 

«Виростити менеджера без профільної освіти — це ідеальна формула для керівної позиції, саме у ресторанній сфері. Тільки знаючи всі нюанси: починаючи від заготівель на кухні до прибутку та звітів PNL, можна бути успішним керівником», — пояснює рекрутер Вікторія Потапенко.

Де можна отримати освіту керуючого рестораном чи адміністратора:

  1. Університет або профільні курси. У ВНЗ майбутній фахівець може освоїти навички управління бізнесом, зокрема ресторанним. Крім того, є багато профільних курсів, за допомогою яких можна отримати необхідні знання. За словами рекрутера Jooble Вікторії Потапенко, для роботи на посаді керівника ресторанів може підійти універсальна освіта, наприклад, на факультеті менеджменту. 
  2. Досвід. Як зазначає рекрутер, часто адміністратори ресторану розпочинали свою кар’єру на посаді кухаря чи офіціанта. Профільна освіта не відіграватиме головну роль при прийнятті рішення про найм керуючого рестораном. Набагато важливішим буде досвід, мотивація та успішні кейси.
  3. Іноземні ВНЗ. Різниця між українськими профільними ВНЗ та іноземними є в тому, що другі мають свої ресторани, де є можливість здобути знання та практикуватись.
  4. Програми стажування. Менеджером закладу може стати кухар чи офіціант, якщо співробітник працює багато років в закладі і знайомий зі всіма процесами. Але не кожен власник бізнесу готовий довірити управління закладом співробітнику без практики на відповідній позиції адміністратора. Тому закріпити практичні знання можна за допомогою стажування.