Як за 14 місяців збільшити трафік на сайт клініки майже вдесятеро: кейс Inweb

Артем Лебедєв, middle SEO specialist компанії Inweb, у своїй статті описує, як за 14 місяців роботи вдалося майже в десять разів збільшити релевантний трафік на сайт медичної клініки.


Основна фішка цього кейсу: залучення релевантного трафіку з країн ЄС, робота з контентом та трафіком медичного закладу. Наш досвід стане в нагоді тим, хто просуває сайти клінік, медичних центрів різних напрямків для різних географій. Назва проекту під NDA, але про роботу ми розповімо у подробицях та результатами поділимося у повному обсязі.

Що за проект

До нас в Inweb звернувся клієнт із Центру репродукції — це медичний заклад, який займається комплексною діагностикою та лікуванням жіночої та чоловічої безплідності всіх форм та видів. Філії центру працюють у Німеччині, Польщі та Україні. На їх основі проводиться широкий спектр всіх можливих на сьогодні процедур, пов’язаних із лікуванням безпліддя. Але основна спеціалізація центру — це екстракорпоральне запліднення (ЕКО).

Цільова аудиторія проекту — це пари, які хочуть зачати дитину, а також жінки, які хочуть зберегти свою фертильність.

Переваги центру:

  • Пропонує не тільки медичні послуги (лікування та консультації), а й повний юридичний та організаційний супровід. Правовий супровід — дуже важливий, зокрема, у програмах сурогатного материнства.
  • Медперсонал постійно підвищує кваліфікацію, складається зі спеціалістів із багаторічним досвідом, науковими напрацюваннями, міжнародним авторитетом. Є етична рада з лікарів, ембріологів, фахівців із репродуктивної медицини.
  • Є власний банк яйцеклітин.

На момент звернення до агенції Inweb контент на сайті замовника не відповідав вимогам пошукових систем у медичній тематиці. Щоб Google високо оцінив сайт, потрібно було попрацювати над розміщенням максимально відкритої, достовірної та експертної інформації про кожну послугу, доопрацювати функції сайту.

На старті роботи з проектом органічний трафік складав менше 150 сеансів на місяць. Із сайту надходило близько 3 заявок на місяць.

Тут і надалі зображення надані Inweb

Трафік на сайт на початку був переважно з Польщі та України.

Задача клієнта

Проект звернувся до нас у листопаді 2020 року із завданням: збільшити кількість лідів з органічного трафіку з європейських країн, зокрема з Німеччини та Польщі. Потрібно було підвищити впізнаваність бренду і допомогти у складанні контент-плану для блогу, щоб писати експертні статті, які відповідають найчастішим інформаційним запитам користувачів у даній тематиці.

У кейсі покажемо результати за період роботи з 23.11.2020 до 31.10.2021.

Нюанси просування сайтів у сфері медицини та сурогатного материнства

Для того щоб ви зрозуміли, як саме Inweb вибудовував стратегію оптимізації сайту, розповімо про вимоги пошукової системи. Щоб досягти високих результатів при оптимізації та просуванні медичного сайту, потрібно орієнтуватися на два поняття, важливі Google.

YMYL (Your Money or Your Life) – так пошукова система відзначає сайти чи окремі сторінки, які можуть вплинути на життя та здоров’я людини у різних сферах, насамперед, це сайти медичної тематики.E—A—T (expertise, authoritativeness, trustworthiness) — це показники оцінки сайтів YMYL-тематики. Розшифровується абревіатура, як експертність, авторитетність та достовірність. Термін взято з Посібника Google для оцінки якості сайтів у пошуку. Це 168-сторінковий документ, який використовується асесорами для оцінки якості результатів пошуку Google.

У медичній сфері завжди є високий попит та значна конкуренція. У топ пошукової видачі потрапляють найбільш експертні сайти з високим ступенем як внутрішньої, так і зовнішньої оптимізації. Користувачі ретельно обирають між сайтами і конкурентами, і мета команди — переконати потенційних користувачів, що в клініці працюють експерти, а на сайті можна легко знайти відповіді на всі запитання.

Завдання сайту клініки номер один — викликати довіру, виявити турботу та користувача та надати йому зону комфорту у взаємодії з ним. Якщо довіра виникне, користувач ухвалить рішення на вашу користь і ви побачите зростання заявок, замовлення зворотного дзвінка для консультації та письмових звернень.

Допомагає в цьому релевантний контент сайту: повний, експертний, такий, що відповідає на всі можливі питання пацієнта, які можуть виникнути як при прочитанні контенту, так і при виявленні певної проблеми зі здоров’ям. Також важливо полегшити потенційному користувачеві процес вибору лікаря. Для цього необхідно заздалегідь подумати, за якими критеріями можуть обирати лікаря пацієнти та зробити так, щоб інформація на сайті відповідала всім цим критеріям.

Що показав аудит сайту

Ми почали з технічної оптимізації сайту — виправлення помилок. Фахівці Inweb завжди роблять комплексний SEO-аудит під час просування, тобто перевіряють стан CMS сайту (технічний аудит) і роблять повний SEO-аналіз сайту.

Виявили та виправили:

  • закрили від індексації не призначені для пошукової системи сторінки;
  • склали коректний файл Robots.txt;
  • налаштували 404 код відповіді сервера відповідних сторінок;
  • позбулися великої кількості дублів сторінок;
  • виправили наявність битих посилань;
  • оптимізували швидкість завантаження сайту;
  • склали коректний файл sitemap.xml для покращення сканування сторінок;
  • впровадили відповідні розмітки всім типів сторінок;
  • прописали коректні метадані виходячи із семантичного ядра та запитів у Google Search Console як для категорій, так і для сторінок блогу.

Як проходили роботи з оптимізації сайту за перші півроку роботи

Для англійської версії сайту:

  • пропрацювали повне семантичне ядро як послуг, так статей блогу;
  • згрупували пошукові запити та оптимізували під них контент;
  • розробили шаблони та реалізували додаткові посадкові сторінки, наприклад Price, Consultation, оскільки такі сторінки є одним із важливих комерційних факторів ранжування сайту;
  • почали просувати кілька нових напрямів;
  • оптимізували сайт всі можливі сторінки, включаючи адміністративні, які не беруть участь у ранжируванні сайту: прописали метатеги, нові заголовки, оптимізували тексти для пріоритетних сторінок, зробили додаткове перелінкування сторінок послуг зі статтями блогу, прибрали 3ХХ, 4ХХ, 5ХХ помилки та дублі.

Сайт був у трьох мовних версіях: англійською, німецькою та польською мовою. Ми зібрали семантичне ядро для Німецької та Польської мовних версій та оптимізували всі сторінки згідно з чек-листом вище. Також вивели мовний перемикач.

Як працювали над зовнішньою оптимізацією медичного сайту

Для Google важливо, що на сайт посилаються із зовнішніх тематичних майданчиків, це один із позитивних сигналів про те, що сайт експертний і його варто показувати користувачам. Тому зовнішня оптимізація — це робота з пошуку таких релевантних майданчиків та проставлення посилань на сайт замовника.

Після того, як ми пропрацювали семантику, склали технічне завдання з крауд-маркетингу (посилання з постів на форумах та в соцмережах, у коментарях до статей, посилання з сервісів питання/відповідь) для отримання зовнішніх посилань на пріоритетні сторінки сайту.

URL: АнкориРозподілення об’ємів
Анкорні (15 посилань)
/fertility clinic150—200 символів
/ivf—with—own—oocytes/ivf clinic near me150—200 символів
/egg—donation—programs/donations egg150—200 символів
/embryo—donation—program/donating embryos150—200 символів
/frozen—embryo—transfer—fet/transfer of frozen embryo150—200 символів
/surrogacy/cost surrogacy150—200 символів
/egg—freezing/freeze eggs150—200 символів
/tandem—ivf/tandem ivf150—200 символів
/surrogacy—with—own—oocytes/surrogacy with own eggs150—200 символів
/surrogacy—with—donors—oocytes/surrogacy with egg donor150—200 символів
/surrogacy—with—frozen—embryo—transfer—fet/frozen embryo transfer and surrogacy150—200 символів
/intrauterine—insemination—iui/cost iui150—200 символів
/pgd—by—ngs/pre implant genetic diagnosis150—200 символів
/laboratory—tests—and—diagnostic—procedures/infertility tests150—200 символів

Посилання купували переважно на форумах, що індексуються, додатково заганяли сторінки в індекс за допомогою різних сервісів.

Як підбирали майданчики для зовнішньої оптимізації медичного сайту

Спочатку провели аналіз конкурентів з динаміки приросту посилальної маси та її якості, вибрали із загального списку пріоритетних конкурентів та вивантажили їх зворотні посилання. Через звіт Link Intersect у сервісі Ahrefs порівняли нашу масу посилань з конкурентами, яких ми вибрали. Таким чином отримали список майданчиків, на яких опубліковані посилання конкурентів, але немає розміщення у проекту нашого замовника.

Далі поставили завдання повторити посилальний профіль конкурентів. Крім того, ми експериментували з потрібними анкорами і проставляли не одне посилання в тексті, а від трьох до п’яти посилань, відстежували результат. Посилання вели як на пріоритетні послуги клініки замовника, так і нові статті в блозі.

За час роботи над проектом розмістили близько 25 outreach-матеріалів на якісних тематичних майданчиках. Приклад одного з таких розміщень на одному із майданчиків. Таким чином, за рік ми розмістили близько 150 крауд-посилань.

Як ми враховували в стратегії оптимізації медичного сайту фактори EAT та Your Money Your life

Показали експертизу лікарів на спеціальних сторінках та сторінках послуг

Створили окремі посадкові сторінки — візитки лікарів, де розмістили біографію, докладну інформацію про освіту, підвищення кваліфікації, участь у різних медичних конференціях та симпозіумах, експертизу лікаря.

Користувач відразу бачить досвід, освіту, досягнення лікаря

Також зробили спільну сторінку з усіма лікарями клініки.

З цієї сторінки можна перейти за посиланнями на сторінки з інформацією кожного з лікарів для того, щоб користувач і пошукова система могли ознайомитися з інформацією про фахівців.

На сторінках послуг поставили посилання на сторінки лікарів, які її надають.

Сторінка послуги Surrogacy with own eggs показує, що треба звертатися до цих фахівців

Таким чином користувач одразу бачив інформацію не лише про послугу, а й про лікарів.

Показали переваги клініки

Створили окрему посадкову сторінку About Company:

  • історія виникнення та розвитку медичного центру;
  • фото співробітників за роботою та фото обладнання;
  • розмістили 3D-тур по клініці.

Налагодили роботу з написання та розміщення контенту в блозі клініки

Блог запрацював як додаткове джерело конверсійного трафіку після того, як ми склали список високочастотних тем у тематиці лікування безпліддя та опублікували новий корисний контент. З урахуванням вимог Google для залучення трафіку на сайт недостатньо звичайних комерційних та інформаційних сторінок.

Щоб віддати перевагу саме вашому сайту, пошукові системи хочуть бачити на ньому багато корисного контенту, оптимізованого при цьому під ключові запити користувачів. Потрібно враховувати і те, як користувачі шукають інформацію у різних країнах, на цьому проекті у Німеччині, Польщі та Україні.

Тому необхідно видобувати інформаційний трафік зі всіх можливих тем, пов’язаних із тематикою сайту.

А як шукати такі теми для блогу? За допомогою Serpstat, Ahrefs, Semrush, etc. Або самостійно на медичних форумах, де люди шукають відповіді на свої вузькоспрямовані питання. Таким чином, можна знайти як низькочастотні теми, за якими можна в короткі терміни отримати топ, так і високочастотні, де за топ необхідно буде поборотися.

Позитивний результат прийде лише у випадку, якщо це будуть об’ємні, структуровані та експертні тексти: важлива чітка організація статті, оптимізація під фактори ET, повне та експертне розкриття теми, додавання відео для поведінкових факторів та відповідних зображень. Також для SEO та досвіду користувача рекомендується додати блок FAQ як для статей, так і для сторінок послуг.

Сама стаття повинна проходити 3 етапи вичитки: внутрішня перевірка, перевірка відділом SEO та кінцева вичитка безпосередньо лікарем або автором цієї статті.

Пропрацювали окремі сторінки сайту клініки для підвищення відповідності правилам алгоритму YMYL

Читачам кейсу: власникам клінік, маркетологам буде корисно зберегти чек-лист з оптимізації сайту клініки:

Загальні рекомендації
Повні відомості на сторінці «Про компанію» (“Про нас”)
Вся інформація про компанію, посилання на сторінку розміщена на всіх сторінках сайту та її легко знайти. На сторінці є інформація про нагороди та сертифікати медичного центру, необхідні ліцензії, інформація про співробітників, відео про компанію, інформація про партнерів клініки (виробники медобладнання, лікарських засобів, лабораторії).
Контактна інформація з достатньою кількістю способів зв’язку
Посилання на сторінку розміщено на всіх сторінках сайту та її легко знайти, вказано всі способи зв’язку, адреси, можливість зв’язатися з менеджером компанії, співробітники, реквізити;
Політика конфіденційності
Персональні дані обробляють майже всі власники сайтів, наприклад, збираючи адреси електронної пошти для розсилки. Створити сторінку та вивести посилання у футер.
Договір публічної оферти
Для підвищення довіри до сайту з боку пошукових систем та користувачів, рекомендується створити сторінку «Договір публічної оферти» та вивести посилання на футер
Сторінка з даними про спеціалістів
Інформація про фахівці дуже важлива для ранжування сайтів. Також це впливає на фактори E-AT, які оцінюються для всіх сайтів.
Сторінка FAQ (Frequently asked questions)
Для того, щоб користувач міг швидко ознайомитися з усією необхідною йому інформацією в одному місці, рекомендується створити посадкову сторінку «Часті питання», на якій опублікувати список частих питань, які надходять на адресу компанії від клієнтів і відповісти на них.. 
Контент
Максимально повне розкриття теми
Проаналізувати контент на пріоритетних розділах та за необхідності доповнити корисною інформацією для клієнта
Показання / Протипоказання
Для всіх послуг у контенті заповнити обов’язкові блоки: показання та протипоказання до послуги
Обладнання
Для кожної послуги бажано запровадити блок «Обладнання, за допомогою якого виконуватиметься послуга» для кращого ознайомлення користувача з технічним обладнанням компанії. 
Відповідність контенту намірам користувача
Проаналізувати контент на релевантність ключовим запитам та за необхідності дооптимизувати/відрерайтити.
Візуально приваблива структурована подача
Проаналізувати макет категорій сайту та за необхідності написати рекомендації щодо покращення.
Автор статейДля кожної статті вказати автора. Посилання на автора веде на окрему сторінку, де є фотографія, сертифікати та дипломи автора, опис його досвіду, посилання на публікації в інших джерелах. Бажано, щоб про автора були згадки на інших сайтах, які б підтверджували його експертність. На окремій сторінці автора впроваджено розмітку https://schema.org/Person;
Сторінка послуг
Зовнішній вигляд
Максимум інформації (має бути зрозуміло, що це послуга, навіщо вона потрібна й інша необхідна інформація);
Можливість запису на прийом
Обов’язково наявність вікна з можливістю записатися на прийом/залишити заявку;
Сторінка «Консультація лікаря»
Створити окрему сторінку «Консультація лікаря», на якій впровадити можливість залишати відгуки з метою розміщення на них питань від клієнтів, де лікар відповідатиме на ці питання. Така сторінка при належній оптимізації приноситиме додатковий трафік;
Фото, які демонструють, як і за допомогою чого клініка проводить послугу
Усі фотографії — хорошої якості, у достатній кількості про те, як і чим здійснюється ця послуга;
Відео про послугу (підготовка, процес, результат)
По можливості завантажити відео про послуги, що надаються;
Відео відгуки про послугу
За наявності;
Функціонал відгуків
Наявність функціоналу відгуків на сторінці послуг та активна взаємодія з користувачами;
Сертифікати/ліцензії/
За потреби розмістити сертифікати на всіх можливих послугах;
Фахівці, які надають послугу
Інформація про співробітників-експертів у даній галузі та можливість зв’язатися особисто з ними, посилання на їх експертні публікації на сторонніх ресурсах, їх ліцензії та сертифікати, освіту, досвід роботи, фото та ін. Посилання на цих фахівців на окремій посадковій сторінці, на яких розміщена вся корисна інформація про них. Під кожною послугою розмістити блок із посиланнями на лікарів, які виконують цю послугу;
Підписка на розсилку
Реалізувати функціонал підписки на розсилку, якщо це можливо і необхідно;
Інформація про гарантії
Гарантійна інформація як на послуги, так і на окремій сторінці;
Подібні послуги та послуги, які можуть доповнити дану послугу
Блок «Схожі послуги» за потреби;

Робота над зручністю користуванням сайту 

У процесі роботи над сайтом виправили всі недоліки за чек-листами usability на основі аналізу поведінки користувачів на сайті. Наприклад, впровадили блоки на сторінках послуг:

  • блок з вартістю послуги;
  • блок перелінковки з корисними для користувача статтями;

Всього через рік роботи ми побачили такі результати 

Зростання органічного трафіку — за 14 місяців співпраці нам вдалося майже вдесятеро збільшити кількість трафіку на сайт.

У грудні 2020 року було 147 сеансів із органічної видачі, а за рік у грудні 2021 року вже 1 377 сеансів.

Динаміка по кількості показів та ліків в Google Search Console 

Нам вдалося значно збільшити трафік із Німеччини та Польщі, але й не лише з цих країн:

Динаміка видимості сайту за пошуковими запитами у google.pl за даними Serpstat.com:

Динаміка видимості сайту за пошуковими запитами у google.de за даними Serpstat.com:

Створення на сайті топового контенту дозволило залучити органічні переходи на сайт за статтями блогу:

Що нам допомогло просунути сайт клініки та досягти таких результатів 

  1. Ефективні рішення щодо стратегії просування. Застосували весь свій досвід роботи із просування медичних сайтів.
  1. Експертний контент, оптимізований під цільові пошукові запити. Жодних «просто SEO-текстів», тільки глибоко опрацьовані теми, глибока оптимізація експертних текстів.
  1. Стабільне розширення спектру послуг у медичному центрі.
  1. Ми створювали нові сторінки як з ініціативи клієнта, так і систематично пропонували розширення структури. Розширювали семантику сайту, збільшували обсяг крутого контенту на проекті.
  1. Адаптація сайту під мобільний. Усунули проблеми з меню, що випадає, і систематично аналізували користувальницький досвід.
  1. Оптимізація сайту YMYL з урахуванням особливостей E—A—T.
  1. Комфортне спілкування з клієнтом. Замовник, який із самого початку працював разом з нами і був орієнтований на успіх не менше за нас, ставив цілі у своєму бізнесі в частині досягнення результатів сайтом, і саме якісна взаємодія з клієнтом послужила результатам у найкоротші терміни. Замовник підтримував усі наші ініціативи та прислухався до всіх рекомендацій.

Автор: Артем Лебедєв, middle SEO specialist компанії Inweb

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук