Як гуглять українці після 24 лютого 2022?

Війна росії проти України вже змінила й продовжує змінювати ставлення українців до української та російської мов. «19% українців з початку війни перейшли на постійне або частіше використання української мови. Загалом з початку війни 41% російськомовних і двомовних почали переважно говорити українською: з них 24% – постійно, 17% – частіше», про що інформує espreso.tv.

Як виріс запит на українську мову в усьому світі?

З кінця лютого минулого року не тільки українці змінили своє ставлення до української мови. За даними Duolingo, понад 1,3 мільйона людей у світі почали вивчати українську. Найбільше в Польщі та Німеччині, де кількість охочих зросла в 16 разів з минулого року. Теоретично це може бути причиною того, що дуже багато українців переїхало до країн Європи, й саме вони збільшили цей попит. На жаль, даних щодо того, чи це справді переселенці вплинули на попит, чи громадяни Європейського союзу, в дослідженні не надавалось.

«У перші тижні після російського повномасштабного вторгнення ми бачили зростання попиту на курси української мови по всьому світу на 577%. А в деяких країнах, зокрема в Польщі, цифри були ще вищими. Там був стрибок на 2677%. В Аргентині, Японії, Індії багато хто вивчає українську лише тому, що хочуть висловити підтримку й солідарність. І ми це бачимо всюди», – повідомила фахівець із навчальних програм Duolingo Сінді Бланко в інтерв’ю «Голосу Америки».

Що ми бачимо на власному досвіді?

Специфіка нашої роботи  – це просування сайтів, але також ми постійно працюємо з холодними обдзвонами, вхідними заявками, мейлами, дзвінками тощо. І зараз майже всі «стараються» розмовляти українською. Чого «стараються», а не намагаються? Бо не завжди добираються влучні слова українською. Але сам факт, що українська мова звучить в більшості випадків – це круто.

Зрозуміло, що спілкування в інтернеті не стало виключенням. Блогери, інформаційні сайти почали активніше розвивати україномовні версії відео, статей і т.д. В Україні зароджується нова хвиля українських медіа. На тлі останніх подій доволі популярними стали такі собі  статті/відео/передачі про правильну заміну русизмів на правильні українські відповідники. Все веде до того, що ми навіть на підсвідомості вже переходимо на українську. 

І саме це зараз впливатиме й на правильність вибору стратегії просування сайтів.  Це працює як сніжна куля.  Причина — почала зростати кількість запитів українською, наслідок – сайти почали активніше оптимізувати під пошукові українські запити, що зрештою збільшило кількість сторінок  українською мовою й кількість україномовного контенту, який переважно гуглять українською. Саме тому потрібно зараз вносити зміни до стратегії просування сайту, але про це незабаром.

Динаміка запитів російською та українською в порівнянні

Ми в агенції WEDEX працюємо з багатьма нішами, й зараз чітко прослідковуються тенденції, які вказують на те, що зростає кількість запитів українською мовою та водночас падає російською.

Наприклад, можна взяти б’юті-нішу. У нас є семантика на весь сайт українською та російською мовами. За допомогою сервісу Google робимо замір частотностей за останні 4 роки. Якщо побудувати графіки зростання попиту в ніші українських і російських запитів, матимемо наступне.

Отже, на початку 2019 року співвідношення між російськими та українськими запитами має різницю майже вдвічі. Така тенденція з огляду на графік більш-менш постійна протягом 2019-2021 років. Після різкої просадки попиту в березні 2022 через початок війни ми бачимо зменшення різниці в кількості запитів.

Якщо співвідношення розрахувати по кожному місяцю за останні 4 роки помісячно, то матимемо графік, відповідно до якого чітко можна відстежити те, що українські запити стабільно посилювали свої позиції. Але за 2019-2021 роки ми бачимо зростання від 0,5 до 0,65. За останні 10 місяців 2022 року показник виріс від 0,65 до 0,97. Тобто кількість українських запитів вже майже наздогнала ворожі.

Співвідношення по роках між російськими та українськими запитами

Майже всі запити по всім нашим проектам мають таку тенденцію – частотність російських падає, українських росте.

А найцікавіше, що популярність запитів українською зростатиме ще і через дешевші кліки по рекламі завдяки меншій конкуренції.

Трафік за українськими ключами

Оптимізацію під українські ключі ми почали виконувати за всіма своїми проєктами вже досить давно, бо усвідомлювали, що тренд на українську мову набирав обертів. Але тільки зараз ми побачили дуже активне зростання трафіку за цими запитами, здійснюючи аналіз трафіку користувачів за одним із наших проєктів.

Як бачимо, статистика за запитами приблизно вирівнялась.

Позиція запиту майже незмінна була впродовж року. Єдина похибка може бути тільки на рівень попиту через війну. І навіть тут ми бачимо, що за трафіком є зростання більш ніж на 500 людей.

Якою мовою українці отримують видачу в Google?

Аналізуючи пошукову видачу за більшістю запитів, ми спостерігаємо, що українська версія сайту почала з’являтися приблизно вдвічі частіше, ніж раніше. Причиною цього стало кілька чинників:

  1. Введення запитів українською мовою.
  2. Налаштування української мови браузера за замовчуванням призводить до показу українських версій сайту навіть при введенні російських запитів.
  3. Налаштування на сайті мовних тегів hreflang із зазначенням українського x-default.
  4. Мовний закон, який зобов’язав робити українську версію основною. На тлі цього дуже багато сайтів просто закрили російську мову й зробили переклад (про це ми писали в цій публікації).

Все це призводить до того, що у видачі з’являється все більше сайтів українською. 

Стратегія пошукового просування у 2023 році

У 2022 році розподіл використання української та російської мов має тренд до збільшення частки державної мови. Хоча російськомовні запити займають близько 65%. З 16 липня 2022 року набули чинності друга та шоста статті Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», що робить обов’язковим використання як основної україномовної версії вебсайтів, мобільних додатків тощо.

Значна частка вебресурсів відмовляється від використання російської мови, як і багато лідерів думок тепер транслюють свої міркування українською. Це призводить до зниження органічного трафіку та фінансових втрат. Проте такі дії є усвідомленими, й зростання попиту на україномовний контент залишається сталим. 

Серед користувачів Google і YouTube набувають популярності інструкції налаштування інтернет-сервісів, щоб позбутися російськомовних ресурсів в результатах пошуку та в YouTube. Це стосується мовних налаштувань в пошуку Google, параметрів мовних уподобань облікового запиту Google. Щодо YouTube, де не існує мовних налаштувань, потрібна відмова від перегляду російськомовного контенту взагалі. Інакше сервіс пропонуватиме контент російською мовою, оскільки його кількість набагато переважає україномовний, а алгоритми YouTube використовують досвід вашого володіння російською. 

Пошукове просування ресурсів в українському сегменті інтернету, попри зміни у використанні мови, у 2023 році й надалі має базуватися на основних засадах Google і головних трендах у пошуку.

  1. Розвиток і зростання попиту на україномовний контент. Важливо зараз активно працювати над оптимізацією української версії сайту, доки ще не всі конкуренти перейшли на її просування. Доволі багато представників бізнесу ще не відновили повноцінну роботу й інвестування в маркетинг  
  2. Падіння трафіку після початку «великої» війни в Україні наразі вже майже минуло, й більшість ніш вийшли на свої середні показники за попитом. І чим далі, тим більше цифра сезонності нагадує 2021 рік.
  3. Зараз дуже важливо почати працювати над просуванням вашого сайту, якщо ви робили це раніше. Наші останні аналізи за багатьма нішами свідчать про збільшення активності конкурентів з початку війни. Це означає, що бізнес почав поступово стабілізуватися, пристосувався до умов відключення світла й дефіциту постачань (знайшлись нові постачальники) та відновлює роботу з пошуку клієнтів.
  4. Багато представників малого бізнесу, які з’явилися вже протягом війни, почали активно вкладатися в рекламу. Це спричинило колосальне подорожчання кліків у контекстній рекламі та зростання попиту саме в топ-5 органічної видачі. Але водночас без контексту обійтися неможливо через суттєву забитість видачі саме рекламними оголошеннями.
  5. Чинник E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), де з грудня 2022 року Google додав до абревіатури другу «E» (чинник Experience). 
  6. Перехід на Google Analytics 4, відмова від підтримки Google Analytics Universal з 1 липня 2023 року.
  7. Обов’язкове використання структурованих даних для збільшення клікабельності сніпетів в умовах величезної конкуренції в контексті.
  8. Оновлення алгоритмів пошукової системи Google з використанням систем штучного інтелекту.
  9. Важливість використання відеоконтенту.

Отже, основні тенденції в роботі алгоритмів пошукових систем за якість результатів видачі лишаються на засадах задоволення користувачів і контролю якості контенту. Для ефективного просування як вебсайтів, так і інших ресурсів в інтернеті потрібно зважати на вказані тренди. 

Статтю підготував WEDEX founder Олексій Сідей на основі аналітики проєктів. Більше цікавої інформації про маркетинг на нашому офіційному каналі в Telegram.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук