До кінця 2022 року рівень онлайн-покупок в Україні відновився до показника 2021-го та склав 77%. OLX та компанія CBR опублікували дослідження про те, що купували та скільки витрачали українці в турбулентному 2022 році.
Які товари найбільше цікавили українців у 2022 році?
Упродовж минулого року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції. Отож, десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:
- мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
- аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
- верхній одяг — 3,2 млн;
- одяг для дівчаток — 2,9 млн;
- ноутбуки — 2,4 млн;
- товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
- одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
- кросівки — 2,3 млн;
- електроінструмент — 2,2 млн;
- комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.
Що найчастіше купували українці?
Статистика «OLX Доставка» свідчить про те, що минулого року українці більш ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою «OLX Доставка». Так, якщо у 2021 році кількість онлайн-замовлень послуги склала понад 5,3 млн, то уже у 2022-му цей показник перевищив планку в 11 млн замовлень. Найчастіше замовляли мобільні телефони, аксесуари до них, а також дитячий одяг.
При цьому, середній чек покупок за рік знизився та склав 539 гривень. Водночас показник 2021-го року був на 37% вищим (738 гривень).
Найзручніше купувати зі смартфона
Згідно з даними дослідження, 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки інтернет-магазинів. За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи.
Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів. Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука — майже 9%. А от географія доставлення традиційно охопила найбільші українські міста — Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.
Як змінився портрет покупця?
Протягом останніх шести місяців найчастіше в Інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на Заході та Сході, працевлаштовані та мають більш високий дохід (>15 тис. грн/міс). Водночас відновлення рівня онлайн-покупців сталося коштом жінок без дітей, жителів Заходу, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.
Найбільше зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою. Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних). Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).