Разом з генеральним партнером Mastercard, видання AIN.Business відзначить стійкість та незламність українських підприємців у рамках проекту AIN.Business Club: Історії року.

Команда видання відібрала 51 історію бізнесів, що публікувалися у період з 24 лютого до 31 грудня 2022 року та запрошує читачів відзначити ті історії, що надихають найбільше. Голосування читачів триватиме до 23 березня включно.

З 24 по 30 березня з десяти бізнесів, що отримають найбільше читацьких голосів, журі обере трьох фіналістів, що мають найбільший потенціал для розвитку та масштабування. Головний переможець отримає 100 000 грн від генерального партнера Mastercard на розвиток своєї справи.

30 березня ми зберемося разом у Києві, щоб познайомитися наживо та відзначити переможців. Для участі у події, заповніть реєстраційну форму.

Нижче ділимося добіркою історій наших учасників, обраних у рандомному порядку.

Переглянути всіх учасників можна за посиланням.

Between the walls

Between the walls — студія дизайну інтер’єрів. Віка Карєва, дизайнерка, та Андрій Анісімов, спеціаліст з нерухомості, запустили бізнес у 2019 році. Почали з просування послуг через чати ЖК, у 2020-му бізнесу вдалося вирости до чотирьох людей в команді та наростити базу клієнтів. Пандемія привнесла зміни в бізнесі: від роботи у форматі аутсорс-клієнтів за кордоном до переходу на повний авторський нагляд з власними підрядниками. Під час війни бізнес продовжує працювати, хоча й кількість замовлень в рази скоротилася.

Divchata Brewery

Проект Divchata Brewery запустили Ксенія Литвинюк та Юлія Кириленко у 2020 році. Хоча бренд не має власного виробництва, щомісяця випускає один сорт пива, а вартість однієї варки складає до 80 000 грн. Власниці кажуть, що їхнє пиво ексклюзивне з огляду на вузьку дистрибуцію та нестандартні смаки продукту: від томатного до фініково-лохинового.

Frisson

У 2021 Ксенія Морозенко створила бізнес з виготовлення органічних пазлів. На запуск пішло чотири місяці. Дівчина самостійно будувала бренд і займалася просуванням. Зараз команда зросла, пазли виготовляють на фабриках у Києві й Львові, а ілюстрації створюють митці.

GUNIA Project

Марія Гаврилюк і Наташа Каменська працюють над GUNIA Project вже чотири роки. Обравши за ціль розповідати про традиційну етнічну культуру, вони подорожують Україною, проводять дослідження, а до роботи залучають українських майстрів. Хоча перші півтора року працювали без комерційних цілей, згодом почали продавати вироби й за кордоном. Головним викликом бізнесу називають складне масштабування виробництва, оскільки багато виробів створюється вручну. Проте бренд все одно продовжує розвиватися, а за час повномасштабної війни продажі зросли на 140 %.

Kint Bureau

Kint Bureau — київське виробництво авторських предметів інтер’єру, яке чотири роки тому заснував Максим Кулік. Інвестиції склали $10 000. За перший рік роботи Kint Bureau досяг обороту в 1 млн грн. До пандемії COVID-19 вдалося знайти ще одну нішу — оренда меблів, що приносило гарний дохід. Пандемія та війна сильно вплинули на бізнес компанії: нових замовлень зараз небагато. Тепер шукатимуть клієнтів поза Україною.

Marvelowls

Катерина Сас — власниця магазину чарівних паличок. Це не жарт: їх виготовляють у невеликій майстерні в Черкасах, а продають онлайн на маркетплейсі Etsy клієнтам з Америки та Європи по $100-$300 за штуку. Але все не одразу склалось добре, шлях до успіху зайняв кілька років.

Neverdark

Компанія Neverdark у 2019 році запустила виробництво, що спеціалізується на біокамінах, які заправляються рослинним паливом і горять без диму. Засновник компанії — Ярослав Лисак. Каміни мають попит як в Україні, так і ще у 12 країнах світу, а на виробництві працює три десятки людей.

Rekava

Rekava спеціалізується на виготовленні посуду та свічок з кавової гущі — це clean-tech проект, що дбає про навколишнє середовище. Компанію заснували Дмитро Бідюк та Юрій Тустановський, що вклали у виробництво 250 000 грн. Особливість всіх виробів Rekava — вони розкладаються за кілька місяців.

TARLINI home

Харків’янин Владислав Любченко займається шоурумом домашнього декору TARLINI home вже дев’ять років. За цей час вдалося зібрати команду з 25 працівників, відкрити власне виробництво, пережити декілька криз та повністю змінити концепцію. Хоча з початком повномасштабної війни шоурум довелося закрити, через кілька місяців власник прийняв рішення перезапустити бізнес у Львові.

True Price

Оплата за вхід в ресторан, а страви за собівартістю — такою є концепція харківського закладу True Price. Ігор Стародубов запозичив ідею з Південної Америки, й реалізував в Україні у 2018 році. Спрацювало. Загалом, до початку повномасштабної війни було п’ять закладів і понад 200 співробітників. Зараз власник запускає франшизу.

Zagrava

Марія Дойбан запустила власний бізнес навесні 2020 року, а початкова інвестиція у бренд Zagrava склала $1000: тоді жінка закупила 10 метрів тканини. Почали з одного замовлення на день і майже одразу вийшли на Etsy. З часом бізнес виріс до майстерні зі штатом у п’ять людей, а кількість замовлень виросла до 20 на день. Війна змінила плани: Марія переїхала до Чернівців, згодом — у Данію, де зараз й облаштовує бізнес.

Каштан

Історія «Каштану» почалася у 2017 році. Троє друзів вклали $3000 особистих коштів і почали власноруч робити ремонт. Збирали кав’ярню по частинках: перша вивіска була на аркуші А4, а обладнання позичали у знайомих. Бізнес набирав обертів без реклами, аудиторія формувалася завдяки сарафанному радіо. Хоча бізнес пройшов випробування пандемією і продовжує працювати під час війни, засновники кажуть, що все це завдяки любові гостей до «Каштану» і нескінченним чергам крізь роки.

Незалежність

Тетяна та Микита наважилися розпочати власну справу п’ять років тому. Розвиваючи бізнес, пара змогла відкрити в місті чотири прибуткові кав‘ярні та зібрати команду з 11 людей. Це все — в Херсоні. Після 24 лютого все змінилось і тепер у пари заклад у Києві, хоча херсонська історія все ще жива.