Часто тривала співпраця бізнесу з постачальниками переростає в партнерські стосунки. Сприйняття постачальника в новому статусі вимагає й зміни поведінки з ним: інша комунікація, створення більш рівних умов для обох сторін. 

Аби правильно й без шкоди переходити на інші умови співпраці, важливо пам’ятати 9 прикладних правил, які зібрали автори Telegram каналу «Український бізнесмен». AIN.Business вибрав основне.

Не ігноруйте 

  • Не змушуйте партнера довго чекати на вашу відповідь у листах, повідомленнях. 
  • Тут не вимагається негайне реагування на повідомлення, але варто підтвердити, що ви його отримали та розглянете найближчим часом.
  • Така діє є підтвердженням того, що партнер для вас є пріоритетом і ви цінуєте співпрацю. 

Будьте готові надати додаткову послугу

  • Компанії повинні цінувати свій час, ставити рамки, але бувають випадки, коли потрібно надати додаткову послугу, щоб полегшити життя партнера. 
  • Згідно з соціальною нормою взаємності, ваша послуга може бути винагороджена більшою кількістю роботи, хорошим відгуком, рекомендацією щодо продажу або додатковою свободою дій, якщо в майбутньому станеться якась помилка.

Будьте хорошим адвокатом для клієнта, якщо виникне необхідність

  • Часто, звітуючи менеджерам, партнерам теж потрібні хороші відгуки від клієнтів, докази про успішні кейси тощо.
  • Будьте готовим та відкритими, щоб зробити звіт із ваших спільних досягнень. Формат подання звітності може бути різним в залежності від сфери діяльності: інфографіка за підсумками року\місяця, добірка найяскравіших фото\відео із ваших практичних напрацювань тощо. 

Відповідальність у кожному кроці

  • Зважайте на те, як ви поводитеся на зустрічах, відповідаєте на телефонні дзвінки чи електронні повідомлення.
  • Будьте проактивними в своїх діях і ставте перед собою питання: чи полегшили ви клієнту прийняття рішення, чи надали ви чітку інструкцію, чи отримали ви створили зручні умови для виконання завдання, тощо.

Звертайтеся до членів команди на ім’я

  • Таким чином ви гуманізуєте вашого партнера, своїх колег по команді. Це допомагає будувати стосунки й підвищувати рівень довіри один до одного. 

Співпрацюйте

  • Не обмежуйте партнера в правах і обов’язках. Дозволяйте йому висловлюватися з будь-якого питання, адже в діалозі можуть виникати цікаві ідеї, краще розуміння співпраці тощо.
  • Діліться один з одним корисними ресурсами, де можна більше вивчити  питання, над яким ви працюєте, чи знайти рішення до проблеми. 

Не бійтеся казати «ні»

  • Потрібно об’єктивно оцінювати свої можливості, тому для цього вам доведеться говорити «ні» своїм клієнтам\партнерам.
  • Інколи запити можуть бути нездійсненним, часові рамки надто обмеженими, а ідеї – максималістичними.
  • Щоб навчитися казати «ні», варто переадресувати питання, бути чесним, пояснити, чому така відповідь, й запропонувати альтернативи.

Телефон краще, ніж електронна пошта, а вечеря краще, ніж обід

  • Даний пункт залежить від сфери діяльності. Але якщо ваш партнер – швидше клієнт, то в такій співпраці зазвичай існує ієрархія. 
  • Електронна пошта підходить у випадках, якщо вам потрібно представити дані, звіт чи будь-яку рутинну інформацію. Але якщо ваша мета — переконати, домовитися, знайти рішення на будь-яке питання чи проблему – живі зустрічі та телефонні дзвінки працюють найкраще.
  • Якщо ви хочете побудувати міцні партнерські стосунки – створіть умови для спільного досвіду, який не відбувається тільки у робочий час: виділіть час на обід, вечерю чи якусь подію, пов’язану з вашою спільною сферою.

Залучіть партнера до презентації спільного проекту

  • Виконання цього пункту також залежить від сфери діяльності, в якій ви працюєте. Якщо це агенції чи ресторани, то кінцевий спільний проект – якась подія чи офіційне відкриття закладу.
  • Часто партнери беруть активну участь у розробці спільного продукту, тому залучіть їх до презентації, розділіть з ним заслуги та радість від результату.