68,4% читачів хотіли б купити електрокар. Опитування AIN.UA

2
Читати на RU

Редакція AIN.UA провела чергове опитування. Цього разу — на тему електрокарів. Попри те, що на вересень 2021 року в Україні зареєстровано 30 062 електромобілі, це менше ніж 1% автомобільного ринку країни. Ми з’ясували, скільки читачів готові відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) та які труднощі виникають у тих, хто вже це зробив.

Дослідження: в опитуванні взяли участь 310 читачів AIN.UA. Вони анонімно відповідали на закриті та відкриті запитання на тему. Нижче наведено результати опитування.


  • Як показало дослідження, 68,4% опитаних хотіли би стати власниками електрокара.
  • 24,8% висловилися проти авто з електродвигуном.
  • При цьому лише у 6,8% респондентів електрокар уже є.
  • Ті, хто планує покупку в майбутньому, найчастіше розглядають Tesla, називаючи електрокари компанії найбільш технологічними та безпечними. Згідно з опитуванням, найбільший попит має Tesla Model 3 і Tesla Model S.
  • Цікаво, що друге місце розділили Nissan Leaf та Audi e-tron.
  • Третє місце посів BMW i3.
  • Опитані читачі також цікавляться Hyundai IONIQ, Chevrolet Volt, Porsche Taycan, Nissan Ariya та іншими.

Вибираючи електрокар, більшість респондентів дивляться насамперед на запас ходу й оцінюють репутацію компанії-виробника на ринку.

Серед тих, хто вже придбав електрокар, найбільше власників Nissan Leaf. На другому місці — Tesla.

«Nissan Leaf, хочемо Tesla. Плюси — чудово вистачає зарядки для поїздок Києвом плюс економія грошей (1 заряджання вдома коштує близько 30 грн). Мінуси — мало батареї, не дуже далеко поїдеш і потрібно планувати маршрут»

«Tesla Model 3: не треба заправлятися, автопілот, низький центр тяжіння, тому кращі керованість і стійкість, розгін як у спорткара + турбота про екологію, це актуально і це майбутнє»

«Nissan Leaf 2014 — ідеальний міський електромобіль, володію рік, проїхали 10 тис. км. З плюсів – простота конструкції і, як наслідок, — надійність. Не тарабанить і не пихтить. Вартість 100 км дороги по електриці = 30 грн за умови зарядки вдома. Не потрібно прогрівати двигун – сів та одразу поїхав. Недоліки – це, звісно, мала дальність ходу до підзарядки, що ускладнює поїздки за місто. Деградація батареї від високих температур є критичною в авто без охолодження батареї»

Респонденти, які проти електрокара, головною причиною цього називають необхідність постійно заряджати його. Крім того, водіїв зупиняє малорозвинена інфраструктура під електрокари — невелика кількість зарядних станцій, а також переважання повільних зарядок.

«Малий пробіг на одній зарядці, якщо між містами їздити (Київ — Одеса, наприклад), то це дуже незручно. Сам процес заряджання тривалий, що дуже незручно. Розмови про екологію, м’яко кажучи, неправда, оскільки виготовлення батарей дуже неекологічний процес + вироблення електроенергії далеко не завжди екологічне. Тобто це добре, коли є свій будинок із заряджанням вночі, їздити треба недалеко та недовго. Це потрібно не всім»

«Утилізація батарей, швидке зношування та малий залишковий ресурс, неможливість планувати далекі подорожі, тривалий час заряджання та тотальна відсутність інфраструктури. Виключно для хороших доріг, тому що 4х4 відсутні за прийнятні гроші. Вартість придбання дорівнює автомобілю з ДВЗ і навіть більше. Податки – адже машини коштують дорого й тому  потрапляють до категорії «розкіш».

45,5% опитаних відзначили, що замислитися над купівлею електрокара їх може змусити економія на паливі. Натомість 28,4% передусім подумають про користь для довкілля. Респонденти також готові відмовитися від ДВЗ, якщо знайдуть електромобіль, у якому поєднуються ціна та зручність.

Хоч електромобілі в Україні становлять менше ніж 1% автомобільного ринку, 75,8% опитаних читачів вірять, що такі авто повністю замінять ДВЗ у майбутньому.

Нагадаємо, деякі автовиробники вже заявили про припинення виробництва машин на ДВС впродовж найближчих 5-10 років. Серед них Mercedes-Benz, Honda, Volvo, Jaguar Land Rover та інші.

Залишити коментар

Коментарі | 2

Пошук