25 січня 2023 року стало відомо про випадки гострих отруєнь серед  відвідувачів столичного закладу Honey. Тоді четверо з шести постраждалих потрапили до лікарень, а Держпродспоживслужба розпочала розслідування. 

У своєму висновку, орган пов’язав інфекцію зі вживанням яєць «неповної термічної обробки» в стравах. Це, зокрема, стосувалося таких позицій в меню, як «Яйце-пашот» і «Яйця Бенедикт». 

Проте, невдовзі після ситуації з Honey, отруєння зареєстрували в іншому закладі Києва. Станом на 15 лютого 2023 року в міський центр контролю та профілактики хвороб надійшло п’ять екстрених повідомлень про гострий ентероколіт. Простими словами, смертельну хворобу – сальмонельоз. Усі вони напередодні відвідували кафе «Альпака», де куштували продукти з риби та страви з яєць.  

«Нещодавно я захворів на сальмонельоз після сніданку в кафе. 5 днів пролежав у лікарні, з яких 2 дні не пам’ятаю у принципі. Лихоманка, спазми, зневоднення. Зі мною були люди, які теж дуже важко захворіли, один із них – досвідчений лікар – знепритомнів у ванній і прокинувся в крові. Розбив собі обличчя, довелося накладати шви. Всі ми пережили вкрай неприємну госпіталізацію і, м’яко кажучи, трохи думали про смерть», – розповів про симптоматику хвороби підприємець Андрій Ставніцер.

Хоча Андрій Ставніцер не зазначив заклад, в якому отруївся, він стверджує, що мова набагато більшу кількість випадків, аніж розголошують ЗМІ. Загалом, більше 40 людей захворіли на сальмонельоз, куштуючи страви в ресторанах столиці. Проте, справа не в них самих, а в постачальнику яєць. Підприємець додав, що всі вони, схоже, отримували їх від компанії «Ясенсвіт».

«Більше 40 людей захворіли, і це лише ті, про які я знаю. Схоже, що всі заклади отримували яйця від одного постачальника – компанії «Ясенсвіт». Я не можу стверджувати цього точно, але чув саме таке», – прокоментував підприємець.

Інформацію щодо кількості захворілих виданню «ТСН» підтвердив начальник головного управління Держпродспоживслужби Києва Олег Рубан. За його словами, крім п’яти офіційно зареєстрованих осіб, ще захворіли як мінімум 50 людей. Одночасно, обвинувачення компанії «Ясенсвіт» експерт не підтримав. Згідно з даними служби, «був інший постачальник яєць, який зараз перебуває невідомо де». 

«Ми розібралися в цьому детально. Виявилося, що яйця іншого походження, виробника ми зараз шукаємо», – додав Олег Рубан.

В групі компаній «‎Овостар Юніон», яка реалізує продукцію під ТМ ‎«‎Ясенсвіт» також відреагували на інцидент. Пресслужба опублікувала офіційну заяву, в якій спростувала причетність продукції власного виробництва до отруєнь. Там зазначили, що «пильнують за високою якістю та безпекою своїх продуктів за необхідними стандартами. 

«Безпека яйця забезпечується протягом усього циклу його знесення і додатково перевіряється в контрольних лабораторіях при виробництві. Додатково, для контролю якості продукції, що відвантажується на птахофабриках “Ясенсвіт‎”‎, забезпечено постійну присутність державного ветеринарного лікаря», – додали в «‎Овостар Юніон». 

Крім того, в компанії додали, що з моменту постачання яєць до закладів харчування до моменту вживання в їжу проходить певний час і відбувається певний логістичний ланцюжок. Оскільки до цього ланцюжку залучені співробітники закладів харчування, «Ясенсвіт‎» як постачальник «не може контролювати виконання закладами харчування цих норм». 

Тим часом, постраждалим в Держпродспоживслужби рекомендували звертатися до відповідних територіальних органів за допомогою й не займатися самолікуванням. Там пояснили, що якщо несвоєчасно провести лікування та профілактичні заходи, це загрожує інвалідністю.

Як раніше коментували представники закладів «Альпака» та Honey, наразі ведеться комунікація з усіма такими відвідувачами. Будуть відшкодовані всі витрати на лікування. 

Нагадаємо, раніше AIN.Business розпитав у Станіслава Завертайла, співвласника Honey, про те, як відбувається перевірка та сертифікація продуктів у мережі: