До кінця 2022 року рівень онлайн-покупок в Україні відновився до показника 2021-го та склав 77%. OLX та компанія CBR опублікували дослідження про те, що купували та скільки витрачали українці в турбулентному 2022 році.

Які товари найбільше цікавили українців у 2022 році?

Упродовж минулого року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції. Отож, десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:

  • мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
  • аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
  • верхній одяг — 3,2 млн;
  • одяг для дівчаток — 2,9 млн;
  • ноутбуки — 2,4 млн;
  • товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
  • одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
  • кросівки — 2,3 млн;
  • електроінструмент — 2,2 млн;
  • комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.

Що найчастіше купували українці?

Статистика «OLX Доставка» свідчить про те, що минулого року українці більш ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою «OLX Доставка». Так, якщо у 2021 році кількість онлайн-замовлень послуги склала понад 5,3 млн, то уже у 2022-му цей показник перевищив планку в 11 млн замовлень. Найчастіше замовляли мобільні телефони, аксесуари до них, а також дитячий одяг.

При цьому, середній чек покупок за рік знизився та склав 539 гривень. Водночас показник 2021-го року був на 37% вищим (738 гривень).

Середній чек замовлень найпопулярніших товарів (за даними OLX Доставка, 2022 рік)

Найзручніше купувати зі смартфона

Згідно з даними дослідження, 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки інтернет-магазинів. За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи.

Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів. Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука — майже 9%. А от географія доставлення традиційно охопила найбільші українські міста — Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.

Інфографіка: OLX

Як змінився портрет покупця?

Протягом останніх шести місяців найчастіше в Інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на Заході та Сході, працевлаштовані та мають більш високий дохід (>15 тис. грн/міс). Водночас відновлення рівня онлайн-покупців сталося коштом жінок без дітей, жителів Заходу, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.

Найбільше зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою. Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних). Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).