Власники чи засновники компаній залучають до себе парнерів на різних етапах та з різних причин. Наприклад: на старті спільної справи; коли виходять на нові ринки або масштабуються; коли під час створення продукту потрібен фахівець чи додаткове фінансування на будь-якому етапі розвитку.
Автори Telegram каналу «Український бізнесмен» зібрали види партнерів та пояснили їх особливості. AIN.Business вибрав основне.
Операційний партнер
- Людина, яка повністю залучена в життя компанії: інвестує капітал, час, робочу силу в діяльність підприємства, причетна до щоденної роботи компанії.
- В такій співпраці ролі партнерів повинні бути чітко розподілені, має бути документальна домовленість щодо розділення доходу та регулярна звітність роботи кожного.
- Такий вид часто використовують у будівельному, меблевому, ресторанному бізнесах.
Неактивний партнер
- Роль неактивного партнера в тому, що він може надавати фінансову допомогу або приміщення.
- Такий партнер має частку від збуту, але не бере участь в операційній частині компанії. Залучається тільки в питання щодо бюджету, доходу та інвестицій.
- Цей вид співпраці найчастіше використовують салони красоти, приватні медичні заклади, заклади громадського харчування, освітні установи тощо.
Керівний партнер
- Такий партнер найчастіше тільки управляє бізнесом, й не залучений до фінансових питань.
- Зазвичай він більш обізнаний у сфері бізнесу. Натомість для нього це може бути як одна з кар’єрних сходинок в управлінні.
- Такий вид партнерства підходить для будь-якого бізнесу.
Номінальний партнер
- Для бізнесу цей партнер дає тільки своє вдіоме ім’я, як особистий бренд. Натомість він не бере участь ні у менеджменті, ні в фінансових питаннях.
- Під час підписання договору з таким партнером важливо обговорити ризики для його репутації й відповідну оплату за це.
- Цей вид партнерства часто використовують в консалтингу, сфері послуг для підсилення впізнаваності бренду напочатку.