Аутсорсери Trinetix та TechBand запустили блокчейн-розробника Dexola. План — найняти до 200 співробітників

На українському ринку ІТ-аутсорсингу зʼявився новий гравець – компанія з блокчейн-розробки Dexola. Наразі вона налічує 50 людей з офісом в Києві, але в найближчі 5 років засновники планують збільшити штат до 200 людей, а згодом – вийти на IPO.

Dexola інкорпорована в США, оскільки фокусується саме на цьому ринку. Заснували її в результаті укладання договору партнерства між великим аутсорсером Trinetix (більше 850 співробітників в Україні та Польщі) та невеликою командою TechBand, яка спеціалізувалась якраз на блокчейн-розробці.

Про деталі партнерства та нову компанію редактору AIN.UA розповіли СЕО TechBand Антон Вокруг і СЕО Trinetix Саша Строжемін.

Розкажіть про TechBand: чим займалися, що за продукт, скільки людей, яка бізнес-модель?

Антон: TechBand – це бренд на ринку ІТ-аутсорса з командою на 40-50 людей, заснований у 2018 році. Основним нашим доменом були блокчейн-технології. Ми розробляли DeFi-проекти, криптогаманці, NFT-проекти і навіть ігри з різноманітними криптовалютними механіками. По деяким проектам і партнерствам досі знаходимось під NDA. 

Роботи вистачало, в кількості росли повільно і еволюційно, тому що спеціалістів по блокчейн-розробці в Україні, як і в усьому світі, небагато. Виховували спеціалістів всередині компанії поступово. Рейти ставили високі. 

Заробляли нормально. Скажімо так: за проекти з бюджетом нижче $100 000 ми не бралися.

Антон Вокруг. Фото в цьому матеріалі надані спікерами

Як познайомилися з Trinetix? Чим саме велику компанію зацікавив TechBand?

Антон: Тут нам допоміг Ігор Перція з hypra.fund, з яким ми познайомились на серії організованих мною конференцій ЛОЖА. Він виступав у нас з доповіддю про те, як продавати бізнеси. До нього прийшли Trinetix, які хотіли зайти на ринок блокчейн-розробки. І перед ними став вибір: розвивати цей напрямок самим, вибудовуючи команду та делівері-процеси в блокчейні, здобуваючи свою експертизу та знання, або піти у партнерство з уже сталою на ринку командою. 

Перший варіант дуже повільний, другий – швидкий, його й обрали. Ігор допоміг обом сторонам дійти згоди у перемовинах стосовно умов та перспектив майбутньої співпраці. З нашого боку – команда та блокчейн-досвід, з боку Тrinetix — досвід великої компанії у роботі з новими для нас ринками.

Саша: У TechBand був робочий бізнес в індустрії, яка нам дуже цікава. На той момент у нас не було цієї експертизи. Trinetix завжди була інноваційною компанією з дуже сильними технологічними експертами та спеціалістами, тому моєю давньою ідеєю і бажанням було привнести блокчейн-експертизу в Trinetix, і останні два роки я активно шукав можливість це зробити. 

Ми вирішили створити нову компанію в холдингу Trinetix, але зі своєю власною назвою і брендом – Dexola, куди лідери TechBand увійшли як акціонери та мої нові партнери.

Саша Строжемін

Trinetix надав Dexola одного зі своїх найкращих експертів, який став СЕО нової компанії, також ми посилили Dexola нашими внутрішніми функціями, процесами та кадрами: посилили операційну складову, рекрутинг, продажі, маркетинг – усе те, що в нашій корпорації вже поставлено на рейки. 

Блокчейн і Dexola для нас – це новий напрямок, нові інженери-професіонали, нові технології та нові клієнти. За рахунок Dexola та блокчейн технології ми зможемо покрити інші сегменти ринку – стартапи та SMB (small and medium businesses), оскільки вже достатньо довгий час ми працюємо переважно з корпоративним сегментом.

Для них це партнерство – доступ до можливостей нашого холдингу, до наших спеціалістів, їх експертизи та досвіду, до наших сильних сторін та переваг на ринку. І саме важливе – це вихід на нові для них ринки,  можливість доступу до корпоративного сегменту на ринку США, це нові ентерпрайз-клієнти, довгострокові складні проекти та цікаві продукти, з якими ми вже багато років працюємо.

Скільки часу пішло на укладення угоди і що саме це була за угода? Trinetix поглинула TechBand?

Саша: Ми достатньо довго обговорювали та шукали шляхи та моделі співпраці з командою TechBand і врешті-решт зупинились на партнерстві і створенні нової компанії. Антон та Євген створили чудову та ефективну команду, і ця команда не один рік працювала на ринку і приносила результат. Тому логічним кроком з нашого боку була пропозиція про створення нової компанії на основі команди TechBand з її експертизою, культурою, цінностями та посилення її сильними досвідченими фахівцями з Trinetix. Але, щоб усе правильно зробити на старті, потрібно було витратити час на вивчення та аналіз цієї команди та її бізнес-моделі.

Ми це все вивчили та проаналізували, оцінили їх наявні можливості та які ресурси їм потрібні, щоб ми могли їх бустанути у перший рік, наскільки можна задіяти їх у пресейлах та делівері наших ентерпрайз-проектів.

Такий глибокий evaluation ліг в основу попередньої оцінки та позицій сторін в переговорному процесі при створенні нової компанії, формуванні інвестиційного плану, а також розподілення часток акціонерів в Dexola.

