Twitter може повторити долю LiveJournal та Tumblr: як помирають соцмережі

Видання The Verge опублікувало авторську колонку на тему можливого падіння Twitter і переходу її з рангу однієї з найпопулярніших соцмереж світу до статусу забутого продукту з мінімальним числом користувачів. Для прикладу видання взяло дві соцмережі, які вже пройшли цей шлях —  LiveJournal та Tumblr. Редакція AIN.UA стисло переказує матеріал. 


Основна ідея матеріалу — у соцмережах формуються ком’юніті, які протягом свого розвитку самі визначають правила та формати користування. І коли до керівництва такими соцмережами приходять нові люди, що не були раніше знайомі з цим продуктом — вони ламають те, що було і не створюють нічого нового та корисного. «Спільноти, які колись зростали, в певний момент стали на шлях повільної смерті», — пише The Verge.

LiveJournal

Проект народився у 1999 році. Він швидко став місцем збору ентузіастів, яким було цікаво обмінюватись думками з приводу найбільш різноманітних тем. Автор наводить приклад спільнот навколо Гаррі Поттера та Володаря Перснів, де у найкрутіших авторів вже тоді були свої фани, які утворювали спільноти навколо не стільки головної теми, а навколо креатора.

Все змінилось у 2007 році, коли власник компанії Six Apart почав шукати продавця і знайшов його у вигляді російської SUP. Поступово все почало змінюватись, оскільки новий власник впроваджував рішення, які не приймала та не розуміла активна там спільнота. З часом почались проблеми і у роботі самого сайту, який часто нестабільно працював. Згодом власник зосередився на монетизації продукту, а не на його покращені. Як наслідок: багато реклами — мало нових функцій. З часом найпопулярніші автори, не побачивши підтримки LiveJournal, почали залишати сайт та йти на інші платформи чи запускати власні сайти. За кілька років LiveJournal втратив значну частку найпопулярніших креаторів, згодом за ними пішла і аудиторія. 

Tumblr

Історія з проектом Tumblr — практично ідентична, стверджує автор. Соціальна мережа розвивалась, мала свою аудиторію, популярних креаторів, що формували навколо себе спільноти. У 2013 році Tumblr купує Yahoo за більш як $1 млрд. Тоді у Yahoo робили ставку на соціальні мережі та були певні, що зможуть повторити успіх Facebook чи Instagram. Вийшло інакше: у 2018 році Yahoo викупляє Verizon. Одне з наступних рішень — заборона певних типів контенту, як от еротичний контент, ілюстрації та зображення у цьому напрямку. Модерація стала настільки жорсткою, що навіть найменший натяк на заборонений тип контенту можна було отримати бан. Дійшло до того, що користувачі почали помічати, що банять навіть картинки з мультиків. Це спричинило відтік креаторів, а разом з ними — аудиторії. 

Twitter

В матеріалі говорять про те, що тепер подібні паралелі можна побачити і в Twitter. Ілон Маск не просто став новим власником бізнесу, він почав активно впроваджувати зміни, не розбираючись, як звикла «жити соцмережа». Деякі рішення стали настільки непопулярними, що від них одразу доводилось відмовлятись, як от бан на лінки, що ведуть на стороні соцмережі: Маск це називав безкоштовною рекламою для них. Або ж введення можливості писати твіти довжиною 4000 символів, що радикально змінювали природу самого сайту.

Зрештою, тепер у сайту проблеми з репутацією, проблеми з рекламодавцями, а навколо незрозумілих дій Маска вже виросло кілька нових продуктів, в сторону яких дивиться аудиторія. І якщо список некорисних для платформи дій продовжиться, Twitter чекає доля попередників — повільна смерть.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук