З початком блекаутів перед українським бізнесом постало багато проблем: як живити обладнання, як освітлювати приміщення, як приймати платежі від клієнтів. Останній пункт — один із найбільш болючих.
Адже, за даними НБУ, українці все більше відвикають від готівки, платять у кав’ярнях, магазинах, перукарнях та мережах картками чи смартфоном. І навіть війна не змінила цієї звички. Українські покупці настільки звикли платити без готівки, що часом навіть відмовляються від покупки, якщо немає світла, і відповідно, немає можливості заплатити карткою чи смартфоном.
Рішення є. Коли немає світла, але є мінімальний мобільний інтернет — допоможуть сервіси, що перетворюють будь-який смартфон на платіжний термінал. Один із популярних додатків для цього, POS-термінал у смартфоні — «Термінал» від ПриватБанку.
AIN.UA разом із ПриватБанком та підприємцями, що користуються цим додатком, розповідає, що цей сервіс уміє, як може допомогти бізнесу та збільшити продажі.
Якщо коротко, будь-який підприємець зі смартфоном на Android 8.0 або вище та з NFC-чіпом може завантажити додаток «Термінал» і перетворити звичайний смартфон на POS-термінал.
Ним уже користуються тисячі ресторанів, магазинів, кав’ярень та іншого малого бізнесу по всій Україні. А через блекаути їх стало ще більше. Як повідомляють у ПриватБанку, за листопад 2022 року кількість користувачів «Терміналу» зросла на 25 %, а кількість оплат картками та гаджетами — на 30 % порівняно із попереднім місяцем.
Це зростання зрозуміле, адже коли у продавця немає світла, але є хоч якийсь інтернет, все, що йому потрібно: встановити додаток на смартфон — і можна приймати оплату від клієнтів.
Щобільше, цей застосунок стає у пригоді тим бізнесам, що працюють на звільнених від окупантів територіях, там, де є перебої зі світлом та поки не налагоджена банківська інфраструктура. Наприклад, після квітня 2022 року (коли окупаційні війська відступили з Київської області) кількість підприємців, які почали приймати платежі у додатку «Термінал», за даними банку, зросла вдвічі, а обсяг проведених оплат — вдесятеро.
Ввести номер телефону, з якого продавець прийматиме оплату, і натиснути «Увійти», та ввести пароль із SMS.
Натиснути «Зареєструвати магазин» та внести необхідну інформацію для реєстрації.
Ввести суму товару чи послуги, та за потреби вказати призначення платежу. Та натиснути «Прийняти платіж карткою».
Приймаючи перший платіж, потрібно завантажити tapXphone та ввести два коди з SMS (це потрібно лише для першого платежу).
Після цього можна прикладати картку чи гаджет з безконтактною оплатою до смартфона з «Терміналом»: він автоматично проведе оплату.
Якщо натиснути «Поділитися», можна буде відправити покупцеві чек на e-mail або месенджер.
Додаток вигідний, адже не вимагає абонплати. При користуванні магазин сплачує лише невелику комісію за еквайринг — 1,3 %.
Додаток працює швидко. Щоб його встановити та налаштувати, знадобиться всього кілька хвилин. А запустити його на смартфоні та почати приймати платежі — хвилина часу.
Додаток також зручний: адже його може використовувати будь-який співробітник магазину чи іншого бізнесу, в якого є Android-смартфон: кур’єр, адміністратор, продавець, водій. Власнику бізнесу просто потрібно надати їм дозволи на приймання оплати.
Але найголовніше: він полегшує бізнесам життя і бустить продажі. Як саме — розповідають самі підприємці.