Антон: Загалом весь процес від першого комітменту та фінальних підписів на реєстраційних документах нової зареєстрованої в США корпорації зайняв 4-5 місяців, а інтеграція та злагодження всіх справ йде і досі, на це звісно потрібен час.

Після створення нової компанії у партнерстві з Trinetix, бренд TechBand перестав існувати, лишився тільки сайт. Сьогодні вся операційна діяльність та бізнес складова проводиться через Dexola.

Деталі та умови угоди створення нової компанії я не маю права розголошувати. У цій угоді ми все зробили так, як і в західній практиці, тому всі акціонери-партнери знаходяться під NDA. Я та мій бізнес-партнер, СТО TechBand, Євген Потемський отримали долі в новій корпорації. Які саме, розкрити не можу.

Євген Потемський і Антон Вокруг

Розкажіть, як повномасштабна війна вплинула на переговори, власне підписання угоди та створення нової компанії? 

Антон: Певні перші розмови про продаж команди або партнерство з кимось ми почали ще до війни, і звісно, початок повномасштабного вторгнення загальмував ці перемовини. Але коли стало зрозумілим, що це новий світ, і речі вже ніколи не повернуться як були, ми повернулися до перемовин. Домовилися за умови, отримали перший комітмент і почали надавати Trinetix всю необхідну інформацію про клієнтів, проекти та продукти, технологічні стеки, бізнес-моделі, операційні процеси, знайомити з командою, тощо. 

Памʼятаю, коли почалися перші прильоти по енергетичній інфраструктурі Києва і області, я перепитував чи ми йдемо далі (оскільки команда переважно дислокується в Києві – ред.). Відповідь завжди була «так».

Нам пощастило із новими партнерами — вони, як і ми, були з сильним характером і впевненістю йти в цей домен (блокчейн-технології). Звісно, відключення електрики гальмувало всі процеси, але в нас вже були великі акумулятори, які дозволяли довго працювати без світла. 

Операційна діяльність, делівері, як і всі інші справи, в нас були на високому рівні, тому все пройшло досить легко та відносно швидко. Загалом перемовини та усі підготовчі процеси до створення нового партнерства та корпорації зайняли десь 4-5 місяців, за статистикою так і має бути. 

Розкажіть про Dexola: що це за компанія, де зареєстрована, який штат, плани по найму? 

Антон: Dexola – це новий TechBand з новими партнерами, які допоможуть компанії відбудувати ті процеси, які мені не вдалося, досягнути цілей, яких я не зміг, вийти на ті ринки, на які я б ніколи не зміг вийти, наприклад, США. Це найбажаніший регіон для ІТ-компаній, тому вирішили зареєструвати компанію саме там.

Вся команда розробників працює в Україні, переважна частина в Києві, в офісі на березі Дніпра з видом на Києво-Печерську Лавру, прапор України і памʼятник Батьківщині-Матері. Наші символи непереможної України! Але є люди і в інших місцях, наприклад, декілька сейлзів сидять в Штатах – в нас там теж є офіс. Адже наш основний ринок в США.

Саша: У нас є стратегія розвитку Dexola на кілька років. Ми плануємо стати одними з найкращих у своїй ніші в світі, виростити компанію до 200+ спеціалістів, кратно збільшити її оборот, працювати з найкращими світовими компаніями та стартапами. І це я вважаю достатньо реалістичним сценарієм, бо коли крипторинок та ринок блокчейн-сервісів повернеться в фазу активного зростання, а ми всі на це сподіваємося, то ці показники можуть бути виконані раніше і нам доведеться переглядати цілі та стратегію розвитку Dexola. I Trinetix звісно допоможе у досягненні цих цілей.

Найм спеціалістів у Dexola ми плануємо робити як в Україні, так і за її межами. Як приклад у Trinetix в Україні залишилась лише десь близько 40-50% фахівців, решта працює в Європі та віддалено з різних куточків світу.

У нас у Trinetix є делівері-офіси в Польщі, де знаходиться більша частина нашої європейської команди, а також незабаром плануємо відкриття делівері-офісу в Аргентині в Буенос-Айресі. В майбутньому ми плануємо відкривати нові делівері- та сейлз-офіси за кордоном у рамках стратегії розвитку бізнесу Trinetix, в залежності від потреб ринку та у відповідь на запити та вимоги наших клієнтів. Ми рухаємося у бік глобалізації, і в найближчі роки плануємо значно диверсифікувати та розширити наш бізнес, зменшити ризики за допомогою нових локацій та ринків. За рахунок збільшення присутності за кордоном ми зможемо зберегти більше людей в Україні уже сьогодні, що дуже важливо для нас. Звісно, що Dexola теж користуватиметься цими перевагами та можливостями, які надасть Trinetix і це все буде для неї доступно.

А якщо говорити ще стратегічніше, то наша довгострокова ціль і мета – вийти на IPO разом з Trinetix та Dexola. Ми з партнерами поставили собі таке завдання. Сподіваюсь, що у нас все вийде and our dreams will come true.

Навіщо компанії IPO? 

Антон: ІРО – мрія кожного ІТ-бізнесмена, я навіть не знаю про що можна мріяти більше, ніж про успішний вихід на ІРО. Це довгострокова мета. 

Якщо говорити про короткострокові цілі, то це зайти в топ-3 компаній з блокчейн-розробки в світі. Блокчейн-індустрія не така щільна, як звичайний ІТ-аутсорс, тому на цьому ринку цілком реально стати першими, обігнавши інших. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук